اخبار داغ

مدیرکل امور عشایری استان کرمانشاه:

تشکیل شورای حل اختلاف عشایر/ برپایی ۲۱ مدرسه چادری در کرمانشاه

تشکیل شورای حل اختلاف عشایر/ برپایی ۲۱ مدرسه چادری در کرمانشاه
مدیرکل امور عشایری استان کرمانشاه از تشکیل شورای حل اختلاف ویژه عشایر و برپایی ۲۱ مدرسه چادری در این استان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا بهزاد محمدی در گفتگو با مرصادنیوز  اظهار داشت: امسال با وجود تنگناهای موجود تخصیص اعتبارات از محل استانی و ملی نسبت به سال قبل ۱۱۵ درصد رشد داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,

وی با بیان اینکه با همت مسئولان، آبرسانی به عشایر رایگان شد، افزود: عشایر استان کرمانشاه باید ماهانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان برای تأمین هزینه آب می‌پرداختند.

,

مدیرکل امور عشایری استان کرمانشاه بیان کرد: به منظور تجهیز ناوگان آبرسانی سیار پنج دستگاه خودرو کمک دار و چهار دستگاه کامیون تانکردار ۱۰ هزار لیتری از محل اعتبارات سازمان مرکزی خریداری شده است.

,

4

, 4,

محمدی گفت: تفاهم‌نامه‌ای میان اداره امور عشایری و میراث فرهنگی در راستای برگزاری کارگاه توسعه گردشگری و صنایع دستی عشایر منعقد شده که به منظور توسعه گردشگری در مناطق عشایری با توجه به گردشگری ۲۰۲۰ و با هدف توانمند سازی جامعه عشایر و فراهم کردن زمینه ارتقای معیشت و توان اقتصادی برنامه ریزی شده است.

,

وی افزود: به پیشنهاد این اداره کل و موافقت استاندار کرمانشاه طی سفر رئیس امور عشایری به استان تفاهم نامه‌ای منعقد و مقرر شد ۱۱ دستگاه کانکس چرخ دار مجهز به اتاق معلم، کلاس و سرویس بهداشتی به منظور حذف مدارس چادری در مناطق عشایری اختصاص یابد.

,

مدیرکل امور عشایری استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲۱ مدرسه چادری در سطح استان کرمانشاه وجود دارد که عمدتاً در نقاط گرمسیری برپا می‌شود.

,

محمدی گفت: عشایر استان کرمانشاه هم به مناطق داخلی و هم خارج از استان کوچ می‌کنند و همین خدمات رسانی به آنها را سخت‌تر می‌کند.

,

وی عنوان کرد: همچنین در پی برگزاری جلساتی با اداره‌کل اوقاف و بنیاد برکت ۳۰۰ بسته حمایتی شامل کیف و لوازم‌التحریر به صورت رایگان در اختیار دانش آموزان مدارس سیار قرار گرفت.

,

عشایر مشکل دریافت سهمیه سوخت دارند

,

محمدی بیان کرد: یکی از مشکلات موجود این است با اینکه از مرداد ماه سهمیه سوخت عشایر از ۴۰۰ لیتر به یک هزار و ۲۰۰ لیتر ارتقا یافت اما در نحوه دریافت سوخت از طریق جایگاه‌ها مشکلاتی وجود دارد هر چند در این راستا مکاتباتی با شرکت پخش فرآورده‌های نفتی انجام شده است.

,

مدیرکل امور عشایر استان کرمانشاه افزود: در نحوه دریافت سوخت عشایر چارچوب مشخصی وجود ندارد که البته در گذشته توزیع از طریق سامانه تجارت آسان انجام می‌شد که مشکلاتی داشت سپس سامانه نیو تجارت برای توزیع معرفی شد که آن هم مشکلاتی دارد و افرادی که سنوات قبل ثبت نام کرده بودند باید همان شماره تلفن قبلی را در اختیار داشته باشند و افرادی که در سال جاری متأهل شدند باید در سامانه احراز هویت شوند.

,

محمدی با بیان اینکه در سال جاری ۱۰۵ پروژه عمرانی فعال با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان در دست اقدام است، گفت: به استناد برنامه ششم توسعه بند ث ماده ۳۳ که بیمه دام اجبار شده و مصوبه آن به هیئت وزیران ابلاغ شده که در این راستا استان کرمانشاه از نظر تعداد دام‌های بیمه شده رتبه نخست را دارا است به گونه‌ای که از ابتدای فصل زراعی تاکنون بالغ بر ۱۴۰ هزار رأس دام روستایی-عشایری بیمه شدند.

,

وی افزود: شورای حل اختلاف ویژه عشایر به منظور احیای فرهنگ ماندگار ملی و سازش بین عشایر و روستایان و حل اختلافات مالی با تشکل‌های تعاونی راه اندازی می‌شود و در این راستا تفاهم نامه‌ای با دادگستری منعقد شده است.

,

مدیرکل امور عشایر استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: آماده سازی زیرساخت‌ها در حال انجام است و این شورا در اسرع وقت آغاز به کار خواهد کرد و با راه اندازی شورای حل اختلاف اطاله دادرسی برای حل و فصل مشکلات عشایری و تشکیل پرونده با سرعت بیشتری انجام می‌شود.

,

ایجاد ۲۶۳ مورد شغل جدید برای عشایر کرمانشاه

,

محمدی عنوان کرد: با استفاده از تسهیلات بند ب ماده ۵۲، ۲۶۳ مورد شغل جدید به استناد آمار سامانه رصد برای عشایر استان کرمانشاه ایجاد شده است و تسهیلات اشتغال عشایری با نرخ ۱۰ درصد و یکساله با هدف پروار (زنجیره تولید گوشت قرمز) تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود.

,

وی با اعلام اینکه راه‌های عشایری درجه سه و چهار محسوب شده، بیان کرد: هرساله راه‌های عشایری تیغه زنی، مرمت و نگهداری می‌شوند اما با آمدن اولین بارندگی مشکلاتی را ایجاد می‌کنند بر همین مبنا درصدد کیفی سازی راه‌ها، ارتقای درجه آنها هستیم تا ماندگاری راه‌ها ارتقا یابد.

,

مدیرکل امور عشایری استان کرمانشاه گفت: به استناد ماده ۶ برنامه ششم توسعه درصدی از اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده به جامعه عشایری اختصاص می‌یابد که این اعتبارات کمک بزرگی برای اجرای پروژه‌های عشایری است.

,

محمدی از تأمین سایر مایحتاج مورد نیاز عشایر نظیر آرد، علوفه، جو و سوخت از اتحادیه و ۱۱ شرکت تعاونی خبر داد و گفت: ذخیره جو به ویژه از نوع خارجی آن در انبارهای استان به ۱۰ هزار تن رسیده است. سهمیه آرد عشایر ماهانه ۹۵۰ تن است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه