اخبار داغ

وعده نماینده بویراحمد هم کارساز نشد؛

دستگاه رادیوتراپی؛ حلقه مفقوده درمانی کهگیلویه و بویراحمد

دستگاه رادیوتراپی؛ حلقه مفقوده درمانی کهگیلویه و بویراحمد
دستگاه رادیوتراپی از تجهیزات مورد نیاز در بیمارستان های استان است که متاسفانه کهگیلویه و بویراحمد از این نعمت بی بهره است و بیماران سرطانی که در استان هستند علاوه بر دغدغه ای که برای زنده ماندن دارند باید دغدغه نبود دستگاه رادیوتراپی را هم داشته باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به  نقل از ایل بانو، "کاری کنید بیمار جز درد و رنج بیماری اش، ناراحتی دیگری ‏نداشته باشد" این جمله سخن مقام معظم رهبری خطاب به مسئولان کشور است اما اکنون این سوال مطرح است آیا مسئولان کهگیلویه و بویراحمدی  به این سخن مقام معظم رهبری  در بخش تجهیز بیمارستان ها جامعه عمل پوشانده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایل بانو،,

با توجه به افزایش میزان بیماری ها در میان مردم تجهیز کردن بیمارستان ها یکی از ضروریات مورد نیاز هر استان و هر جامعه ای است اما مسئولان کهگیلویه و بویراحمد به این افتخار می کنند که تعداد تخت های بیمارستانی را با افزایش تعداد بیمارستان هاافزایش داده اند اما این بیمارستان ها تا چه اندازه تجهیز هستند.

,

سرطان بیماری است که درمان آن هزینه های زیادی را برای فرد بیمار به دنبال دارد و برای درمان معمولا از شیمی درمانی و رادیوتراپی استفاده می شود.

,

رئیس اداره سرطان وزارت بهداشت، درمان سرطان را بر پایه 3 اصل مهم جراحی، رادیوتراپی و شیمی درمانی می‌خواند و درباره اثر بخشی هر یک از این درمان‌ها توضیح می‌دهد: «50 درصد سرطان‌ها با روش جراحی درمان می‌شوند، رادیوتراپی 40 درصد در علاج سرطان نقش دارد و شیمی درمانی به تنهایی حدود 10 درصد باعث بهبود سرطان‌ها می‌شود. در این میان تأثیر رادیوتراپی در علاج سرطان دو برابر شیمی درمانی است البته این به معنای کاربرد رادیوتراپی در درمان همه نوع سرطان‌ها نیست.

,

 

,
, ,

 

,

بنابراین دستگاه رادیوتراپی از تجهیزات مورد نیاز در بیمارستان های استان است که متاسفانه کهگیلویه و بویراحمد از این نعمت بی بهره است و بیماران سرطانی  که در استان هستند علاوه بر دغدغه ای  که برای زنده ماندن دارند باید دغدغه نبود دستگاه رادیوتراپی را هم داشته باشند که باید قریب به یک ماه برای انجام رادیوتراپی، به استان های دیگر بروند و همین مساله نیز مشکلات و دغدغه های فراوانی را به دنبال خواهد داشت.

,

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی در تاریخ 14 دی ماه سال 96 گفته بود: مرکز رادیوتراپی جامع در مرکز استان راه اندازی می شود اما بعد از دو سال اتفاقی در این خصوص رخ نداده است و همچنان بیمارستان های کهگیلویه و بویراحمد از داشتن این دستگاه محروم هستند و وهده نماینده بویراحمد نیز به سرانجام نرسید

,

آمار مشخصی از افراد مبتلا به سرطان در استان مشخص نشده است اما  وقتی آمار  ابتلا به سرطان های مختلف از جمله سرطان معده، سرطان سینه را در استان بررسی می کنیم می شود متوجه شد که وضعیت کلی سرطان در استان وضعیت خوبی نیست.

,

در استان کهگیلویه و بویراحمد به طور متوسط ۱۳ نفر از هر ۱۰۰ هزار نفر به  سرطان معده مبتلا می شوند.مردم کهگیلویه  و بویراحمد در انتظار توجه مسئولان هستند، بدون شک آواره بودن بیش از یک ماه در یک شهر غریب برای هیچکس خوش ایند نیست و درد و رنج را نیز بیشتر می کند.

,

هر چند گفته می شود دستگاه رادیوتراپی هزینه بالایی دارد و به صرفه نباشد اما وجود این دستگاه در استان ضوروری به نظر می رسد و از بسیاری هزینه ها جلوگیری خواهد کرد.

,

خبرگزاری اقتصاد آنلاین در گزارشی نوشت بوشهر، ایلام و یاسوج از جمله شهرهایی است که دستگاه رادیوتراپی ندارد انتظار می رود مسئولان استان توجه ویژه ای به این قشر داشته باشند چرا که تحمل درد و رنج بیماری و درد آوارگی در شهرغریب کار سختی است.

, اقتصاد آنلاین,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه