اخبار داغ

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی:

کاهش بودجه فرهنگی می تواند عواقب وخیمی برای نظام ایجاد کند

کاهش بودجه فرهنگی می تواند عواقب وخیمی برای نظام ایجاد کند
عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با اشاره به سرمایه گذاری آمریکا برای ترویج فرهنگی غربی در کشورها، گفت: کاهش بودجه فرهنگی کشور می‌تواند عواقب وخیمی برای نظام که پیرو ارزش‌های فرهنگی، دینی و اسلامی است داشته باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام محمد ملک زاده عضو انجمن مطالعات سیاسی حوزه علمیه قم در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به کاهش بودجه فرهنگی برای سال آینده، اظهار داشت: مقام معظم رهبری چند سال قبل فرمودند که فرهنگ در ایران بسیار مظلوم واقع شده است.
وی ادامه داد: ما شاهد هستیم نه صرفاً دولت فعلی بلکه دولت‌های قبلی هم وقتی احساس می‌کردند که دچار مشکل بودجه‌ای شده‌اند فوراً بودجه‌های فرهنگی را کم می‌کردند.

کاهش بودجه فرهنگی می تواند عواقب وخیمی برای نظام ایجاد کند
عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی بیان داشت: کاهش بودجه فرهنگی کشور می‌تواند عواقب وخیمی برای نظام ما که پیرو ارزش‌های فرهنگی، دینی و اسلامی است داشته باشد.
وی اضافه کرد: باید برنامه ریزهای فرهنگی در ایران بسیار گسترده‌تر نسبت به کشورهای سکولار که برای فرهنگ دینی و انسانی خود ارزشی قائل نیستند بیشتر باشد.
حجت الاسلام ملک زاده عنوان داشت: در کشورهای غربی بر روی بودجه‌های فرهنگی خود سرمایه گذاری‌های بسیار انجام می‌دهند و از این بودجه برای ترویج فرهنگ غربی در کشورهای دیگر استفاده می‌کنند.

سرمایه گذاری آمریکا برای ترویج فرهنگی غربی در کشورها
وی خاطرنشان کرد: نظام سرمایه گذاری غربی مخصوصاً آمریکایی‌ها در تلاش هستند تا فرهنگ غربی را در کشورهای دیگر راه اندازی کنند که در کشور خود آن‌ها مشکلات و عواقب بسیاری داشته است.
عضو انجمن مطالعات سیاسی حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه باید به مسائل فرهنگی در کشور اهمیت بیشتر داده شود، عنوان کرد: بسیاری از مراکز ما به دلیل کاهش بودجه دچار مشکلات اقتصادی فراوانی شده‌اند به همین دلیل برای رفع این مشکلات بودجه مراکز فرهنگی را کاهش می‌دهند و یا آن‌ها را تعطیل می‌کنند.
وی بیان داشت: کاهش بودجه موجب شده است بسیاری از مراکز فرهنگی کشور تعطیل شود که جای تأسف برای جامعه ما دارد.

برخی مشکلات مردم به دلیل نابسامانی‌های فرهنگی است
حجت الاسلام ملک زاده با اشاره به اینکه مردم ما به این نوع مسائل اهمیت قائل هستند، گفت: اگر مقدار از بودجه‌های جاری کشور به مسائل فرهنگی اختصاص داده شود مورد اعتراض مردم نخواهد بود چرا که امروز برخی از مشکلات و گره‌های مردم به دلیل نابسامانی‌های فرهنگی است که در جامعه وجود دارد.
وی ابراز داشت: مسئولین اعتقادی به این موضوعات ندارند؛ باید مسئولین و مخصوصاً نمایندگان مجلس توجه ویژه‌ای به این مسئله داشته باشند و در رفع آن‌ها تلاش کنند.

نماینده باید نسبت به مسائل فرهنگی غیرت دینی داشته باشد
کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: انشالله مردم در انتخابات آینده نمایندگانی را انتخاب کنند که نسبت به مسائل فرهنگی کشور غیرت دینی داشته باشند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا, قم فردا, قم فردا,
,
,
, کاهش بودجه فرهنگی می تواند عواقب وخیمی برای نظام ایجاد کند ,
,
,
,
,
, سرمایه گذاری آمریکا برای ترویج فرهنگی غربی در کشورها,
,
,
,
,
, برخی مشکلات مردم به دلیل نابسامانی‌های فرهنگی است,
,
,
,
, نماینده باید نسبت به مسائل فرهنگی غیرت دینی داشته باشد,
,
,
, انتهای پیام/]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه