اخبار داغ

قیمت جهانی نفت امروز 17 دی ماه؛ برنت ۶۸ دلار و ۹ سنت شد

قیمت جهانی نفت امروز 17 دی ماه؛ برنت ۶۸ دلار و ۹ سنت شد
قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۸۲ سنت کاهش به ۶۸ دلار و ۹ سنت رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رویترز، در حالی که بازارها به تدریج در حال خروج از شوک ناشی از ترور سردار سلیمانی و احتمال بروز اختلال در عرضه نفت خاورمیانه پس از این اتفاق مهم هستند، قیمت نفت روز سه شنبه بیش از یک درصد کاهش داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 82 سنت کاهش به 68 دلار و 9 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت امریکا هم امروز با 74 سنت کاهش به 62 دلار و 53 سنت رسید.

,

در طی 2 جلسه گذشته و پس از انتشار خبر شهادت سردار سلیمانی در عراق، قیمت نفت برنت به بالاترین رقم از ماه سپتامبر و نفت خام آمریکا به بالاترین رقم از ماه آوریل رسیده بود. بازارها نگران بالا گرفتن تنش ها در خاورمیانه و اختلال احتمالی در عرضه نفت هستند. اما برخی از تحلیلگران احتمال رویارویی نظامی گسترده را کم ارزیابی کرده اند.

,

لاچلان شاو، تحلیلگر بانک ملی استرالیا در این باره گفت: «بازار به وضوح نگرانی احتمال اختلال در عرضه نفت است اما فعلا مسیر پیش رو چندان مشخص نیست... همه چیز بستگی به سناریوهایی دارد که ممکن است بر تولید نفت تاثیر بگذارد یا نگذارد. بنابراین ظاهرا بازار در طی 24 تا 36 ساعت گذشته در مورد برخی از این احتمالات تجدیدنظر کرده است.»

,

وی افزود، ایران به درآمدهای ارزی حاصل از صادرات نفت خود نیاز دارد. تقریبا 20 درصد نفت جهان از طریق تنگه هرمز به بازارهای جهانی صادر می شود.

,

موسسه مشورتی اوراسیا اعلام کرد، ایران احتمالا بیش از اهداف نفتی بیشتر روی اهداف نظامی آمریکا تمرکز خواهد کرد. این موسسه اینطور گمانه زنی کرده که «احتمالا ایران مشکل جدی ای برای کشتیرانی تجاری یا زیرساخت های انرژی منطقه ایجاد نخواهد کرد.»

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه