اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی:

ترامپ با ترور سردار سلیمانی به محور مقاومت اعلام جنگ کرد

ترامپ با ترور سردار سلیمانی به محور مقاومت اعلام جنگ کرد
استاد دانشگاه و پژوهشگر مسائل سیاسی گفت: آمریکا به صورت مستقیم مسئول پیامدهای سیاسی، حقوقی و نظامی این جنایت است و ترور سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش و ابومهدی المهندس اعلام جنگ آمریکا به ایران و محور مقاومت است که عواقب سخت این ترور دامن دولت و کشور آمریکا را خواهد گرفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدمحمدرضا موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ، با تسلیت شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی به ملت‌های آزادی‌خواه جهان اظهار کرد: شهادت این سردار بزرگ ایرانی بسیار زیاد ملت بزرگ ایران و مردم مظلوم منطقه را ناراحت کرد و در این چند روز عزاداری بی‌سابقه مردم گواه این موضوع است.
 
وی تصمیم ترامپ به ترور سردار سلیمانی را یک اقدام تروریستی دانست تأکید کرد: ترامپ با دستور احمقانه خود به یک حرکت تروریستی رسمیت بخشید و به محور مقاومت اعلام جنگ کرد.
 
کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه ترور سردار سلیمانی مصداق بارز تروریسم دولتی، غیرقانونی، غیر مشروع، غیر انسانی و برخلاف اصول و موازین حقوق بین الملل بود گفت: این اقدام جنایتکارانه تروریستی در کنار عواقب حقوقی بین‌المللی، نقض صریح حقوق بشر و انساینت بود.
 
موسوی آمریکا به صورت مستقیم مسئول پیامدهای سیاسی، حقوقی و نظامی این جنایت است اظهار کرد: ترور سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش و ابومهدی المهندس اعلام جنگ آمریکا به ایران و محور مقاومت است که عواقب سخت این ترور دامن دولت و کشور آمریکا را خواهد گرفت.
 
وی خاطرنشان کرد: ترامپ شدیداً دچار اشتباه راهبردی شده است و با این ترور حیات سیاسی خود و نیروهایش را در نقاط مختلف جهان به خطر انداخته است.
 
استاد دانشگاه و پژوهشگر مسائل سیاسی بیان کرد: سردار سلیمانی صرفاً یک شخصیت نظامی نبود بلکه او رهبری یک تفکر و جریان در منطقه را به عهده داشت که امروز 7 تریلیون دلار آمریکا را در منطقه خاورمیانه به خاکستر تبدیل کرده است.
 
موسوی تصریح کرد: شهادت سردار سلیمانی امروز موجب زایش قاسم‌هایی خواهد شد که تفکر سردار را ادامه خواهند داد و از امروز شاهد تغییر و تحولات بسیاری در منطقه خواهیم بود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه