اخبار داغ

تحلیلی بر سیاست‌های پارک علم و فناوری؛

عدم استقبال مدیران از ایده و نوآوری جوانان قابل تامل است

عدم استقبال مدیران از ایده و نوآوری جوانان قابل تامل است
عدم استقبال شایسته مدیران از ایده‌ها و نوآوری‌های جوانان تلاشگر در پارک علم و فن‌آوری بخصوص در استان چهار محال و بختیاری، قابل بررسی و تامل است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز؛ عدم استقبال شایسته مدیران از ایده‌ها و نوآوری‌های جوانان تلاشگر در پارک علم و فن آوری بخصوص در استان چهار محال و بختیاری، قابل بررسی و تامل است.

گرچه سیاست دولت حمایت از فناوری و ایده های نو است اما تا زمانی که شرایط حصول به آن محیا نشود این سیاست در حد شعار خواهد ماند.

امروزه هر ملتی و هر دولتی چنانچه بخواهد در بازارهای داخلی و خارجی حرفی برای گفتن داشته و از رقبای تجاری و اقتصادی باز نماند بالاجبار باید با علوم و تکنولوژی روز همراه شده و از جدیدترین ایده‌ها و فناوری‌ها استقبال نموده و خود مشوق افراد ایده پرداز و نخبگان در تهیه و ارسال ایده‌های نو و خلاقانه شود.

بی‌شک کسانی که بخواهند با دیدی سنتی به کسب و کار و تجارت بپردازند سال ها بلکه قرن ها از دیگران عقب خواهند ماند.

مسلما پذیرش چنین نگرش و دیدگاهی مختص کسانی می‌شود که با علوم دانشگاهی آشنا بوده پویا، بی پروا در در یافت ایده ها و فناوری نوین مشتاق و ریسک پذیر باشند.

وجود چنین مشخصه ی شخصیتی مسلما نیاز به مدیران جوان و کارآمد را دو چندان می‌نماید.

مدیرانی که با دید سنتی هنوز بر مسند ریاست هستند با آنکه تجربه‌های گران‌بهایی را در طول سال‌های عمر اندوخته‌اند اما اگر این تجربه با نگرش نوین جهانی همراه نشود نمی‌تواند برای پیشرفت جامعه امروزی به تنهایی مؤثر واقع گردد.

مدیران سالمند (حتی با داشتن تجربه) و یا مدیران جوان اما بعضا غیر متخصص یا کم‌سواد، که بصورت سهمیه ای بکار گمارده شده اند، بیشتر ملاحظه کار بوده  و اغلب ریسک پذیر نیستند.

بنابراین، وجود این افراد در راس امور پیشرفت در جامعه را، دچار رخوت و رکود می‌کند.

از سوی دیگر موتور باز دارندگی آنان حس تلاش و تکاپو و پویایی را از جوانانی که در زیر دست چنین افرادی محکوم به کارند خواهد گرفت.

شاید بهترین اقدام برای مدیریت درست در یک مجموعه بکارگیری جوانانی است که براساس شایستگی علمی ونخبگی علمی شاخص شده، و براساس شایسته سالاری به مدیریت یک مجموعه انتخاب می شوند.

چنین افرادی قدر و قیمت علم ودانش روز را بهتر دانسته و مسلما از طرح ها و ایده های نو بهتر استقبال می نمایند.

آنان ریسک پذیر بوده و همین امر سبب می شود تا ، مجموعه ی زیر دست خود را نیز به کار و تلاش دلگرم نموده و موفقیت و پیروزی را برای ارتقای مجموعه فراهم آورند .

شرکت های دانش بنیان یا شرکت های پارک علم و فناوری در جامعه ای با چنین نگرش نو خواهند توانست براساس شرایط روز و نیاز جامعه تاثیر خوبی در بهبود شرایط تولید ی ، خدماتی و بهره وری داشته باشند.

سیاست های دولت نیز در سایه چنین مدیرانی  اعمال شده و سبب می شود تا به مقصود و هدف خود برسند.

البته نباید از تجربه افراد نیز غافل شد و بهترین روش این است که در کنار هر مدیر جوان یک مدیر باتجربه با همفکری و همراهی مسیر حرکت را با راهنمایی‌های موردنیاز خود (ولی، نه بازدارندگی) میسر و سهل گرداند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه