اخبار داغ

بررسی آخرین وضعیت عراق در گفتگوی دانا با هانی زاده؛

آمریکا هرگاه در منطقه به بن بست می خورد، ایران را مورد اتهام قرار می دهد

آمریکا هرگاه در منطقه به بن بست می خورد، ایران را مورد اتهام قرار می دهد
کارشناس مسائل منطقه به آخرین وضعیت عراق اشاره کرد و گفت: آمریکایی ها مدعی شده اند که ایران مردم عراق را تشویق کرده است که به سفارت آمریکا در عراق حمله کنند و در واقع همیشه این طور بوده است که آمریکا هر گاه در منطقه به بن بست سیاسی می رسد، ایران را مورد اتهام قرار می دهد.
[

«حسن هانی زاده» کارشناس مسائل عراق در گفت و گو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا، ضمن اشاره به آخرین وضعیت عراق پس از حمله آمریکا به مواضع نیروهای حشدالشعبی در منطقه القائم(مرز بین دو کشور عراق و سوریه) اظهار داشت: بعد از حمله اخیر نیروهای آمریکایی به پایگاه حشدالشعبی عراق در منطقه مرزی القائم، شرایط در عراق کاملاً دگرگون شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی تصریح کرد: آمریکا از یک سال پیش تا کنون اقدامات گسترده ای برای جریان سازی و بحران سازی در عراق آغاز کرده است؛ طبق گزارشات سفارت آمریکا از نیروهای داخلی عراق استفاده کرده است و این نیروهای وابسته به سفارت آمریکا، عوامل حزب بعث عراق را بازسازی کردند و به بهانه طرح مطالبات مردمی آنان را به کف خیابان ها آوردند.

,

این کارشناس مسائل منطقه خاطر نشان کرد: طی دو ماه گذشته آمریکا یک بحران اجتماعی جدید را در عراق کلید زد و با توجه به هوشمندی مرجعیت و جریان های سیاسی اصولگرا در عراق، این بحران تا اندازه ای مهار شد و این نشان می دهد که سیاست آمریکا در عراق با شکست مواجه شده است و در واقع نتوانسته است بین شیعه و سنی و کردها جنگ داخلی ایجاد کند.

,

آمریکا از روی استیصال دست به یک فرافکنی زده و ایران را متهم کرده است

, آمریکا از روی استیصال دست به یک فرافکنی زده و ایران را متهم کرده است,

هانی زاده به اقدام دیگر آمریکا پس از شکست سیاست "ایجاد اختلافات داخلی" اشاره کرد و گفت: آمریکا در ادامه سیاست های مداخله جویانه خود، حمله نظامی به نیروهای حشدالشعبی عراق را کلید زد و با حمله به پایگاه حشدالشعبی در منطقه القائم به نوعی قصد داشت که حشدالشعبی را از صحنه داخلی عراق حذف کند که این حمله 25 شهید و 70 زخمی در پی داشت.

,

وی با بیان این که حمله آمریکا به مواضع حشدالشعبی باعث انسجام مردم عراق شد، اذعان کرد: برخلاف تصور آمریکا که حشدالشعبی از صحنه خارج خواهد شد، مردم عراق دریافتند که آمریکا قصد دارد سناریوی سوریه را در عراق تکرار کند به همین دلیل تجمع مردم عراق به صورت خودجوش در مقابل سفارت آمریکا برای آمریکا غافلگیر کننده بود به همین دلیل سفیر و شماری از کارکنان سفارت آمریکا از بغداد به صورت شبانه فرار کردند.

,

کارشناس مسائل منطقه تجمع مردم عراق در مقابل سفارت آمریکا را اقدامی مهم برشمرد و افزود: تجمع مردم عراق در مقابل سفارت آمریکا هر روز افزایش پیدا می کند و مردم تا خروج کامل نیروهای آمریکایی از عراق قصد دارند همچنان در برابر سفارت آمریکا تجمع کنند و این یک شکست جدیدی برای آمریکا است.

,

حسن هانی زاده با تاکید بر این که آمریکا از روی استیصال دست به یک فرافکنی زده و ایران را متهم کرده است، گفت: آمریکایی ها مدعی شده اند که ایران مردم عراق را تشویق کرده است که به سفارت آمریکا در عراق حمله کنند. همیشه این طور بوده است که آمریکا هر گاه در منطقه به بن بست سیاسی می رسد، ایران را مورد اتهام قرار می دهد.

,

وی در تشریح استیصال آمریکا در این جریان گفت: سیاست های آمریکا در سوریه، یمن، لبنان و عراق که جزئی از محور مقاومت هستند با شکست روبرو شده است، مخصوصاً در عراق که قصد داشت یک دولت وابسته به آمریکا ایجاد کند.

,

تمام شعارها علیه آمریکا است

, تمام شعارها علیه آمریکا است,

کارشناس مسائل عراق ادامه داد: آمریکایی ها قصد دارند ارتباط تهران و بغداد را قطع کنند، ولی با توجه به تظاهراتی که طی دو ماه گذشته در عراق صورت گرفت نیروهای مردمی و مرجعیت با هوشمندی این تظاهرات و این بحران را مدیریت کردند.

,

هانی زاده عنوان کرد: اشتباه دیگر آمریکا حمله به نیروهای مردمی حشدالشعبی در پایگاه القائم بود؛ حشدالشعبی از مدت ها گزارش هایی دریافت کرده است که آمریکایی ها در منطقه شرق فرات در حال بازسازی نیروهای داعش برای انتقال آن ها به عراق هستند، اما نیروهای حشدالشعبی در مقابل تحرکات آمریکا در منطقه مرزی سوریه و عراق کاملاً هوشمندانه عمل کردند و مانع انتقال نیروهای داعش از سوریه به عراق شدند.

,

وی حمله مستقیم آمریکا به حشدالشعبی را اشتباه استراتژیک دانست و گفت: آمریکایی ها قصد دارند با حمله نظامی به حشدالشعبی این نیروهای محبوب و مورد توجه مرجعیت را از صحنه نظامی و امنیتی عراق خارج کند.

,

هانی زاده در پایان در خصوص آینده عراق بیان داشت: مردم عراق دریافته اند که آمریکا درصدد ایجاد بحران و آشوب و همچنین قطع رابطه تهران و بغداد است؛ ضمن این که آمریکا قصد ضربه زدن به محور مقاومت و وادار کردن کشورهای عرب منطقه به برقراری رابطه آشکار با رژیم صهیونیستی را دارد و به همین دلیل مردم عراق اکنون متوجه شدند که آمریکا قصد دارد عراق را مانند سوریه دچار آشوب و جنگ داخلی کند به همین دلیل تمام شعارها علیه آمریکا است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه