اخبار داغ

گردشگران ایرانی مواظب باشند؛

مافیای فروش کودک در ارمنستان

مافیای فروش کودک در ارمنستان
دستگیری تعدادی از عوامل شبکه ی بازارسیاه فروش کودک در ارمنستان، باعث سرباز کردن زخم کهنه ی مادرانی شده که کودکانشان را در ارمنستان گم کرده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، موضوع دستگیری تعدادی از افراد پرونده مربوط به فروش کودکان و نوزادان در ارمنستان، این روزها مطرح شده است که این کشور اتکای زیادی به درآمد گردشگری دارد و احتمالا این مساله باعث کاهش آمار گردشگران خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

طبق اعلام رسانه های ارمنی قریب به ده درصد گردشگران این کشور از ایران هستند که تقریبا قریب به 180 هزار نفر را شامل می شوند و بعد از انتشار این مطالب، این افراد اگر به حضور وسفر در ارمنستان اصرار دارند، باید مراقب کودکان و به ویژه نوزاران خود باشند.

,

"سوزان پاتواکانیان" یک زن جوان ارمنی تقریبا از دو دهه قبل در جست‌و‌جوی دخترش است.وی گفته است پزشکان در ارمنستانِ پس از شوروی، او را وادار کردند تا فرزندش را به آنها تسلیم کند.

,

پس از طرح شکایت این زن در ارمنستان و بنا بر دیگر شواهد و اسناد موجود، روسای یک مرکز زنان و زایمان، مدیر یک یتیم‌خانه دستگیر شده اند و گفته می شود شبکه گسترده‌ای از مقامات عالی‌رتبه، پلیس، کارمندان بخش‌های زایمان و پرورشگاه‌ها در این پرونده درگیر هستند.

,

افراد دستگیر شده به اتهام بازار سیاه "طرح سرپرستی کودکان" در بازداشت هستند. بازار سیاهی که به گفته بسیاری از مردم ریشه‌ای طولانی در این کشور داشته و سرمنشاء آن به سال‌ها قبل باز می‌گردد.

,

"پاتواکانیان" گفته است رئیس بازداشت شده کلینیک زنان و زایمان با تیم پزشکی‌اش، او را برای تسلیم دخترش "استلا" تحت فشار گذاشته و متقاعد کرده‌ان چون وی را تهدید کرده بودند که وضعیت پدرشرا به پلیس گزارش خواهند کرد و در نهایت نیز او را مجبور کرده اند تا فرم رضایت‌نامه امضا کند و فرزندش را در اختیار آنها قرار دهد.

,

ظاهرا پاتواکانیان یکی از ده‌ها زنی است که در دام شبکه زیرزمینی "فروش کودک" گرفتار شده است. این موضوع اینک در بسیاری از کشورهای سابق "اتحاد جماهیر شوروی" مورد بررسی قرار گرفته و زیر ذره بین مقامات مسئول قرار دارد.

,

در ماه دسامبر بازرسان این پرونده از بازداشت "رازمیک آبرامیان" رئیس کلینیک زنان و زایمان، چند تن از همکارانش در بیمارستان‌های دیگر و همچنین روسای چند پرورشگاه در ایروان پایتخت ارمنستان خبر دادند.

,

اما در روزهای بعد چندین پزشک و متخصص زنان آزاد شدند و خشم عمومی نسبت به این موضوع افزایش یافت.

,

قدرتمندتر از مافیای مواد مخدر

, قدرتمندتر از مافیای مواد مخدر,

گفته می شود پاشینیان با عصبانیت در جلسه هیات دولت در مورد این مساله پرسیده و گفته است: "چه طور چنین معضلی در ارمنستان وجود دارد؟و درنهایت نیز دستور بررسی کامل در مورد این پرونده را داده است.

,

"مارتا کاستانیان" یکی از وکلای این پرونده که از سال 2013 روی این موضوع کار می‌کند می گوید:مافیای فروش کودک در ارمنستان، از مافیای مواد مخدر قویتر است و این شبکه جنایی کشور را به یک دستگاه جوجه‌کشی برای تولید نوزاد تبدیل کرده است.

,

فروش کودکان ارمنستانی به اروپا

, فروش کودکان ارمنستانی به اروپا,

طبق آمار در حال حاضربیش از 650 کودک در پرورشگاه ها در ارمنستان زندگی می کنند. سرویس اطلاعاتی ارمنستان در ماه نوامبر اعلام کرد که شبکه‌ مافیایی در سال‌های اخیر بیش از 30 کودک را برای سرپرستی به خانواده‌های ایتالیایی رسانده است.

,

در گزارش سال 2016 تا 2018 این سازمان امنیتی آمده است که چندین زن که خواهان سقط جنین و پایان دوران بارداری خود بوده‌اند، مجبور به حفظ کودک در مدتی طولانی شده و پس از آن کودکان خود را برای فرزندخواندگی به گروههای دیگر واگذار کرده‌اند.

,

سرویس امنیتی در این باره گفت: در برخی از موارد به تازه مادران اعلام شده که فرزندان آنها بیمار هستند.

,

"ژانا آندرسیان" معاون وزیر کار در این باره گفت: بر اساس آمار رسمی منتشره از سوی مقامات، میزان صدور کودکان به خارج از کشور 4 برابر فروش داخلی آنهاست.

,

در طول انجام تحقیقات، تمامی فرآیندهای فرزندخواندگی در ارمنستان به حالت تعلیق درآمده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه