اخبار داغ

خطر شیوع بیماری ذات‌الریه در آسیا

خطر شیوع بیماری ذات‌الریه در آسیا
دانشمندان می گویند ویروس جدید مربوط به بیماری سارس (سندرم تنفسی حاد) عامل شیوع ذات الریه یا پنومونی اسرارآمیز در آسیا است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ دانشمندان گزارش دادند که در 15 تن از 57 نفر مبتلا شده به این بیماری در شهر مرکزی ووهان، یک ویروس جدید پیدا کرده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
در این گزارش آمده که نمونه جدا شده از یکی از بیماران را با میکروسکوپ الکترونی بررسی کرده اند.
,
 
,
به گفته سازمان جهانی بهداشت، کوروناویروس ها خانواده بزرگی از ویروس ها هستند که باعث ایجاد بیماری ها از سرماخوردگی تا سارس می شوند. علائم آن می تواند از تب و سرفه تا نارسایی کلیوی نیز باشد و حتی در بعضی موارد منجر به مرگ می شود.
,
 
,
, ,
 
,
 
,
به گزارش cnn، بیماری سارس بیش از 8000 نفر را آلوده کرده و از طریق آسیا پراکنده شده و در سال 2002 و 2003 به 37 کشور گسترش یافت.
, cnn,
 
,
MERS یک کروناویروس و سندرم کشنده تنفسی در خاورمیانه است که اولین بار در سال 2012 در عربستان سعودی شناسایی شد و از آن زمان تاکنون 851 نفر را در سطح جهان کشته است.
,
 
,
اما به نظر می رسد ویروس جدید در ووهان به اندازه بیماری سارس کشنده نیست و علائم آن عمدتا تب است، در حالی که تعدادی از بیماران در تنفس مشکل دارند.
,
 
,
براساس آمار گزارش شده، 8 بیمار بهبود یافته و از روز چهارشنبه از بیمارستان مرخص شدند و هنوز هیچ مرگ و میری گزارش نشده است.
,
 
,
مقامات بهداشت چین روز یکشنبه گفتند که این ویروس برای اولین بار در 12 دسامبر در ووهان تشخیص داده شد. از آن زمان تاکنون در مجموع 59 نفر به این بیماری مبتلا شده اند که 7 بیمار در برخی از مواقع در شرایط بحرانی قرار داشتند.
,
 
,
 
,
, ,
 
,
 
,
مقامات گفتند که هیچ مدرک مشخصی از انتقال ویروس از انسان به انسان وجود ندارد و هیچ یک از کارمندان مراقبت های بهداشتی نیز به این بیماری آلوده نشده اند.
,

برخی از بیماران در بازار غذاهای دریایی ووهان مشغول به کار بودند و رسانه های محلی گزارش دادند که در این بازار حیوانات زنده دیگری از جمله پرندگان، خرگوش ها و مارهایی نیز به فروش رفته است و این امر نگرانی ها مبنی بر اینکه احتمالاً ویروس از جانوران به انسان منتقل شده است را افزایش می دهد.

,
 
,
 
,
, ,
 
,
 
,

مطابق گزارش، کوروناویروس ها می توانند هم انسان و هم حیوانات را آلوده کنند، زیرا این ویروس منجر به بیماری سارس می شود که در نوعی گربه نیز مشاهده شد.

,
در سراسر آسیا، دولت ها در پی شیوع این بیماری در ووهان اقدامات پیشگیرانه و الزامات اطلاع رسانی را افزایش داده اند و براساس اعلام وزارت بهداشت همچنین در سنگاپور نیز مسافران ورودی از ووهان نیز موظفند اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه