اخبار داغ

مدیر آموزش و پرورش سوادکوه خبر داد؛

سوادکوه رتبه سوم باسوادی در مازندران

سوادکوه رتبه سوم باسوادی در مازندران
مدیر آموزش و پرورش سوادکوه گفت: جمعیت رده سنی 10 تا 49 سال به عنوان جامعه هدف سواد‌آموزی ما هستند و سوادکوه رتبه سوم باسوادی استان را با 98 و 29 صدم درصد دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ موسی لیانی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ، اظهار کرد: مأموریت همیشگی سواد‌آموزی، ریشه‌کنی بی‌سوادی ‌و وظیفه ذاتی آموزش و پرورش است.
وی افزود:مدیران مدارس موظف هستند تا والدین بی‌سواد دانش‌آموزان را شناسایی، دعوت و اقدام به تشکیل کلاس کنند.
 
مدیر آموزش و پرورش شهرستان سوادکوه، بی‌سواد را آسیب‌دیده، آسیب‌پذیر و آسیب‌رسان توصیف و تصریح کرد: بی‌سواد از فرصت‌ها استفاده نکرد و نیازمند توجه است و در حوادث آسیب می‌بیند.
 
این مسئول با بیان اینکه استان مازندران با 97 و 63 صدم درصد رتبه نخست باسوادی کشور را به خود اختصاص داد، افزود:جمعیت رده سنی 10 تا 49 سال به عنوان جامعه هدف سواد‌آموزی ما هستند و شهرستان سوادکوه رتبه سوم باسوادی استان را با 98 و 29 صدم درصد دارد.
 
لیانی خاطرنشان کرد: یک و 71 درصد جمعیت 10 تا 49 سال سوادکوه بی‌سواد هستند که بر طبق سرشماری سال 1395 تعداد 459 نفر هستند.
 
وی با اشاره به دوره‌های سواد‌آموزی، تحکیم و انتقال اظهار کرد: دوره سواد‌آموزی با 400 ساعت آموزش و پرداخت مبلغ 836 هزار تومان به ازای هر قبولی و دوره تحکیم سواد با 200 ساعت آموزش و پرداخت مبلغ 161 هزار تومان به ازای هر قبولی و دوره انتقال با 800 ساعت آموزش با پرداخت 167 هزار و 200 تومان به ازای هر سواد‌آموزی است.
 
مدیر آموزش و پرورش شهرستان سوادکوه به مصوبه شورای پشتیبانی سواد‌آموزی کشور برای پرداخت مبلغ 167 هزار و 200 تومان برای قبولی در آزمون سوادآموزی به هر سواد‌آموز اشاره و تاکید کرد: خواستار همکاری ادارات، نهاد‌ها، دهیاری‌ها و شوراها برای معرفی بی‌سواد‌ها با اعلام شماره ملی آنها هستیم.

انتهای پیام/
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه