اخبار داغ

مستند «بهشتی برای ملت» آماده اکران در دهمین جشنواره مردمی فیلم عمار شد

مستند «بهشتی برای ملت» آماده اکران در دهمین جشنواره مردمی فیلم عمار شد
تازه‌ترین اثر موسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی در قالب مستند با موضوع زندگی و زمانه شهید آیت‌الله بهشتی، آماده اکران در دهمین جشنواره مردمی فیلم عمار شد.
[

مهدی رمضانی تهیه کننده این مستند در گفت‌وگو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا، با اشاره به رسالت مرکز اسناد انقلاب اسلامی در صیانت از تاریخ انقلاب، درباره اهداف تولید این اثر گفت: ایده اولیه تولید مستند «بهشتی برای ملت» با هدف ابهام‌زدایی از شخصیت سیاسی آیت‌الله بهشتی شکل گرفت. همچنین بررسی نقش شهید بهشتی در معماری ارکان نظام جمهوری اسلامی از جمله اهداف ما در این مستند بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی ادامه داد: دکتر بهشتی هم در دوران حیات و هم بعد از شهادت، همیشه مورد هجمه جریان‌های مختلف داخلی و خارجی بودند و از طرف دیگر گروه‌هایی با اهداف خاص، تلاش می‌کردند شخصیت این شهید را به نفع خود مصادره کنند. ما در مستند «بهشتی برای ملت» تلاش کردیم با نمایش چهره حقیقی شهید بهشتی، ضمن مقابله با تحریف شخصت این چهره اثرگذار تاریخی، خلاء‌های موجود را جبران کنیم.
,
رمضانی با بیان اینکه مستند «بهشتی برای ملت» بازه زمانی سال‌های 1307 تا 1360 یعنی دوران حیات دکتر بهشتی را در برمی‌گیرد، درباره مراحل تولید این اثر گفت: گروه محتوایی و اجرایی مستند، بیش از یک سال مشغول پژوهش و ساخت اثر بودند.
,
 
,
تهیه‌کننده مستند «بهشتی برای ملت» با اشاره به زیرساخت‌های پژوهشی این اثر عنوان کرد: دغدغه اصلی تیم پژوهشی مستند، مشاهده تمام منابع، واکاوی آرشیو مرکز اسناد انقلاب اسلامی و گفت‌وگو با شخصیت‌های مطلع از حیات شهید بهشتی بود تا با استفاده از منابع متعدد دیداری، شنیداری و مکتوب غنای محتوایی اثر افزایش یابد. 
,
 
,
گفتنی است محتوای این مستند 90 دقیقه‌ای، با استفاده از اسناد و تصاویر منتشر نشده، فیلم‌های کمتر دیده ‌شده، مطبوعات و مصاحبه‌های آرشیوی مرکز اسناد انقلاب اسلامی تهیه و تنظیم شده است و در دهمین جشنواره مردمی فیلم عمار اکران خواهد شد.
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه