اخبار داغ

گزارش دانا از وعده های انتخاباتی دولت تدبیر و امید؛

وعده هایی که روی هوا داده شد و روی زمین ماند/ کوشکی: روحانی و دوستانش به وعده ها به عنوان یک ابزار برای جذب آرای مردم نگاه می کردند

وعده هایی که روی هوا داده شد و روی زمین ماند/ کوشکی: روحانی و دوستانش به وعده ها به عنوان یک ابزار برای جذب آرای مردم نگاه می کردند
به نظر می رسد دولت یازدهم و دوازدهم علی رغم شعار تدبیر و امید، عزمی برای اداره امور اجرایی کشور ندارد و صرفاً با شعارها و وعده ها درصدد پیشبرد اهداف کشور است.
[

«محمدصادق کوشکی» کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص تحقق و یا عدم تحقق وعده های حسن روحانی در دولت های یازدهم و دوازدهم اظهار داشت: اگر بخواهیم به وعده های سال 96 رئیس جمهور اشاره کنیم، می توان گفت که آقای روحانی توانست به دو وعده انتخاباتی سال 96 خود عمل کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی در تشریح تحقق دو وعده رئیس جمهور بیان داشت: آقای روحانی وعده داده بود اجازه نمی دهد که در خیابان ها دیوار بکشند که این وعده محقق شد و از طرفی هم وعده داده بود که کنسرت ها ادامه پیدا خواهد کرد که این وعده نیز تحقق یافت؛ در حقیقت وعده اصلی آقای روحانی این بود و وعده دیگری در سال 96 نداشتند.

,

کارشناس مسائل سیاسی در پاسخ به این سوال که "دلیل اصلی عدم تحقق وعده های آقای روحانی چیست؟" گفت: آقای روحانی و دوستانش، اعتقادی به این که باید وعده ها را عملیاتی کرد، نداشتند و آن ها صرفاً به وعده ها به عنوان یک ابزار برای جذب آرای مردم نگاه می کردند و بعد از آن که آرای مردم را در سال 96 به دست آوردند، دلیلی نمی دیدند که بخواهند وعدهایشان را محقق کند و یا خودشان را برای عملیاتی کردن وعده ها به زحمت بیاندازند.

,

کوشکی افزود: خیلی از وعده های روحانی اصلا امکان عملیاتی شدن نداشت و در واقع این مسئله باعث شد تا بسیاری از وعده های اقتصادی و سیاسی دولت آقای روحانی محقق نشود.

,

روحانی: وعده های ما در زمان صلح بود، اما الآن در زمان جنگ هستیم

, روحانی: وعده های ما در زمان صلح بود، اما الآن در زمان جنگ هستیم,

حجت‌الاسلام حسن روحانی در آیین گرامیداشت روز صنعت پتروشیمی ایران که روز دوشنبه 9 دی ماه برگزار شد، اظهار داشت: برخی به ما انتقاد می‌کنند که چرا به‌قول‌های خودتان عمل نکردید؛ ما در شرایط صلح آن قول ها را دادیم اما بعد وارد یک جنگ شدیم.

, ما در شرایط صلح آن قول ها را دادیم اما بعد وارد یک جنگ شدیم.,

وی با اشاره به اینکه برخی ها می‌گویند در فروردین ۹۶ قول‌هایی دادید، ولی فروردین 97 لحن دولت فرق کرده است، گفت: قول‌های دولت در زمان صلح بود ولی الان در زمان جنگ قرار داریم.

,

وعده هایی که روی هوا داده شد و روی زمین ماند

, وعده هایی که روی هوا داده شد و روی زمین ماند,

دولت یازدهم از ابتدای هفته سوم مرداد ماه 92 رسماً آغاز به کار کرد؛ حسن روحانی رئیس‌جمهور مردم در انتخابات باشکوه 24 خردادماه 92، با ارائه شعارها و وعده‌های انتخاباتی توانست رأی اکثریت را به دست آورد.

,

وی با نقد وضع موجود اقتصادی، اجتماعی و سیاسی کشور، به مردم وعده داد دولتی بر سر کار آورد که هم مشکلات اقتصادی چون بیکاری و گرانی را حل کند و هم مطالبات سیاسی و اجتماعی و فرهنگی مردم را محقق سازد.

,

امروز مردمی که به او در سال های 92 و 96 رأی دادند و آن‌هایی که به او رأی ندادند، چشم‌انتظار تحقق وعده‌ها و شعارهای روحانی هستند. بر همین اساس نگاهی به برخی از وعده های حسن روحانی می اندازیم.

,

رئیس دولت یازدهم بیش از 100 وعده سیاسی به مردم داد که چند نمونه از آن ها را در زیر می خوانید:

, رئیس دولت یازدهم بیش از 100 وعده سیاسی به مردم داد که چند نمونه از آن ها را در زیر می خوانید:,

1. ما در سیاست خارجی باید منافع کشور و امنیت ملی را حفظ کنیم و شرایطی فراهم کنیم که فرصت‌های لازم برای مردم به وجود بیاید.

,

2. دولت تدبیر و امید خود را در همه زمینه‌ها پاسخگوی مردم می‌داند و این را جزو وظایف خود می‌داند.

,

3. تحریم‌ها را قدم به قدم کاهش داده و در نهایت آن‌ها را خواهیم شکست.

,

حسن روحانی در حوزه اقتصادی هم بیش از  150 وعده به مردم داد که برخی از آن ها را در ادامه می خوانید:

, حسن روحانی در حوزه اقتصادی هم بیش از  150 وعده به مردم داد که برخی از آن ها را در ادامه می خوانید:,

1. اقتصاد بدون نفت جزء سیاست‌های کلی نظام است.

,

2. مسئله مسکن نیز در اولویت دوم جوانان است که به آن توجه ویژه‌ای دارم.

,

3. دولت تدبیر نخواهد گذاشت که ارزش پول ملی ظرف 6 ماه به یک سوم کاهش یابد.

,

روحانی در حوزه های اجتماعی و ورزشی و... نیز وعده های شیرینی به مردم داد که در این مقوله نمی گنجد. مطالبه اصلی امروز مردم این است که دولت یازدهم و دوازدهم علی رغم تمام خلف وعده های خود، بتواند زندگی و شرایط عادی را برای شان فراهم بسازد.

,

امروز عدم توانایی کنترل بازار، افزایش لحظه به لحظه تورم، افزایش بی سابقه قیمت کالاهای اساسی، کاهش قدرت خرید مردم، کاهش ارزش پول ملی و.... از دستاوردهای دولت یازدهم و دوازدهم است که معیشت مردم را با مشکلات عدیده ای مواجه کرده است.

,

به نظر می رسد دولت یازدهم و دوازدهم علی رغم شعار تدبیر و امید، عزمی برای اداره امور اجرایی کشور ندارد و صرفاً با شعارها و وعده ها درصدد پیشبرد اهداف کشور است؛ به گفته کارشناسان اقتصادی نبود عزم و اراده برای کنترل وضعیت موجود ربطی به تحریم ها ندارد و در حقیقت عدم توجه به ظرفیت و نگاه به داخل تنها مسئله ای است که با تغییر نگرش و تغییر سیاست دولتمردان در این زمینه می توان کشور را به بهترین شکل ممکن اداره کرد.   

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه