اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی فیروزه خبر داد؛

افزایش 64 درصدی تسهیلات مکانیزاسیون در شهرستان فیروزه

افزایش 64 درصدی تسهیلات مکانیزاسیون در شهرستان فیروزه
مدیر جهاد کشاورزی فیروزه گفت: دریافت تسهیلات برای مکانیزاسیون در شهرستان فیروزه نسبت به سال گذشته 64 درصد افزایش یافته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، غلامحسن کلیدری گفت: باهدف افزایش درجه و ضریب مکانیزاسیون شهرستان فیروزه، تسهیلات خرید ماشین‌آلات کشاورزی و دامی از سال 1392 با عنوان خط اعتباری اول مکانیزاسیون از محل منابع داخلی بانک کشاورزی با سود 15 درصد با پرداخت پنج‌ساله در اختیار متقاضیان قرارگرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزه ادامه داد: در سه سال گذشته چهار درصد به‌صورت یارانه به متقاضیان دریافت‌کننده این تسهیلات پرداخت‌شده و در حقیقت سود بانکی این تسهیلات 11 درصد بوده است.

,

وی اظهار داشت: خوشبختانه این تسهیلات از سال 92 تاکنون روند افزایشی داشته و در سال جاری نسبت به سال قبل 64 درصد افزایش داشته‌ایم.

,

کلیدری گفت: تعداد حدود 800 نوع دستگاه و ماشین‌آلات در زیرشاخه‌های کلزا، سم‌پاش‌ها، جنگل و مراتع، گیاهان دارویی، گلخانه، دام و طیور و آبزی‌پروری، باغبانی و کشاورزی حفاظتی در سایت مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وجود دارد که متقاضیان می‌توانند به مدیریت جهاد کشاورزی فیروزه مراجعه نمایند

,

مدیر جهاد کشاورزی فیروزه با اشاره به وقوع سیل در ابتدای امسال در شهرستان فیروزه تصریح کرد: سه میلیارد و 900 میلیون ریال غرامت سیل و حوادث طبیعی سال جاری در قالب کمک بلاعوض و تسهیلات ارزان‌قیمت به کشاورزان فیروزه پرداخت شد.

,

وی گفت: از این مبلغ یک میلیارد و 700 میلیون ریال کمک بلاعوض به کشاورزان فیروزه خسارت‌دیده از سیلاب در سال جاری پرداخت شد.

,

کلیدری افزود: همچنین دو میلیارد و 200 میلیون ریال تسهیلات کم‌بهره برای جبران خسارت‌های بخش کشاورزی و دامی به بهره‌برداران زراعی و دامی شهرستان فیروزه پرداخت شد.

,

وی ادامه داد: این کمک‌های بلاعوض و تسهیلات کم‌بهره به کشاورزان بر مبنای مصوبه هیئت وزیران به خسارت دیدگان پرداخت شد.

,

مدیر جهاد کشاورزی فیروزه گفت: در سال زراعی ۹۸- ۹۷ افزون بر چهار میلیارد ریال خسارت به بخش کشاورزی و دامی این شهرستان به خاطر سیل وارد شده بود که علاوه بر پرداخت کمک‌های بلاعوض و تسهیلات کم‌بهره از سوی دولت، محصولات زیر پوشش بیمه نیز خسارت دریافت کردند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه