اخبار داغ

امام جمعه شاهین شهر:

خبرنگاران به رفتارهای نادرست فضای مجازی جهت درست بدهند

خبرنگاران به رفتارهای نادرست فضای مجازی جهت درست بدهند
امام جمعه شاهین شهر گفت: متأسفانه شاهد بداخلاقی هایی در فضای مجازی توسط افرادی هستیم که اخلاق حرفه ای را رعایت نمی کنند، در چنین شرایطی قلم خبرنگاران متعهد می تواند به این رفتارهای نادرست جهت درستی دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از صاحب نیوز؛ حجت الاسلام قاسم هاشمی در نشست صمیمانه با اصحاب رسانه شاهین شهر، حرفه خبرنگاری را همچون کار قضات در محاکم قضایی حرفه بسیار سخت و پر استرس دانست و با تأکید بر اینکه قلم تا می‌تواند باید به جامعه انرژی مثبت تزریق کند اظهار کرد: رسانه ها در مقابله با بداخلاقی ها در فضای مجازی، حرمت داری از افراد را به شکل درستی ترویج دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

امام جمعه شاهین شهر خودارزیابی و پایش خویشتن دائمی را لازمه همه انسان ها قبل از پرداختن به فعالیت های اجتماعی بیان کرد و افزود: مدیران رسانه ها علاوه بر پایش خویشتن باید به پایش مسئولان و فضاهای اجتماعی بپردازند، جهت گیری ها امروز در جامع خوب نیست و خبرنگار بصیر و آگاه باید قبل از دامن گیر شدن آثار انحرافات، خیرخواهان جامعه را متوجه آنها کند.

,

وی اخبار شوم بی انضباطی های مالی و اختلاس ها را ناشی از خروجی نادرست دانشگاه ها و مراکز تربیتی و کادرسازی نامناسب برای مسئولیت ها در دهه های گذشته دانست و افزود: گرچه رویکرد کلی در انتساب افراد برای مناسب مختلف، انتخاب بهترین و سالم ترین افراد است اما اغلب از خیرالموجودین ها انتخاب می شوند بنابراین رویکرد رسانه ها نسبت به قضایای مختلف نیز باید براساس واقعیت های تربیتی، خروجی دانشگاهها و واقعیت انسانها باشد.

,

حجت الاسلام هاشمی با تأکید بر لزوم حمایت از انقلاب اسلامی و با بیان اینکه بخش بزرگی از مشکلات کشور مربوط به نظام نیست بلکه به انتخابی که انجام می شود برمی گردد، تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی تنها نظامی است که عرش را به فرش متصل کرده است، روح حاکم بر آن حمایت از مستضعفین و مبارزه با نظام سلطه است این در حالی است که دشمن در جنگ ناجوانمردانه فرهنگی خود حتی به کودکان ما نیز رحم نمی کند.

,

امام جمعه شاهین شهر خاطرنشان کرد: متأسفانه شاهد بداخلاقی هایی در فضای مجازی توسط افرادی هستیم که اخلاق حرفه ای را رعایت نمی کنند، در چنین شرایطی قلم خبرنگاران متعهد می تواند به این رفتارهای نادرست جهت درستی دهد.

,

وی از مدیران مسئول رسانه های مکتوب و الکترونیک شاهین شهر و نمایندگی دفاتر استانی و کشوری در این شهر خواست که در تدوین استراتژی فرهنگی بر اساس آرمان های انقلاب اسلامی وآموزه های بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب تلاش کنند.

,

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهین شهر و میمه با تاکید بر نقش رسانه ها در حفظ حرمت ها، صیانت از سرمایه های معنوی و جایگاه امام جمعه در جامعه، به تلاش دشمنان نظام جمهوری اسلامی در تضعیف جایگاه فریضه نماز جمعه در کشورمان اشاره کرد و ادامه داد: نماز جمعه به عنوان پایگاه مهم عبادی سیاسی، جایگاه والایی در اسلام دارد که باید ابعاد این پایگاه عظیم اسلامی برای اقشار مختلف مردم به خصوص قشر جوان جامعه همواره تبیین و یادآوری شود.

,

وی در فراز دیگری از سخنان خود علت مهم دشمنی جبهه استکبار با انقلاب اسلامی ایران را این گونه بیان کرد که نظام جمهوری اسلامی الگویی از زندگی الهی را به بشریت معرفی کرده است که سرانجام زندگی بشر براساس آموزه های ناب اسلام، قرآن کریم و سیره اهل بیت(ع) رستگاری در دنیا و آخرت خواهد بود.

,

حجت الاسلام هاشمی اضافه کرد: در حالی که مکتب های مادی هم چون لیبرالیسم، اسلام وهابی و آمریکایی، برداشت مبهم، منحرف و ناقصی درباره زندگی انسان معرفی می کنند که سرانجام آن سقوط اخلاقی انسان است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه