اخبار داغ

تعجب آمریکایی‌ها از جمله ایران به پایگاه‌های نظامی ارتش

تعجب آمریکایی‌ها از جمله ایران به پایگاه‌های نظامی ارتش
کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: نیروهای آمریکایی در غرب آسیا باید بدانند که فقط یکی از 13 سناریوی طراحی شده علیه آنان عملیاتی شده و 12 سناریوی دیگر در انتظار آمریکایی‌هاست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی شکیبایی کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگویی با اشاره به حمله موشکی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به 2 پایگاه نظامی آمریکایی‌ها در عراق گفت:‌ پایگاه عین الاسد یکی از 2 پایگاه بزرگ ایالات متحده در غرب آسیا محسوب می‌شود.

وی افزود: اقدام شجاعانه بامداد امروز فرزندان ملت ایران در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله موشکی به پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق حاصل سه ضلعی «خون شهید حاج قاسم سلیمانی»، «مردم» و «اراده بزرگ نظام و مقام معظم رهبری» است.

پایگاه‌های آمریکا در عین الاسد و اربیل محل جاسوسی و برنامه‌ریزی تروریستی

این کارشناس مسائل منطقه اظهار داشت: اگر همراهی ملت بزرگ ایران در چند روز اخیر و پس از شهادت حاج قاسم سلیمانی نبود بدون شک پشتوانه‌ای برای نظام جمهوری اسلامی به منظور اجرای عملیاتی بزرگ و پاسخی کوبنده به آمریکایی‌ها وجود نداشت این در حالی است که در هیچ کجای دنیا دولت‌ها اجازه ندارند که سفیر آمریکا را به وزارت خارجه فرا بخوانند در حالی که سپاهیان عزیز پایگاه‌های نظامی آمریکا را موشک باران کردند.

شکیبایی گفت: حضور خیل عظیم مردم در مراسم تشییع پیکر مطهر شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش در جای‌جای ایران اسلامی و حتی در عراق این شجاعت و جرأت را به نظام ایران اسلامی داد تا با پشتوانه این حمایت،  بتواند پاسخ دندان‌شکنی به آمریکایی‌ها بدهد.

وی تصریح کرد: پایگاه‌های عین الاسد و اربیل در عراق محل جاسوسی و برنامه‌ریزی برای اقدامات تروریستی در منطقه است.

وجود تجهیزات و تکنولوژی‌های تدافعی و تهاجمی آمریکایی در پایگاه عین‌الاسد

کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: آمریکایی‌ها انتظار این پاسخ را داشتند ولی فکر نمی‌کردند ایران جرأت کند به چنین پایگاه‌هایی نزدیک شده و بخواهد به پایگاه‌هایی به این ابعاد و وسعت حمله کند، چرا که تمامی توانایی‌های آمریکایی‌ها در غرب آسیا در پایگاه عین‌الاسد دپو شده است.

شکیبایی تصریح کرد: آمریکایی‌ها بعد از اتفاقات اخیر در عراق تصمیم گرفته بودند که تمامی امکانات، تجهیزات و ظرفیت‌ها را در یک پایگاه تجمیع کنند و بر همین اساس هم آنها پایگاه عین‌الاسد را به دلیل پتانسیل‌های ویژه‌اش انتخاب کرده بودند.

وی گفت: آمریکایی‌ها تجهیزات هشدار دهنده و تدافعی ویژه و سیستم‌های الکترونیکی خاصی را در پایگاه عین‌الاسد در اختیار داشتند و به هیچ وجه تصور نمی‌کردند جمهوری اسلامی ایران به این پایگاه حمله کند.

کارشناس مسائل غرب آسیا افزود: آمریکایی‌ها اعتماد بسیار زیادی به تجهیزات و تکنولوژی‌های تدافعی و تهاجمی خود در پایگاه عین‌الاسد داشتند.

وجود 13 سناریو انتقامی ایران از آمریکا در پی شهادت سردار سلیمانی

شکیبایی گفت: جان برکفان ملت بزرگ ایران در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جایی را برای انتقام سخت از آمریکایی‌ها انتخاب کرده بودند که به هیچ‌وجه ایالات متحده آمریکا و کارشناسان‌شان این احتمال را نمی‌دادند لذا این موضوع از اهمیت نظامی بسیار بالایی برخوردار است.

وی افزود: آمریکایی‌ها ضربات و خسارات بسیار سنگینی را به دلیل حملات موشکی سپاه پاسداران متحمل شد لذا باید از این پس به فکر باشند که نه تنها از عراق باید بیرون بروند بلکه باید نیروهای نظامی خود را از منطقه غرب آسیا خارج کنند.

کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند حملات موشکی بامداد امروز نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فقط سیلی بوده و موضوع انتقام بحث دیگری است؛ این در حالی است که این اقدام بامداد امروز در چارچوب 13 سناریویی است که دریادار شمخانی دبیر شورای امنیت ملی آن را مطرح کرده بودند.

آرزوی حاج قاسم؛ آزادی فلسطین از چنگال دژخیمان صهیونیستی

وی افزود: نیروهای آمریکایی در غرب آسیا باید بدانند که فقط یکی از 13 سناریوی طراحی شده علیه آنان توسط جمهوری اسلامی عملیاتی شده و 12 سناریوی دیگر در انتظار آمریکایی‌هاست.

کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: حضور فسادبرانگیز آمریکایی‌ها در غرب آسیا باید هرچه سریع‌تر برچیده شود و اگر آنها اصرار بر ماندن دارند باید بدانند که 12 سناریوی نظامی دیگر در انتظارشان است.

شکیبایی گفت: یکی از آرزوهای سردار شهید سلیمانی آن بود که آمریکایی‌ها از غرب آسیا خارج شوند و با توجه به اینکه مأموریت سپاه قدس کاملاً مشخص است و در چارچوب فرمایشات بنیانگذار انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری در محو رژیم صهیونیستی از روزگار و آزادسازی قدس شریف است لذا باید تلاش کنیم مهم‌ترین آرزوی شهید حاج قاسم سلیمانی یعنی آزادی فلسطین از چنگال دژخیمان صهیونیستی را تحقق ببخشیم.

بساط رژیم صهیونیستی باید سریع‌تر برچیده شود

وی افزود: ان‌شاءالله دومین اقدام جمهوری اسلامی به پشتوانه ملت بزرگ و شریف ایران یعنی بر چیدن سریع‌تر بساط رژیم صهیونیستی از منطقه غرب آسیا که محل تولد کودکی نامشروع به نام اسرائیل است محقق شود.

کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: پایگاه‌های آمریکایی‌ها در غرب آسیا متحرک است این در حالی است که ملت‌های منطقه از آمریکایی‌ها نفرت بسیار زیادی دارند و باید بکوشیم مهم‌ترین پایگاه‌ ثابت آن‌ها یعنی رژیم صهیونیستی را از بین ببریم.

ملت‌های منطقه باید به آزادی واقعی برسند

شکیبایی افزود:‌ باید تلاش کرد تا هر چه سریع‌تر اراده استعماری و استکباری موجود در غرب آسیا از بین رفته و اگر رژیم صهیونیستی را به عنوان فرزند نامشروع آمریکا از صفحه روزگار محو نکنیم امکان بازگشت نظامیان تروریستی آمریکا به منطقه وجود دارد.

وی درپایان گفت: باید با نابودی رژیم صهیونیستی تلاش کنیم بساط هرگونه استعمارگری، سلطه‌گری که در حال حاضر نماد آن آمریکا، انگلیس و کشورهای مرتجع عربی هستند را در منطقه برچینیم و ملت‌های منطقه را به آزادی واقعی برسانیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
, پایگاه‌های آمریکا در عین الاسد و اربیل محل جاسوسی و برنامه‌ریزی تروریستی,
,
,
,
,
,
,
,
, وجود تجهیزات و تکنولوژی‌های تدافعی و تهاجمی آمریکایی در پایگاه عین‌الاسد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, وجود 13 سناریو انتقامی ایران از آمریکا در پی شهادت سردار سلیمانی,
,
,
,
,
,
,
,
, آرزوی حاج قاسم؛ آزادی فلسطین از چنگال دژخیمان صهیونیستی,
,
,
,
,
,
,
,
, بساط رژیم صهیونیستی باید سریع‌تر برچیده شود,
,
,
,
,
,
, ملت‌های منطقه باید به آزادی واقعی برسند,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه