اخبار داغ

نائب رئیس اتحادیه فروشندگان پوشاک مشهد خبر داد؛

سهم 50 درصدی تولیدات داخلی از بازار پوشاک مشهد

سهم 50 درصدی تولیدات داخلی از بازار پوشاک مشهد
سهم 50 درصدی تولیدات داخلی از بازار پوشاک مشهد/ بسیاری از پوشاک داخلی با نام برند خارجی به فروش می‌رسد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدمهدی لسان طوسی، نائب رئیس اتحادیه فروشندگان پوشاک مشهد در گفت‌وگو با صبح توس اظهار کرد: خوشبختانه اقدامات قابل ملاحظه در خصوص مبارزه با قاچاق واردات بی‌رویه پوشاک در کشور و خراسان رضوی انجام‌شده است که باعث رونق دوباره تولید پوشاک در مشهد شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی افزود: از سال 86 واردات پوشاک برای افراد حقوق ممنوع شد و از ابتدای سال 97 این ممنوعیت برای شرکت‌ها و برند‌های مختلف نیز اعمال شد که با توجه به نیاز بازار شاهد احیای بسیاری از کارگاه‌های تولید پوشاک در مشهد بوده‌ایم اما هم‌اکنون تولیدکنندگان ما همچنان برای تأمین مواد اولیه مشکل دارند زیرا دولت به قول‌هایی که در این خصوص داده بود هنوز عمل‌نکرده است.

,

لسان طوسی با بیان اینکه در صورت تأمین مواد اولیه توانایی رقابت با نمانام‌های خارجی را داریم، گفت: یکی از مشکلات بزرگ ما در مشهد نبود یک بانک اطلاعاتی از تولیدکنندگان پوشاک در مشهد وجود ندارد تا ما بتوانیم با در اختیار قرار دادن این بانک به فروشندگان از تولیدکنندگان مشهدی حمایت کنیم و از طرف دیگر فروشندگان ما مجبور به خرید اجناس از تهران و شهرهای دیگر نشوند.

,

نائب رئیس اتحادیه فروشندگان پوشاک مشهد تصریح کرد: سال‌های گذشته چین با اعمال دامپینگ اقتصادی، اقدام به صادرات پوشاک خود با قیمت بسیار پایین می‌کرد که این امر باعث نابودی بسیاری از تولیدکنندگان پوشاک در مشهد شد اما پس از اعمال سیاست‌های جدید برای کنترل واردات، شاهد بهبود وضعیت تولید هستیم.

,

وی با بیان اینکه بیش از 50 درصد پوشاک موجود در بازار مشهد تولید داخلی است، گفت: تا دو سال گذشته تولیدکنندگان تنها با 30 درصد ظرفیت خود مشغول کار بودند اما هم‌اکنون با بهبود وضعیت تولید این میزان به بالای 50 درصد رسیده است.

,

لسان طوسی اذعان داشت: بسیاری از پوشاکی که با نام خارجی در بازار در حال فروش است درواقع تولید داخل هستند که با مارک‌ها و برچسب‌های خارجی به فروش می‌رسند و دلیل آن این است که تولیدکنندگان نمی‌توانند با قیمت تمام شده این محصولات را به فروش برسانند و از طرف دیگر متأسفانه اقبال مردم به کالاها خارجی بیشتر است؛ این در حالی است که تولیدات داخلی ما چیزی از مارک‌ها و برندهای خارجی ندارند.

,

نائب رئیس اتحادیه فروشندگان پوشاک مشهد ادامه داد: سازمان صنعت، معدن و تجارت و استانداری خراسان رضوی به موضوع برچسب فروشی، قاچاق و کنترل واردات، ورود جدی داشته‌اند که امیدواریم با ادامه این اقدامات شاهد به صفر رسیدن قاچاق و رونق کامل کارگاه‌های پوشاک در مشهد باشیم.

,

وی با تأکید بر اینکه حراج بالای 50 درصد پوشاک برای فریب مردم است، گفت: سود قانونی فروشندگان پوشاک 20 درصد تعیین‌شده است حال چگونه یک نفر می‌تواند مدعی شود 50 درصد از قیمت اصلی فروش تخفیف قائل شده است و از طرف دیگر اتحادیه فروشندگان به‌هیچ‌عنوان مجوز حراج بالای 50 درصد را صادر نمی‌کند و درواقع تخفیف‌های بالای 20 درصد نیز شامل افرادی می‌شود که به دنبال تغییر شغل یا در حال ورشکستگی هستند.

,

لسان طوسی تصریح کرد: مردم در صورت مشاهده این سری تخفیف‌ها می‌توانند شکایات خود را از طریق اتحادیه، اتاق اصناف و سازمان صمت 124 اعلام کنند و ما در اسرع وقت به این شکایات رسیدگی می‌کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه