اخبار داغ

هند خواستار کاهش تنش در خاورمیانه شد

هند خواستار کاهش تنش در خاورمیانه شد
وزارت خارجه هند با اشاره به اهمیت ثبات و امنیت در منطقه، تاکید کرد که وضعیت در غرب آسیا (خاورمیانه) نباید بیشتر از این تنش‌بار شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دولت هند امروز (جمعه) در واکنش به ترور و شهادت سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران توسط نظامیان تروریست آمریکایی در بغداد، خواستار کاهش تنش شد.

وزارت خارجه هند با صدور بیانیه‌ای گفت: «ما متوجه شدیم که یک فرمانده ارشد ایرانی به دست آمریکا کشته شده است. افزایش تنش‌ها باعث هشدار جهانیان شده است».

دهلی‌نو با بیان اینکه صلح، ثبات و امنیت در منطقه از اهمیت بسیار بالایی برای هند برخوردار است، افزود:‌ «مهم است که وضعیت، بیشتر از این تنش‌بار نشود. هند مکرراً خواستار خویشتن‌داری شده است».

بامداد امروز جمعه سیزدهم دی ماه (سوم ژانویه) ساعاتی پس از انتشار اخباری از انفجار و اصابت موشک به دو خودرو در نزدیکی فرودگاه بغداد، الحشد الشعبی عراق از شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و «ابومهدی المهندس» معاون سازمان الحشد الشعبی عراق در حمله هوایی آمریکا خبر داد؛ خبری که ساعتی بعد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آن را تأیید کرد.

سپاه پاسداران در اطلاعیه‌ای که در این خصوص منتشر کرد، آورد: «سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی پس از عمری مجاهدت بامداد امروز در حمله بالگردهای آمریکایی به شهادت رسید».

در پی این خبر، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) مسئولیت ترور شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس را بر عهده گرفت و در بیانیه‌ای اذعان کرد که این ترور به دستور رئیس جمهور آمریکا صورت گرفته است.

در بیانیه پنتاگون آمده است: «ارتش آمریکا به دستور رئیس‌جمهور با کشتن قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اقدام دفاعی قاطعی برای حراست از پرسنل آمریکا در خارج از کشور انجام داده است.»

انتهای پیام/

 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه