اخبار داغ

روزنامه‌نگار ایرلندی:

رهبر ایران قصد تنش‌زدایی دارد/ ایران خواستار خروج سربازان آمریکایی از عراق است

رهبر ایران قصد تنش‌زدایی دارد/ ایران خواستار خروج سربازان آمریکایی از عراق است
سربازان آمریکایی حتی اگر در عراق بمانند، حکم گروگان را خواهند داشت زیرا بسیاری از آنها در میان محوطه‌های غیرقابل انکار پایگاه‌های نظامی عراق هستند، سلیمانی با مرگ خود ارمغان بزرگی به کشور خود و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ "پاتریک کاکبِرن" روزنامه نگار ایرلندیِ ایندیپندنت با به اشتراک گذاشتن عکس هایی از حادثه تروریستی آمریکا علیه سردار سپهبد قاسم سلیمانی، به آتش کشیدن پرچم های آمریکا و رژیم صهیونیستی، مراسم تشییع در ایران و کشورهای مختلف، واکنش های مردم به این ترور و دیدار رهبر ایران با خانواده سردار سلیمانی به تحلیل این موضوع پرداخت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, ایندیپندنت,

 

,

, ,

, ,

 

,

وی نوشت که حمله موشکی ایران به 2 پایگاه آمریکا در عراق یک تلافی در پاسخ به ترور سردار قاسم سلیمانی توسط آمریکا در 3 ژانویه 2020 است.

,

 

,

, ,

 

,

"علی خامنه ای" رهبر معظم ایران اظهار داشت که اقدامات مستقیمی علیه آمریکا توسط نیروهای مسلح ایران انجام می شود و این امر اکنون رخ داده است. پیام این است که رهبر ایران قصد تنش زدایی دارد. توئیت اولیه دونالد ترامپ پس از حمله نشان می دهد که او نیز طالب جنگ نیست.

,

 

,

, ,

 

,

این بدان معنا نیست که ایران بعدا با استفاده از نمایندگان (پراکسی ها) به متحد آمریکا پاسخ نخواهد داد. همانطور که در 14 سپتامبر سال 2019 یک حمله هوایی ویرانگر بر تأسیسات نفتی عربستان سعودی بِقیق و خُریص انجام داد. اما حتی این نوع جنگ چریکی سطح پایین اجتناب ناپذیر نیست، زیرا ایران در گذشته نشان داده که قصد جلوگیری از یک جنگ تمام عیار را دارد.

,

ترور سلیمانی شوک بزرگی را به تهران وارد کرد و اکنون ایران خواستار خروج 5200 سرباز آمریکایی از عراق است. آنها از سال 2014 به هدف کمک به نیروهای مسلح عراق در مبارزه با داعش در این کشور بوده اند، اما از لحظه ترور سردار سلیمانی حالت دفاعی به خود گرفته اند.

,

داعش به عنوان یکی از سودجویان آشکار ترور سلیمانی به دنبال احیای خود است.

,

سربازان آمریکایی حتی اگر در عراق بمانند، حکم گروگان را خواهند داشت زیرا بسیاری از آنها در میان محوطه های غیر قابل انکار پایگاه های نظامی عراق هستند.

,

ایران تاکنون دستاوردهای سیاسی قابل توجهی از این بحران کسب کرده است. چه کسی فکر می کرد که میلیون ها نفر در مراسم تشییع "قاسم سلیمانی" دومین چهره مهم دولت ایران پس از رهبری به خیابان ها بیایند؟

,

عزاداران سلیمانی خواستار انتقام از آمریکا بودند. اینگونه مقاومت در میان ایام دشوارِ ناشی از تحریم های آمریکا حاکی از شرایط قوی تر داخلی ایران است.

,

معترضان عراقی از دخالت آمریکا در کشور خود به تنگ آمده اند. هیچ رهبر عراقی نیز نمی خواهد به عنوان حامی آمریکایی به تصویر کشیده شود.

,

سلیمانی با مرگ خود ارمغان بزرگی به کشور خود و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی داد. ترور او از نقطه نظر آمریکا نامطلوب است و دولت ایران و متحدان منطقه ای آن را قوی تر از گذشته می کند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه