اخبار داغ

گذر وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از مشکلات گردشگری خراسان جنوبی؛

استان‌گردی مجال حل مشکلات فعالان گردشگری را از مونسان گرفت

استان‌گردی مجال حل مشکلات فعالان گردشگری را از مونسان گرفت
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سفر به خراسان جنوبی بیش از آن‌که شنونده مشکلات فعالان گردشگری استان باشد سعی کرد از جاذبه‌های گردشگری استان دیدن کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، علی‌اصغر مونسان وزیر میراث، گردشگری و صنایع دستی روز دوشنبه 9 دی‌ماه برای اولین‌بار به خراسان‌جنوبی سفر کرد و در این سفر دو روزه بازدیدی از برخی جاذبه‌های گردشگری استان داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان,
سفر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به خراسان جنوبی قرار بود همزمان با سفر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور که 15 مهرماه انجام شد باشد و در این سفر جشن جهانی‌شدن روستای خراشاد برگزار شود اما این امر محقق نشد و علی‌رغم این‌که بعد از آن چند نوبت دیگر مسئولان استانی خبر سفر وزیر را به استان اعلام کردند اما این سفر لغو می‌شد. در نهایت سفر وزیر به همراه معاونان گردشگری و صنایع دستی به خراسان جنوبی محقق شد.
,
 
,
با توجه به این‌که اولین سفر وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به خراسان جنوبی را شاهد بودیم انتظار می‌رفت جلسه‌ای با فعالان حوزه‌های گردشگری، صنایع‌دستی و میراث فرهنگی در استان برگزار شود و وزیر شنونده مشکلات فعالان در بخش های مختلف باشد چرا که دوم دی‌ماه فعالان گردشگری استان در جلسه با محمد صادق معتمدیان استاندار خراسان جنوبی از مشکلات فراوانی که با آن مواجه‌اند گفتند و در این دیدار معتمدیان خبر خوش سفر وزیر و سرمایه‌گذاری 200 میلیارد تومانی در استان را به آن‌ها داد.
,
 
,
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سفر دو روزه به خراسان جنوبی جلسه‌ای با عنوان نشست هم‌اندیشی با فعالان گردشگری در طبس داشت اما بیش از آن‌که شنونده مشکلات فعالان بخش گردشگری خراسان جنوبی باشد، به اقدامات انجام شده تاکنون در کشور اشاره داشت.
,
 
,
در نشستی که فعالان بخش گردشگری استان در دوم دی‌ماه با استاندار خراسان جنوبی داشتند، معتمدیان گفت: پیش‌بینی شده در این سفر 200 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای استان انجام شود.
,
 
,
علی‌اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در نشست هم اندیشی با فعالان گردشگری که در طبس برگزار شد گفت: ۶۰۰ میلیارد تومان منابع از محل صندوق توسعه ملی برای پرداخت تسهیلات با نرخ چهار درصد در اختیار است که همه فعالان گردشگری می‌توانند از آن استفاده کنند.
,
 
,
وی با بیان این‌که این منابع در اختیار بانک‌های عامل قرار می‌گیرد تا به صورت تسهیلات کم‌بهره به فعالان حوزه گردشگری پرداخت شود افزود: در این ارتباط برای خراسان‌جنوبی بدون محدودیت تسهیلات در نظر گرفته می‌شود.
,
 
,
بهتر بود وزیر میراث فرهنگی، بازدیدی از مناطق گردشگری دارای مشکل که به تعطیلی کشیده شده می‌داشت تا مشکل سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری که به گفته خودشان سرمایه آن‌ها به تباهی رفته است، را از نزدیک می‌شنید. مجموعه آبدرمانی آبگرم لوت و دهکده گردشگری خوسف از مواردی است که به علت سنگ‌اندازی برخی مسئولان به تعطیلی کشیده شده است و انتظار می‌رفت وزیر یا معاون گردشگری وی از آن مناطق بازدید می‌کرد و برای لحظاتی کوتاه شنونده مشکلات سرمایه‌گذاران می‌بود اما متأسفانه محقق نشد.
,
 
,
مونسان در سفر دو روزه خود به خراسان جنوبی از باغ و عمارت تاریخی اکبریه بیرجند، موزه مشاهیر و بازارچه صنایع دستی باغ و عمارت تاریخی اکبریه، خانه تاریخی شریف و خانه فاطمی از مشاهیر و بزرگان بیرجند، کاروانسرای تاریخی و موزه صنایع دستی و اشیا مردم شناسی سرایان، قنات تاریخی بلده فردوس، باغ گلشن طبس و روستای هدف گردشگری اصفهک در شهرستان طبس بازدید کرد.
,
 
,
همچنین مرکز توریستی، اقامتی و بوم گردی بهشت هشتم با سرمایه گذاری بخش خصوصی واقع در باغستان شهرستان فردوس با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افتتاح شد.
,
 
,
ولی تیموری معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز از اقامتگاه بوم‌گردی سرای ناظر روستای هریوند و خانه برک مود بازدید و مجتمع گردشگری، اقامتی و تفریحی در روستای کلاته ملک را کلنگ‌زنی کرد و همچنین بهره برداری از اقامتگاه بوم گردی روستای کوشه سفلی با اعتبار یک میلیارد ریال، بازدید از مقبره ابن حسام و مجتمع گردشگری عشایری گواب از دیگر بازدیدهای معاون وزیر در شهرستان خوسف بود.
,
 
,
پویا محمودیان معاون صنایع‌دستی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز از بازارچه اکبریه، راسته‌بازار صنایع دستی، خانه تاریخی اعتمادی‌نیا در شهرستان بیرجند و روستای خراشاد بازدید کرد.
,
 
,
علی‌رغم این‌که در برنامه‌های سفر وزیر برنامه‌ریزی شده بود جشن جهانی شدن روستای خراشاد 10 دی برگزار شود اما این برنامه لغو شد و جشن جهانی شدن روستای خراشاد به سفر بعد وزیر موکول شد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه