اخبار داغ

واکنش کرزی به شهادت حاج قاسم سلیمانی

واکنش کرزی به شهادت حاج قاسم سلیمانی
رئیس جمهور پیشین افغانستان حمله هوایی نیروهای آمریکایی به فرودگاه بغداد را که در نتیجه آن سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران به شهادت رسید شدیدا محکوم کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «حامد کرزی» رئیس جمهور پیشین افغانستان حمله هوایی نیروهای آمریکایی به فرودگاه بغداد را که در نتیجه آن سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران به شهادت رسید شدیدا محکوم کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی این حمله را خلاف اصول و موازین بین المللی و صلح و ثبات در منطقه دانست و گفت: این اقدامات موجب افزایش تنش‌ها و خصومت‌های بیشتر در منطقه شده و به ثبات و صلح بیش از پیش آسیب می‌رساند.
,
 
,
کرزی ضمن ابراز تسلیت و همدردی به خانواده شهید سلیمانی، دولت و ملت برادر جمهوری اسلامی ایران، شهید سلیمانی را شخصیتی با وقار و خواستار صلح و ثبات در افغانستان توصیف کرد و از بارگاه خداوند لایزال برای وی بهشت طلب کرد.
,
 
,
رییس‌جمهور پیشین افغانستان همچنین ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران با وجود حضور نظامی ایالات متحده آمریکا در افغانستان با این کشور روابط حسنه‌ای داشته و در امر باز‌سازی افغانستان همکاری صمیمانه داشته است.
,
 
,
وی تصریح کرد: روابط حسنه و برادرانه بین کشورهای برادر افغانستان و ایران همچنان مدبرانه و مبتنی بر همکاری ادامه خواهد یافت.
,
 
,
انتهای پیام/ 
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه