اخبار داغ

به دنبال حمله به سفارت ایالات متحده در بغداد

گفت‌ وگوی تلفنی پمپئو با رییس پارلمان عراق

گفت‌ وگوی تلفنی پمپئو با رییس پارلمان عراق
وزیر امور خارجه آمریکا در گفت‌ وگوی تلفنی با رییس پارلمان عراق از محکومیت حمله به سفارت ایالات متحده در بغداد تشکر کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا پنجشنبه‌شب در تماس تلفنی با محمد الحلبوسی رییس پارلمان عراق از محکوم کردن حمله به سفارت آمریکا در بغداد ازسوی وی قدردانی کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

براساس خبرنامه‌ای که «مورگان اورتاگوس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا منتشر کرد، دو طرف در این تماس تلفنی بر وظیفه دولت عراق پیرامون حفاظت از اماکن دیپلماتیک توافق کردند.

,

به گفته اورتاگوس، پمپئو در این تماس گفت که آمریکا "خواهان یک عراق آزاد، مستقل و دارای حاکمیت ملی" است و تاکید کرد که ایالات متحده تحت ریاست جمهوری دونالد ترامپ به تلاش خود در راستای این هدف ادامه خواهد داد.

,

رییس پارلمان عراق روز سه‌شنبه حمله معترضان به سفارت آمریکا در بغداد را یک رفتار غیر قابل قبول دانست که به گفته وی به منافع کشورش آسیب خواهد رساند.

,

هواپیماهای آمریکایی یکشنبه شب مقر نیروهای تیپ‌های ۴۵ و ۴۶ الحشد الشعبی در منطقه القائم در غرب استان الانبار را بمباران کردند که در نتیجه ۲۵ نفر شهید و ۵۱ نفر دیگر زخمی شدند.

,

ارتش آمریکا با تأیید حملات هوایی به خاک عراق، اعلام کرد که نیروهای آن‌ها حملات دقیقی به پنج مقر و تأسیسات متعلق به گردان‌های الحشد الشعبی در خاک عراق و سوریه انجام دادند.  

,

حمله آمریکا به پایگاه نیروهای الحشد الشعبی عراق، موجی از خشم و عصبانیت مردم این کشور را برانگیخت؛ به طوری که معترضان روز سه‌شنبه پس از تشییع پیکرهای قربانیان این حادثه با نصب پرچم گروه‌های مقاومت و الحشد الشعبی بر دیوارهای سفارت آمریکا، پرچم این کشور را آتش زدند و با سر دادن شعارهای ضدآمریکایی، خواستار بسته شدن این سفارتخانه و اخراج سفیر آن شدند.

,

منبع: ایرنا

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه