اخبار داغ

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

دولت اراده‌ای برای اجرای قانون تسهیل ازدواج جوانان ندارد

دولت اراده‌ای برای اجرای قانون تسهیل ازدواج جوانان ندارد
نصرالله پژمانفر با بیان اینکه دولت ارده‌ای برای اجرای قانون تسهیل ازدواج جوانان ندارد، اظهار داشت: اگر دولت ارده‌ای برای اجرای قانون نداشته باشد و حسش این باشد که من می‌خواهم کار خودم را بکنم و هر جیزی را که خودم تشخیص دادم همان کار را انجام می‌دهم نتیجه‌اش این می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نصرالله پژمانفر در گفتگو با خبرنگار یزدرسا در واکنش به عدم اجرای قانون تسهیل ازدواج جوانان گفت: یکی از مشکلات ما این است که دستگاه‌های اجرایی راه‌های فرار برای عدم اجرای تکالیف‌شان دارند؛ من البته مجلس را هم در جدی بودن نسبت به این موضوع مقصر می‌دانم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا ,

وی افزود: من الان چهار سال درگیر قانون تسهیل ازدواج جوانان هستم که تازه کار به اینجا رسیده که ما مصوبه را به پرونده تبدیل کردیم و به دستگاه قضایی بردیم. با تمام مشقت‌هایی که دیدار با رئیس قوه حتی برای یک نماینده دارد، من بعد از چندین ماه توانستم رئیس قوه قضائیه را ببینم و بگویم این قانونی که دولت مکلف است و ما سه سال است که به دستگاه قضائی فرستادیم دستور دهیم که کار انجام شود.

,

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: ما وزیر ورزش و جوانان را به صحن علنی مجلس آوردیم و مکرر او را به کمیسیون فرهنگی آوردیم و از او سئوال کردیم که چرا این‌ها را انجام ندادی و ما توانستیم بر اساس همین، افراد را به دادگاه بکشانیم.

,

پژمانفر با بیان اینکه مگر قانون چقدر در تحقق مسائل سهم دارد و فشار مجلس چقدر تأثیر دارد، عنوان کرد: من نماینده مجلس نهایتا می‌توانم به یک وزیر تذکر بدهم از او سئوال کنم و کارت زرد بگیرد و نهایت هم بتوانیم او را استیضاح کنیم.

,

وی اضافه کرد: امروز مسئله اصلی که ما در این قبال داریم این است که اراده‌ای برای موضوع ازدواج نیست، کما اینکه اراده‌ای  برای موضوع جمعیت هم در کشور وجود ندارد؛ اگر دولت ارده‌ای برای اجرای قانون نداشته باشد و حسش این باشد که من می‌خواهم کار خودم را بکنم و هر جیزی را که خودم تشخیص دادم همان کار را انجام می‌دهم نتیجه‌اش این می‌شود.

,

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه کشور بر اساس سه قوه باید بچرخد، تأکید کرد: ریل‌گذاری و نظارت بر عهده مجلس است، اجرا و تأمین اعتبارات بر عهده دولت است و در صورت تخلف باید دستگاه قضایی ورود کند؛ اگر این حس در قوه مجریه ایجاد شود که من باید خودم ریل‌گذاری کنم و چیزی را که خودم ریل‌گذاری کردم اجرا می‌کنم نتیجه‌اش این وضعیتی که می‌بینیم می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه