اخبار داغ

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند خبر داد؛

احداث گلخانه ۴ هکتاری هیدروپونیک در نهاوند

احداث گلخانه ۴ هکتاری هیدروپونیک در نهاوند
علی کمالی نژاد رئیس جهاد کشاورزی نهاوند گفت: گلخانه ۴ هکتاری که به روش هیدروپونیک (آب‌کشت) احداث می‌شود باعث اشتغال‌زایی حدود ۱۰۰ نفر خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی کمالی نژاد، رئیس جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند در گفت‌وگو با خبرنگار عصر همدان؛ با اشاره به ظرفیت این شهرستان در کشت گیاهان گلخانه‌ای، اظهار کرد: شهرستان نهاوند درزمینه تولید کشت گیاهان گلخانه‌ای ظرفیت‌های بسیاری دارد که باید از این پتانسیل‌ها استفاده شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

وی در ادامه گفت: در بخش کشاورزی سند توسعه راهبردی شهرستان نهاوند برنامه‌ریزی‌هایی برای استفاده حداکثری از ظرفیت‌های بخش گلخانه‌ای در نظر گرفته ‌شده است.

,

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند بیان کرد: امسال در بخش احداث واحدهای گلخانه‌ای شهرستان پیشرفت‌های خوبی صورت گرفته و از 7 هکتار تعهد شده در سال جاری بیش از 60 درصد کار انجام‌ شده است.

,

وی با تأکید بر اینکه توسعه کشت‌های گلخانه‌ای باعث رونق تولید و اشتغال‌زایی می‌شود، افزود: در این راه مجموعه شهرستان از سرمایه‌گذاران حمایت می‌کند.

,

کمالی نژاد با بیان اینکه استفاده از روش‌های نوین احداث گلخانه به دلیل مزایای آن در اولویت است، تصریح کرد: با توجه به این امر اولین گلخانه هیدروپونیک (آب‌کشت) شهرستان نهاوند در حال احداث است.

,

وی با بیانه اینکه نصب ستون‌های این واحد به پایان رسیده است، ادامه داد: این گلخانه در زمینی به مساحت تقریبی 4 هکتار در اراضی روبروی شهرک صنعتی نهاوند در حال احداث است.

,

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند با اشاره به ویژگی‌های گلخانه هیدروپونیک، خاطرنشان کرد: در این روش با توجه به عدم استفاده خاک از اتلاف مواد غذایی مورد نیاز گیاه جلوگیری شده و میزان تولید افزایش یافته و باعث کاهش مصرف سوخت می‌شود.

,

وی با تأکید بر اینکه این پروژه کم‌نظیر در راستای تحقق اهداف سند توسعه راهبردی شهرستان، بسیار حائز اهمیت بوده و باعث اشتغال‌زایی می‌شود، یادآور شد: با بهره‌برداری از این طرح مساحت 12 هکتاری گلخانه‌های نهاوند و میزان تولید محصولات افزایش می‌یابد.

,

کمالی‌نژاد با بیان اینکه این واحد به منظور تولید صیفی‌جات ارگانیک صادراتی با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان احداث می‌شود، اظهار کرد: در این واحد تولیدی برای 40 نفر به طور مستقیم و 50 نفر به ‌صورت فصلی اشتغال‌زایی می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه