اخبار داغ

مدیر دانشگاه پیام نور درگز:

مرکز رشد در دانشگاه پیام نور درگز راه‌اندازی می‌شود

مرکز رشد در دانشگاه پیام نور درگز راه‌اندازی می‌شود
رسول حاتمیان گفت: در حال پیگیری هستیم تا با اخذ مجوزهای لازم از پارک علم و فناوری استان، یک واحد مرکز رشد در دانشگاه پیام نور درگز راه‌اندازی کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رسول حاتمیان در گفتگو با صبح توس؛ از پیگیری‌ها برای راه اندازی مرکز رشد در دانشگاه پیام نور درگز خبر داد و اظهار کرد: اکثر علوم روزی که در کشور ما وجود دارند محض بوده و کاربردی ندارند؛ می توان با مقداری تغییر، علوم روز دنیا را به صورت کاربردی مورد استفاده قرار داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی افزود: مراکز رشد دقیقا با همین هدف و در راستای ایجاد فضای لازم جهت رشد و گسترش واحدهای فناور و کمک به تولید و توسعه محصولات در حال ارائه خدمات در شهرهای مختلف کشور هستند؛ به عنوان مثال راه اندازی کشاورزی نوین یا انجام اصلاح نژاد در دامداری ها از طریق همین مراکز رشد صورت می گیرد.

,

مدیر دانشگاه پیام نور درگز عنوان کرد: در این میان بعضی از ایده ها و ابتکارات وجود دارند که به دلیل بومی بودن، دستگاه های مرتبط حمایتی از آنها نمی کنند؛ مثلا یکی از کشاورزان درگزی به روش نوین کشت بذر کنجد دست پیدا کرده اما چون کنجد در شهرهای معدودی چون درگز و کلات کشت می شود جهاد کشاورزی استان علاقه ای به سرمایه گذاری بر روی این طرح را ندارد.

,

وی تبیین کرد: اینجاست که اهمیت مراکز رشد در کارآفرینی، پرورش استعدادها و معرفی ایده ها و ابتکارات افراد به جامعه مشخص می شود.

,

این مقام مسئول گفت: با توجه به اینکه دانشگاه پیام نور درگز فضای کافی برای راه اندازی چنین مرکزی را در اختیار دارد، در حال پیگیری هستیم تا مجوزهای لازم را از پارک علم و فناوری استان اخذ کرده و فعالیت همه جانبه خود را بر روی ایده های مختلف آغاز کنیم.

,

حاتمیان تاکید کرد: به محض اینکه این مرکز راه اندازی شود، از طریق رسانه ها از تمام فارغ التحصیلان و صاحبان ایده و ابتکار دعوت می کنیم که به این مرکز آمده و طرح های خود را جهت اجرایی شدن پروژه مطالعاتی و اجرایی ارائه کنند.

,

وی در پایان خاطرنشان کرد: کمترین برکت راه اندازی این مرکز برای درگز این است که ایده هایی که به آنها بهایی داده نمی شود مورد توجه قرار گرفته و دانش آموختگان بیکاری که طرح و ایده دارند مشغول به کار شده و با دریافت تسهیلات می توانند برای خود و دیگران کارآفرینی کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه