اخبار داغ

معاون وزیر آموزش و پرورش:

سهم مدارس غیردولتی در پوشش دانش‌آموزی باید به ۱۵ درصد برسد

سهم مدارس غیردولتی در پوشش دانش‌آموزی باید به ۱۵ درصد برسد
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: بر اساس برنامه ششم توسعه، سهم مدارس غیردولتی در پوشش دانش‌آموزی باید به ۱۵ درصد برسد که در استان قزوین کمتر از ۱۰ درصد است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ مجتبی زینی‌وند در جلسه شورای آموزش و پرورش استان قزوین که ظهر امروز(سه‌شنبه) در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: امنیت و آرامش امروز کشور، مدیون مجاهدت‌های شهید سلیمانی، سردار سرافراز و سردار دلهاست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

وی در ادامه بیان کرد: آموزش و پرورش منشأ تحول و اساس توسعه پایدار است و همه مسیرهای توسعه از آموزش و پرورش می‌گذرد.

,

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد:  آموزش با کیفیت در کنار مولفه‌هایی همچون سلامت و امنیت نشان می‌دهد که یک منطقه و یا کشور در مسیر درست توسعه یافتگی قرار دارد.

,

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش‌وپرورش  بیان کرد: سیاستگذاران و برنامه‌ریزان اگر اولویت را به توسعه سرمایه انسانی ندهند مطمئنا هیچ سیاستگذاری و برنامه‌ریزی منجر به توسعه نخواهد شد.

,

وی ادامه داد: منشا توسعه، سرمایه و منابع انسانی است؛ لذا سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش بزرگترین سرمایه‌گذاری در یک جامعه محسوب می‌شود چراکه اگر جامعه‌ای آموزش و پرورش پویا و اثربخش داشته باشد می‎تواند به توسعه و پیشرفت دست یابد.

,

کمتر از 10 درصد دانش آموزان قزوین در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند

, کمتر از 10 درصد دانش آموزان قزوین در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند,

زینی‌وند عنوان کرد: اگر قرار است آموزش و پرورش در مسیر تحقق توسعه پایدار، کمک کننده و تسهیل‌بخش و تاثیرگذار باشد باید همه دستگاه‌ها، نهادها و مردم در این نهاد مشارکت داشته باشند.

,

وی با اشاره به عملکرد شورای آموزش و پرورش گفت: شورای آموزش و پرورش باید کانون تحول در این دستگاه و عرصه پیگیری همه مسائل و برنامه‌ریزی برای رفع همه دغدغه‌ها باشد.

,

این مقام مسئول بیان کرد: امروز بازدیدی از فضاهای آموزشی استان داشتیم و شاهد فضای متراکم مسکن اما خالی از هر گونه فضای آموزشی بودیم؛ لذا استاندار قزوین در دو بخش حتما توجه داشته باشند یک بخش کمک به ساخت زمین‌هایی با کاربری آموزشی که در اختیار آموزش و پرورش است و دیگری مربوط به زمین‌هایی با کاربری آموزشی بوده که در اختیار شهرداری و اداره‌کل راه و شهرسازی است.

,

وی تصریح کرد: موسسین مدارس غیردولتی نماد مشارکت عمومی در آموزش و پرورش هستند که اکثر موسسین این مراکز، معلمان و فرهنگیان هستند که انگیزه درونی آنها حرکت در مسیر تعلیم و تربیت است.

,

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: مدارس غیردولتی هم از حیث تمرکز زدایی و هم از حیث کاهش هزینه‌ها باری از روی دوش دولت برداشته‌اند.

,

وی با بیان اینکه 75 درصد مدارس غیردولتی استان قزوین استیجاری بوده و فضای ناایمن دارند؛ گفت: ما هم نگران سلامتی دانش‌آموزان هستیم که اقدامات لازم باید در این راستا انجام شود.

,

زینی‌وند عنوان کرد: بر اساس برنامه ششم توسعه، سهم مدارس غیردولتی در پوشش دانش‌آموزی باید به ۱۵ درصد برسد که در استان قزوین کمتر از ۱۰ درصد است البته طی این دو سال کمی جهش پیدا کرده است.

,

وی بیان کرد: میانگین متوسط کشوری در پوشش دانش‌آموز مدارس غیردولتی حدود ۱۱.۸۲ درصد  است و استان قزوین با این پیشینه تمدنی و فرهنگی در زمینه سرمایه گذاری آموزشی در بخش غیردولتی کمتر از ده درصد است که نیاز به جهش و تصمیم گیری شجاعانه دارد.

,

این مقام مسئول در پایان گفت: شورای آموزش و پرورش محل سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و و نظارت بر امورات و مسائل آموزش پرورش براساس اقتضائات منطقه ای، محلی و استانی است به همین دلیل شعار ما امسال نگاه ملی، تحول منطقه‌ای است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه