اخبار داغ

وزیر نیرو در مشگین شهر مطرح کرد؛

اشتغالزایی 175هزار نفری در سد سازی های دولت دوازدهم

اشتغالزایی 175هزار نفری در سد سازی های دولت دوازدهم
وزیر نیرو در آیین افتتاح پروژه ایران الف - ب در مشگین شهر به تشریح فعالیت های سد سازی در کشور پرداخت و با بیان اینکه هم اکنون 183 سد بزرگ در کشور وجود دارد گفت: تا پایان دولت دوازدهم 70 سد با ظرفیت اشتغالزایی برای 175هزار نفر به بهره برداری خواهد رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  سبلان‌ما، رضا اردکانیان وزیر نیرو پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح طرح های صنعت آب استان اردبیل که در محل سد احمد بیگلو شهرستان مشگین شهر برگزار شد به تبیین 227 طرح و پروژه پویش ملی الف - ب پرداخت و گفت: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون 90 پروژه با اعتباری بالغ بر 7 میلیارد و نهصد و بیست میلیون تومان به بهره برداری رسیده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,   سبلان‌ما,   , سبلان‌ما,

وی با بیان اینکه 29 پروژه نیز با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد و ششصد میلیون تومان کلنگ زنی شده است، گفت: این طرح ها تا پایان دولت دوازدهم به بهره برداری خواهد رسید.

,

اردکانیان در ادامه سخنان خود به پروژه های اجرا شده وزارت نیرو در استان اردبیل پرداخت و گفت: این سدها در احمد بیگلو شهرستان مشگین شهر، بفراحرد در شهرستان خلخال و تازه کند در شهرستان گرمی با هدف تامین آب شرب مردم، تامین آب کشاورزی و صنعت منطقه امروز به بهره برداری می رسد.

,

وی گفت: از میان طرح های اجرا شده در کشور 41 پروژه مربوط به استان اردبیل است که با اعتباری بالغ بر 8 میلیارد و سیصد و سی و شش میلیون تومان در حوزه های آب و برق و فاضلاب شهری و روستایی در حال پیگیری است.

,

وزیر نیرو با بیان اینکه پروژه های اردبیل در مقایسه با سایر استان ها از وضعیت مطلوب تری برخوردار است، گفت: پروژه های در حال انجام استان اردبیل به طور متوسط 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارند که امیدواریم تا پایان دولت دوازدهم به بهره برداری برسند.

,

اردکانیان در ادامه سخنان خود به بیان آمار و ارقام سدهای احداث شده در جهان پرداخت و گفت: طبق آخرین آمار کمیسیون سدهای بزرگ جهان که در آن 97 کشور آمار سدهای خودشان را اعلام کرده اند، تعداد 57 هزار و دویست سد بزرگ در حهان ساخته شده است که از این تعداد 34 هزار سد در آسیا قرار دارد.

,

183 سد بزرگ در کشور وجود دارد

, 183 سد بزرگ در کشور وجود دارد,

وزیر نیرو با بیان اینکه از مجموع سدهای بزرگ در قاره آسیا 24 هزار سد در کشور چین وجود دارد گفت: تعداد 183 سد بزرگ نیز در ایران احداث شده است.

,

وی به مجموعه تلاش های دولت دوازدهم در سدسازی کشور اشاره کرد و گفت: تعداد 39 سد بزرگ در این دولت ساخته شده است و تعداد 31 سد دیگر نیز تا نیمه دوم سال 1400 به بهره برداری خواهد رسید.

,

این مقام مسئول به ظرفیت سدهای به بهره برداری رسیده در دولت دوازدهم نیز اشاره کرد و گفت:از مجموع 39 سد به بهره برداری رسیده بیش از 5 میلیارد متر مکعب آب ذخیره سازی شده است و از محل 31 سد باقی مانده نیز پیش بینی می شود 2 میلیارد مترمکعب آب نیز ذخیره سازی شود.

,

وی به اشتغالزایی سدهای احداث شده نیز اشاره کرد و گفت: از مجموع سدهای به بهره برداری رسیده در دولت دوازدهم 100 هزار شغل مستقیم و غیر مستقیم ایجاد شده و زمینه برای اشتغال 75هزار نفر هم تا پایان دولت دوازدهم فراهم خواهد شد.

,

اردکانیان به مجموعه پروژه های آبی به بهره برداری رسیده در استان اردبیل اشاره کرد و گفت: امروز با حضور رئیس جمهور 3 سد بزرگ و شبکه اب رسانی و زه کشی استان اردبیل با سرمایه ای بالغ بر 381 میلیاد تومان به بهره برداری رسید و همزمان کار احداث فاضلاب فاز دوم اردبیل نیز با اعتباری بالغ بر 40 میلیارد تومان اغاز شد.

,

آیین افتتاح 3 سد بزرگ استان اردبیل در شهرستان های مشگین شهر، خلخال و گرمی با حضور حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور کشور و وزیر نیرو به همراه مقامات استانی در محل سد احمدبیگلو و همزمان بصورت ویدئو کنفرانس در شهرستان های خلخال و گرمی به بهره برداری رسید.

,

انتهای پیام/ج

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه