اخبار داغ

در جلسه کارگروه اشتغال مصوب شد؛

۵ ناحیه صنعتی در خراسان شمالی ایجاد می‌شود

۵ ناحیه صنعتی در خراسان شمالی ایجاد می‌شود
ایجاد پنج ناحیه صنعتی در خراسان شمالی امروز در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری خراسان شمالی مصوب شد تا برای اخذ مصوبه نهایی به جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان ارسال شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، امروز صبح در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان موضوع احداث پنج ناحیه صنعتی در استان از سوی مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان مطرح و توضیح داده شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,

بر اساس این گزارش، سیاوش وحدت، مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی اظهار کرد: مطالعات امکان سنجی احداث نواحی صنعتی خرق، پیش قلعه، صفی آباد، غلامان و جرگلان انجام شده اند که احداث این نواحی از سوی فرمانداران شهرستان های فاروج، مانه و سملقان، اسفراین و راز و جرگلان پیشنهاد شده بودند.

,

وحدت با یادآوری این مطلب که اعطای تسهیلات اشتغال در استان طی سال های اخیر، تقاضا برای ایجاد کارگاه ها در استان را بیشتر کرده است، تصریح کرد: در همین راستا، اخیرا تقاضای بخش خصوصی برای ایجاد این کارگاه ها در مناطقی که ناحیه صنعتی باشند نیز بیشتر شده است.

,

در این جلسه، عبدالله یوسفی، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز درباره ایجاد پنج ناحیه صنعتی تقاضا شده در استان اظهار کرد: ایجاد نواحی صنعتی اگر برای تکمیل حلقه های زنجیره تکمیل مشاغل باشد، ایجاد این کارگاه ها دارای توجیه اقتصادی است، در غیر این صورت اگر تقاضای ایجاد کارگاه برای ایجاد اشتغال زیاد نباشد، ایجاد ناحیه صنعتی دارای توجیه اقتصادی نیست.

,

وی گفت: ایجاد نواحی صنعتی در مناطق دور افتاده باید بر مبنای تعداد تقاضای بخش خصوصی تصمیم گیری شود.

,

محمود قنبری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی نیز در این جلسه بیان کرد: تنها دلیل وجود و ایجاد نواحی و شهرک های صنعتی باید بر مبنای تقاضای بخش خصوصی به منظور ایجاد کارگاه های تولیدی و اشتغال آفرینی باشد.

,

وی خاطر نشان کرد: صرف 30 یا 40 تقاضای بخش خصوصی نمی توان در این شرایط اقتصادی کشور، ناحیه صنعتی که نیاز اعتبارات زیاد دارد، آماده سازی کرد.

,

حسن پارسی پور، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی نیز در این جلسه بر لزوم انجام مطالعات دقیق و عمیق برای ایجاد نواحی صنعتی در استان تاکید کرد.

,

به گزارش خبرنگار عصر اترک در این جلسه مصوب شد که در مناطق خرق، پیش قلعه و غلامان واقع در شهرستان های فاروج، مانه و سملقان و راز و جرگلان سه ناحیه صنعتی ایجاد شوند.

,

همچنین در این جلسه مصوب شد که برای مناطق صفی آباد و جرگلان واقع در شهرستان های اسفراین و راز و جرگلان نیز احداث دو ناحیه صنعتی در آینده، مبتنی بر افزایش تقاضاهای بیشتر از سوی بخش خصوصی به منظور ایجاد کارگاه های تولیدی باشد.

,

به گزارش عصر اترک، این مصوبه برای اخذ رای و مصوبه نهایی به شورای برنامه ریزی و توسعه استان ارسال خواهد شد.

,

انتهای پیام/قهرمانی

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه