اخبار داغ

رئیس دانشکده پرستاری و مامایی زاهدان خبر داد؛

خدمت 2هزار پرستار در سیستان و بلوچستان

خدمت 2هزار پرستار در سیستان و بلوچستان
علی نویدیان گفت: در حال حاضر بیش از دو هزار پرستار در بیمارستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان مشغول خدمت‌رسانی هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی نویدیان در گفت وگو با عصرهامون افزود: دانشکده پرستاری و مامایی زاهدان از سال 1364 پذیرش دانشجو را آغاز کرد که تاکنون 43 دوره را سپری کرده و بالغ بر هزار و500 فارغ التحصیل داشته است و جزو یکی از دانشکده های اصلی محسوب می شود.
 
وی ادامه داد: در حال حاضر 400 دانشجو در مقطع کارشناسی این دانشکده مشغول تحصیل هستند و به طور میانگین در هر نیمسال 500 دانشجوی جدید به این چرخه افزوده می شود.
 
به گفته نویدیان؛ روند جذب دانشجو در این دانشکده به این صورت است که در نیمسال اول به صورت آزاد و نیمسال دوم باید 100 درصد دانشجویان جزو بومیان منطقه باشند که باز هم حدود 35درصد علاقمندان در نیمسال اول را بومیان استان سیستان وبلوچستان تشکیل می دهند.
 
وی با اشاره به اینکه دانشجویان بومی در قالب طرح عدالت آموزشی متعهد به خدمت در استان هستند تصریح کرد: هم اکنون نیز در مقطع کارشناسی ارشد 4 رشته پرستاری در این دانشکده دایر است که بالغ بر 100 دانشجو در حال تحصیل هستند و 80 فارغ التحصیل در این مقطع داشته ایم.
 
نویدیان رتبه این دانشکده از لحاظ پژوهشی در سطح کشور را هفتم و از به طور کلی و به جهت آموزشی از میان 73 دانشکده کشور در رده هفدهم عنوان کرد.
 
وی ادامه داد: دانشکده پرستاری و مامایی زاهدان 45 عضو هیات علمی دارد که با توجه به ظرفیت های موجود در صورت اعلام و صلاحدید وزارت خانه ومسئولان امر امکان افزایش پذیرش دانشجو را داریم.
 
رئیس دانشکده پرستاری و مامایی زاهدان با اشاره به آینده شغلی فارغ التحصیلان پرستاری گفت: بر اساس ضوابط هر دانشجوی پرستاری که فارغ التحصیل می شود باید دو سال طرح لایحه نیروی انسانی را طی کند و ضرورت دارد تا در سامانه دانشگاه ها ثبت نام کند و با توجه به نیاز شدید به پرستار، هیچ مشکلی در به کار گیری آنها وجود ندارد که در همین راستا نیز وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قول مساعد برای جذب حدود 5هزار پرستار تا پایان سال را داده است.
 
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه