اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی:

حماسه 12دی نقطه عطفی در تاریخ مبارزات جوانان گنبدکاووس است

حماسه 12دی نقطه عطفی در تاریخ مبارزات جوانان گنبدکاووس است
کارشناس مسائل سیاسی گفت: حماسه 12 دی نقطه عطفی در تاریخ مبارزات مردم شرق گلستان به ویژه گنبدکاووس است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از گلستان ما، حسین کریمی اول در یادواره شهدای 12 دی در مسجد صاحب الزمان اظهار کرد: سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی در ماههای آخر سال 57 به منطقه شرق گلستان شرایط را برای مبارزات جوانان این منطقه فراهم نمود به گونه ای که گنبدکاووس قبل از پیروزی انقلاب اسلامی 2 مبارزه علیه رژیم ستم شاهی داشته و شهدایی تقدیم کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما,

وی مبارزات مردم شرق گلستان در حماسه 12 دی را نقطه اوج افتخارات منطقه دانست و افزود: این مبارزات در هوشیاری افراد بی تفاوت و ساکت درباره ظلم و ستم شاهتشاه زمان موثر بود.

,

این رزمندگان دفاع مقدس با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در مسجد کاظمیه شهرستان با آیت الله مدنی دیدار داشتند ادامه داد: باید این مسجد و منطقه به عنوان قدمگاه مقام معظم رهبری در دفتر ایشان ثبت شود و در حال فراهم کردن مقدمات کار برای ثبت اسناد مکتوب آن هستیم.

,

وی با اشاره به اینکه آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم سعی بر تسلط بر کشورهای اروپایی و آسیایی دارد خاطر نشان کرد: آمریکا از دوره رضا شاه تلاش خود را برای تسلط و نفوذ بر ایران آغاز کرد.

,

کریمی اول کودتای 28 مرداد را نقطه اوج نفوذ و تسلط آمریکا در ایران برشمرد و اضافه کرد: در کودتای 28 مرداد آمریکا موفق شد دولت مصدق را سرنگون کرده و برای نفوذ در کشور شاه جوان را بر تخت شاهنشاهی بنشاند.

,

وی بیان کرد: در این دوران 42 هزار مستشار آمریکایی در حوزه های مختلف سیاسی، اجتماعی، نظامی و غیره حضور داشتند.

,

این رزمندگان دفاع مقدس با اشاره به حماسه 12 دی افزود: جوانان شرق گلستان در این روز برای دفاع از دین و حکومت اسلامی و تبیین اندیشه های علوی مبارزه کرده و هفت شهید را تقدیم کردند.

,

وی استکبارستیزی، حمایت از ملت های مسلمان و صدور انقلاب اسلامی به کشورهای جهان اسلام را از ویژگی های مهم انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: امروز انقلاب اسلامی نرز جغرافیابی ندارد و در همه کشورها به ویژه کشورهای جهان اسلام در حال صدور است.

,

کریمی اول ادامه داد: دشمن برای جلوگیری از انقلاب اسلامی زه جهان فتنه ها و توطئه های زیادی را طراحی می کند که می توان به فتنه 88 با رمز تقلب، فتنه 98 با رمز بنزین و امثال آن اشاره کرد.

,

وی عنوان کرد: در مسیر تداوم انقلاب اسلامی با توطئه های زیادی روبرو بوده و خواهیم بود و متاسفانه دشمن در عرصه تصمیم گیری با استفاده از عوامل داخلی کشور نفوذ کرده تا مردم را در مقابل ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی قرار دهد.

,

یکی از رزمندگان دفاع مقدس با اشاره به مبارزات مردم گرگان در پنج آذر خاطر نشان کرد: امروز اندیشه اقتصاد مقاومتی در کشور اجرا نمی شود و متاسفانه مدیر کل یک دستگاه اجرایی قصد تغییر روز گرگان در پنج آذر به 20 شهریور را دارد.

,

وی اضافه کرد: بسی جای تاسف دارد که مدیر کل انقلابی بخواهد روز گرگان را از پنج آذر به 20 شهریور که سالروز تغییر نام استرآباد به گرگان توسط رضاخان است تغییر دهد.
کریمی اول گفت: امروز دشمن قصد دارد تا با توطئه هایی بین مردم و نظام جمهوری اسلامی فاصله بیندازد اما باید بداند که ملت ایران برای ترویج و تبیین  تفکر اندیشه عاشورایی، اسلام و قرآن قیام کردند و مشکلات اقتصادی مانع از ادامه مسیر آنها در این راه نمی شود.

,
,

گفتنی است در انتهای این مراسم از کتاب 12 دی که به وقایع ان حماسه پرداخته است رونمایی شد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه