اخبار داغ

کارشناس مسائل غرب آسیا:

پارلمان عراق یکی از آرزوهای سردار سلیمانی را تصویب کرد

پارلمان عراق یکی از آرزوهای سردار سلیمانی را تصویب کرد
کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به اینکه اخراج آمریکایی‌ها از عراق آرزوی سردار سلیمانی بود، گفت: پارلمان عراق اخراج نیروهای آمریکایی را تصویب کرد این اولین اقدام عراق در پاسخ به ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس بود و آخرین آن نخواهد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  سید رضا صدرالحسینی در گفتگو با خبرنگار قم فردااظهار کرد: در هم آمیختن خون دو فرمانده ایرانی و عراقی در خاک عراق باعث استحکام و انسجام دو ملت شد و آن نقشه ای که در طول 3 ماه گذشته به شیوه های مختلف توسط دشمن مشترک انجام می شد و به دنبال اختلاف افکنی بین دو ملت بودند نقش بر آب شد.

کارشناس مسائل غرب آسیا افزود: در ایام اغتشاشات اخیر در عراق که از مهرماه شروع شد موضع آمریکا در این مسئله این بود که مقصر همه این قضایا را ایران، حشد الشعبی و سردار سلیمانی معرفی می کردند اما این شهادت و این در هم آمیختن خون این دو فرمانده باعث شد تمام قصه سرایی ها و دروغ گویی ها و آن اختلافی که آمریکایی ها به دنبالش بودند به پایان برسد.

صدرالحسینی تصریح کرد: این اولین ثمره در هم آمیختن این دو خون پاک بود مطمئناً ما می توانیم با کمک دو ملت ایران و عراق یک قدرت قابل قبول در منطقه ایجاد کنیم.

وی خاطرنشان کرد: سمبل این قدرت که از اتحاد دو ملت شکل می گیرد سردار سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس است.
کارشناس مسائل غرب آسیا خاطرنشان کرد: ثمره دیگر خون شهدای مقاومت اتفاق بزرگی بود که  رخ داد و همیشه آرزوی قاسم سلیمانی بود و آن اخراج نیروهای آمریکایی از عراق بود که پارلمان عراق آن مصوب کرد این اولین اقدام عراق در پاسخ به ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس بود و آخرین آن نخواهد بود.

صدرالحسینی تصریح کرد: این کار به مفهوم اخراج همه نیروهای مهاجم و مداخله گر آمریکا از منطقه خواهد بود عراقی ها با این اقدام نشان دادند به بلوغ و عقلانیت سیاسی رسیدند که می تواند به خوبی در عین داشتن وحدت کامل بین ادیان، اقوام و جریانات سیاسی متعدد تصمیمات بزرگی را اتخاذ کنند.

وی ابراز کرد: دولت دکترعادل عبدالمهدی هم اعلام آمادگی کرد که پس از ابلاغ این مصوبه کار را برای اخراج نیروهای متجاوز آمریکا از عراق کار را شروع می کند تا عراق را از دست این متجاوزان نجات دهند.

صدرالحسینی گفت: در حال حاضر آمریکایی ها در حوزه های مختلف اقتصادی و دفاعی در کشور عراق مداخله می کنند و تعداد کثیری از نیروهای خودشان را در عراق به شکل های مختلف جایگزین کردند.

کارشناس مسائل غرب آسیا عنوان کرد: آمریکایی ها بیش از 6 هزار نفر نیرو را  فقط برای دفاع از سفارت خانه خود در عراق نگه داشته اند که امیدواریم با این مصوبه پارلمان عراق نیروهای متجاوز آمریکا از عراق خارج شوند تا عراقی ها هم مزه استقلال را بچشند.
      

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه