اخبار داغ

مردم دوشان خسته از وعده‌ها؛

دو دهه انتظار برای آسفالت یک روستای شش هزار نفری+ عکس

دو دهه انتظار برای آسفالت یک روستای شش هزار نفری+ عکس
انتظار ۲۰ ساله مردم روستای دوشان سنندج برای آسفالت کوچه و خیابان‌های این مسیر هنوز محقق نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  کُردتودی، روستای دوشان در بخش مرکزی شهرستان سنندج در استان کردستان و در فاصله 7 کیلومتری سنندج قرار گرفته و از روستاهای دهستان حومه سنندج می باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,

این روستا از طرف شمال به روستای «غار» و از طرف شرق به روستای «گه رمی یه ر» و «کانی بوچکه له»، از طرف جنوب به روستاهای «سرنجیانه سفلی و علیا» و از طرف غرب به روستای «گریزه»، فرودگاه سنندج و جاده سنندج کرمانشاه محدود می شود. حدودا به صورت تقریبی 15کیلومتر مربع مساحت دارد و مساحت سکونت گاهی روستا براساس طرح هادی و احتساب ساخت و سازهای خارج از محدوده طرح در حدود 60 هکتارمی باشد.

,

 

,

, ,

 

,

جمعیت آن در حدود 6000 هزار نفر و 1650خانوار و با این حساب این روستا از بزرگترین و پرجمعیت ترین روستاهای استان می باشد اما متاسفانه با شروع فصل سرما، گلایه های مردم از نبود آسفالت کوچه ها و گل بودن تمام محلات باعث گلایه های مردم این روستا شده است .

,

با گذری کوتاه از این دو محله می توان به خوبی مشاهده کرد که مردم در کوچه پس کوچه های خاکی این محلات عذاب زیادی را متحمل می شوند به طوریکه عدم ایجاد زیرساخت های موجود در این محلات و عدم ایجاد امکانات رفاهی ، به شدت در این دو محله آزار دهنده است .

,

مشکلات خاص مردم در حوزه آب، برق، نبود آسفالت کوچه ها و معابر و  …. موجب شده است تا متاسفانه گرد و غبار محرومیت بر چهره این دو محله بنشیند و مردمان این منطقه از دیار سنندج در این اوضاع نابسامان زندگی کنند.

,

 

,

, ,

 

,

در همین راستا خبرنگار ما با حضور در این محلات و صحبت با چند نفر از اهالی به بیان مشکلات مردم پرداخته است که امید می رود حداقل نگاهی از سوی مسوولان در این خصوص صورت گیرد.

,

یکی از ساکنان با بیان اینکه اینجا به مثابه تبعیدگاه است تا روستا، گفت: آیا یک نفر از مسؤولان حاضر است در فاز یک روستای دوشان که هیچ نشانی از امکانات ندارد وفقط اسم آن را یدک می کشد و تنها چند ساختمان بدون امکانات و حتی دریغ از ملزومات زندگی مانند آسفالت زندگی کند؟

,

وی با ناراحتی ادامه داد: بیشتر خیابانها و کوچه های این روستا و حتی راه اصلی این شهرک خاکی است و با هر رفت و آمد بویژه خودروهای سنگین گرد و خاک تمام زندگی مردم را پر می کند و در روزهای بارانی مجبور هستیم که نایلون بزرگی را روی کفش و گایمان ببندیم تا بتوانیم از این مسیر عبور کنیم آیا مردم این روستا این چنین لیاقت دارند؟

,

 

,

, ,

 

,

آیا این وضعیت یک خیابان است، پس حقوق شهروندی چه می شود؟

, آیا این وضعیت یک خیابان است، پس حقوق شهروندی چه می شود؟,

یکی دیگر از شهروندان می گوید؛ بالای 50 ماشین در کوچه های دوشان به خاطر نبود آسفالت و یا شن ریزی محلات گرفتار شدند و آنقدر وضع وخیم است که آب خیابان به خاطر وضع نابسامان مسیر هدایت آب متاسفانه آب زیادی جمع شد و یکی از اهالی تمام زندگیش پر از آب شد اما کسی جوابگو نبود.

,

وی افزود: وضعیت نامناسب آسفالت و عدم روکشی خیابان، موجب هدایت آب باران به داخل خیابان می شود.

,

 این شهروند دوشانی با گلایه از دهیاری تصریح کرد: همین عدم آسفالت نامناسب و روکشی خیابان باعث دست انداز درخیابان شده و بارها وسائل نقلیه دچار خسارت و مجبور به تعمیر شده اند و اگر آیا این وضعیت یک خیابان است، پس حقوق شهروندی چه می شود؟

,

 

,

, ,

 

,

وی می گوید؛ آیا حضور در جمع این مردم معترض و شنیدن درد و دل مردم هم برای مسئولین هزینه ای در بر دارد؟ بهتر نبود مسئولین با حضور در جمع مردم علت تحقق نیافتن وعده ها و عدم رسیدگی به وضعشان را بازگو می کردند؟ بهتر نیست «مسئولین» اندکی هم «مسئولیت پذیر » باشند و با کم کاری ها و عدم پاسخگویی های خود باعث بدبینی مردم به نظام و احیاناً دلسرد شدن آن ها نشوند؟

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه