اخبار داغ

در خطبه‌های نمازجمعه شهرستان‌های آذربایجان غربی مطرح شد؛

شهید سلیمانی تنها یکی از تربیت‌شدگان مکتب ولایت بود/ قانون بررسی شرایط نمایندگان تدوین شود

شهید سلیمانی تنها یکی از تربیت‌شدگان مکتب ولایت بود/ قانون بررسی شرایط نمایندگان تدوین شود
آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در شهرستانهای آذربایجان غربی برگزار و مطالبی درباره مباحث روز مطرح شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز،  آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در سراسر شهرستانها و بخشهای آذربایجان غربی برگزار و ائمه جمعه مطالبی را درباره مباحث روز مطرح کردند که به شرح ذیل است:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

شهید سلیمانی تنها یکی از تربیت‌شدگان مکتب ولایت بود/ قانون بررسی شرایط نمایندگان تدوین شود

, شهید سلیمانی تنها یکی از تربیت‌شدگان مکتب ولایت بود/ قانون بررسی شرایط نمایندگان تدوین شود, شهید سلیمانی تنها یکی از تربیت‌شدگان مکتب ولایت بود/ قانون بررسی شرایط نمایندگان تدوین شود,

 حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه، با اشاره به شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، اظهار داشت: باید به این نکته توجه داشته باشیم که چرا جایگاه سردار در تمام قلوب بود و چه رازی در این ماجرا وجود داشت؟

,

وی، افزود: رهبر انقلاب از تعبیر قیامت برای مراسمات تشییع این سردار عزیز استفاده می‌کنند. تشییع و مراسمات بی نظیری را شاهد بودیم که همه ناشی از اعمال صالح و محبت الهی در دل ایشان بود.

,

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، عنوان کرد: امام علی(ع) در نامه به مالک اشتر از لزوم تقوای الهی و کمک به دین الهی با قلب و رفتار و زبان سخن می‌گوید. ایشان تاکید می‌کند که هرکس به خدا و دین الهی کمک کند و عزت دین را بالا ببرد موجب عزت وی در نزد خدا می‌شود.

,

وی، گفت: قیام میلیونی مردم از هر طیف و جناحی در مراسم سردار سلیمانی را شاهد بودیم که تقویت هویت دینی، وطن پرستی و تدین را باعث شد.

,

حجت‌الاسلام قریشی، ابراز داشت: همبستگی و وحدت در ادامه این شهادت بی مثال بود. اقدام نمایندگان مجلس عراق برای اخراج آمریکا تنها به واسطه قیام مردم در پی شهادت سردار سلیمانی بود.

,

امام جمعه ارومیه، تاکید کرد: سیلی رزمندگان هرچند در برابر خون شهید سلیمانی اندک است، اما ضربه کوچکی نبود و نشانه حقارت آمریکا بود.

,

وی، ادامه داد: آمریکا اخبار کشته‌ها را مخفی می‌کند اما نشانه‌هایی نظیر انتقال اجساد از پایگاه نباید نادیده گرفته شود.

,

وی، گفت: آمریکا پس از تهدیدها به سوی ترس و واهمه رفت که تنها ناشی از سیلی سخت رزمندگان بود. این به برکت خون شهید سلیمانی بود.

,

حجت‌الاسلام قریشی، خطاب به افرادی که دنبال مدیریت و نمایندگی هستند، بیان داشت: باید بدانند که محبت در دل مردم به واسطه اعمال نیک محقق می‌شود و باید برای کسب رضایت مردم با ایمان و عمل صالح عمل کرد.

,

وی، افزود: شهید حاج قاسم سلیمانی تنها یکی از تربیت شدگان مکتب رهبر انقلاب است. باید به این امر توجه کنیم که تربیت شدگان مکتب امام خامنه‌ای همین مسیر را می‌روند.

,

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، با اشاره به انتخابات پیش‌رو و وظیفه مردم در این عرصه، خاطرنشان کرد: در انتخابات هم با روش و منش شهید سلیمانی پیش رویم و افرادی را انتخاب کنیم که همچون این شهید بزرگوار در راه نظام باشند.

,

وی، با تسلیت جان باختن مسافران هواپیمای اوکراینی، گفت: چنین حوادثی به عنوان عبرت و تلنگر برای ماست. باید همیشه آماده مرگ باشیم.

,

حجت‌الاسلام قریشی، ابراز داشت: بر اساس تدابیر رهبری، تعیین ساز و کار لازم و تصویب قوانین برای بررسی حسن اجرای وظایف نمایندگی، جلوگیری از سوءاستفاده مالی و اخلاقی و نیز انجام اقدامات لازم در صورت زوال یا کشف فقدان شرایط نمایندگی مجلس جزو اموراتی است که باید مدنظر باشد.

,

وی، اضافه کرد: نباید نماینده خیالش راحت باشد که پس از انتخاب تا ۴ سال آسوده است و بدون نظارت ماندگار باشد. باید وضعیت بررسی شود تا نمایندگان شرایطشان ماندگار باشد.

,

دولت هرچه سریعتر گام پنجم را اجرایی کند/ انتقام سخت تا خروج آمریکا از منطقه ادامه دارد/ سیلی سپاه ابهت پوشالی آمریکا را در هم کوبید

, دولت هرچه سریعتر گام پنجم را اجرایی کند/ انتقام سخت تا خروج آمریکا از منطقه ادامه دارد/ سیلی سپاه ابهت پوشالی آمریکا را در هم کوبید, دولت هرچه سریعتر گام پنجم را اجرایی کند/ انتقام سخت تا خروج آمریکا از منطقه ادامه دارد/ سیلی سپاه ابهت پوشالی آمریکا را در هم کوبید,

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب با اشاره به شهادت حاج قاسم سلیمانی، اظهار کرد: حاج قاسم محبوب قلوب مردم بود و دلربایی می کرد.

,

امام جمعه میاندوآب افزود: اخلاص، شجاعت و تدبیر از مهم ترین ویژگی های حاج قاسم بود که مقام معظم رهبری به آنها اشاره کردند و همین دلیل محبوب قلوب مردم و دلربایی ایشان بود.

,

وی با بیان اینکه قطعا تاثیر شهادت حاج قاسم از خود حاج قاسم کمتر نخواهد بود، گفت: حاج اسماعیل قاآنی، حاج قاسم دوم بوده و انتقام سخت نیز مرحله به مرحله تا اخراج آمریکا از منطقه ادامه خواهد داشت.

,

حسن زاده تصریح کرد: در حالی که در دنیا کسی جرات تو گفتن به آمریکا را ندارد، ایران اسلامی موشک های خود را در مجهزترین پایگاه آمریکا در منطقه فرود آورد و امریکا هیچ غلطی نتوانست بکند.

,

امام جمعه میاندوآب افزود: ما ملت شهادتیم و از شهادت نمی هراسیم و باید این روحیه انقلابی که همان روحیه اول انقلاب است را باید حفظ کرد.

,

وی با اشاره به اینکه مردم ولایتمداری خود را نشان دادند، گفت: بر مسئولان وظیفه است تا به وظیفه خود عمل کنند.

,

حسن زاده با اشاره به اینکه استکبار یا تهدید می کند یا تطمیع و اغوا، افزود: کار دشمن این است که از یک سو تهدید کند و از سوی دیگر حرف از مذاکره بزند و لذا باید هوشیار باشیم.

,

وی تاکید کرد: آمریکای جنایتکار ایران را بداند که اگر کوچکترین حرکتی انجام دهد، پاسخ های محکم تر و ویران کننده تری دریافت خواهد کرد.

,

امام جمعه میاندوآب با تقدیر از حضور پرشور مردم در نقاط شهری و روستایی میاندوآب در پاسداشت مقام شامخ شهدا و شهید سردار سپهبدحاج قاسم سلیمانی؛ تصریح کرد: مردم نشان دادند که قدرشناس بوده و ارزش و ضدارزش را می شناسند.

,

وی با تقدیر و حمایت از پاسخ موشکی ایران به جنایت تروریست ها؛ افزود: این قدرت موشکی را مدیون شهید طهرانی مقدم ها هستیم.

,

امام جمعه میاندوآب هم چنین به اقدامات متقابل دولت و مجلس و شورای نگهبان در مقابل جنایت تروریست ها اشاره کرد و گفت: دولت باید سریعا گام پنجم را اجرایی کند.

,

حسن زاده با اشاره به سالروز تاسیس شورای عالی انقلاب فرهنگی؛ اظهار کرد: از شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز انتظار داریم مانند سپاه،دولت و مجلس در مقابل جنایت تروریستی آمریکا موضع گیری و اقدامات لازم را انجام دهد.

,

امام جمعه با بیان اینکه در ایام فاطمیه قرار داریم؛ گفت: از مردم عزیز درخواست داریم مجالس عروسی و… را به بعد از ایام فاطمیه موکول کنند.

,

وی با بیان اینکه هرکس عبد خدا باشد همه عبد او می شوند، افزود: راه نفوذ در دلها بندگی واقعی خداست.

,

حسن زاده با اشاره به اینکه بندگی خدا نمایش بردار نیست، گفت: باید از نمایش و ادا در آوردن و بازی در بندگی خدا بپرهیزیم و تنها هدف ما جلب رضایت خدا باشد و در نظر داشته باشیم که این دنیا، دنیای عمل است نه بازی و نمایش و از دروغگویی و تهمت و غیبت بپرهیزیم.

,

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه فرد دروغگو به درد کشور و شهر نمی خورد، اظهار کرد: کسی که دروغ می گوید از بندگی خدا فاصله گرفته است و لذا باید مراقب و هوشیار باشیم.

,

گام برداشتن در مسیر ولایت سعادت و عاقبت بخیری را در پی خواهد داشت

, گام برداشتن در مسیر ولایت سعادت و عاقبت بخیری را در پی خواهد داشت, گام برداشتن در مسیر ولایت سعادت و عاقبت بخیری را در پی خواهد داشت,

حجت الاسلام حسین فصیح نیا امام جمعه شاهین دژ در خطبه های امروز نماز جمعه ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوی الهی در ادامه سلسله مباحث معاد به موضوع وحشتناک قبر پرداخت و گفت: با نگاهی به روایات و توصیه دین ، حفر قبر توسط مومنین سفارش شده است و مستحب است که قبر مومن در مکان متبرکه حفر شود و در هنگام دفن قرائت دعای رحمت و دوری از عذاب برای میت نیز بسیار سفارش شده است.

,

وی بیستم دیماه سالروز شهادت میرزا تقی خان امیرکبیر را تسلیت گفت و افزود: از بارزترین ویژگی های وی درعین روشنفکر بودن ، دینداری بود و از مهمترین اقدامات وی ایجاد یک قدرت دفاعی در کشور و فعالیت در عرصه های علمی به نحوی که تاسیس دارالفنون از اقدامات وی بود،از این رو مقام معظم رهبری در دیدار با رئیس جمهور و هیئت دولت فرمودند : کشور به فعالیتهایی از نوع اقدامات امیرکبیر نیاز دارد.

,

خطیب نماز جمعه شاهین دژ گفت :نماینده اصلح بایست اهل اسراف نباشد ولو اینکه فردی پولدار هم باشد،نبایست اینگونه تفکر داشته باشیم که فردی که پول ندارد رای نخواهد اورد و در توصیه به اعضای شورای نگهبان گفت : اگر در بحث تبلیغات نامشروع برخی کاندیداها دقت نداشته باشید مشمول الذمه خواهید بود،شنیده ام که برخی شوراهای روستا از کاندیداها مبلغی را درخواست کرده اندتا رای روستا را به نفع وی اخذ کنند ، اینگونه اعمال از حرکت امریکا نیز بدتر است.

,

وی به شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت : ایشان روستازاده و فرزند کارگر بود اما همه شاهد بودند که چه خدماتی را برای انقلاب به ارمغان آوردند و با وجود تمام مسئولیتهایی که داشت هرگز از میدان عمل خارج نشد ، نیازی به توصیف نیست ، همه دیدیم که چگونه ملت برای ایشان سنگ تمام گذاشتند حتی شهادت ایشان نیز مایه اتحاد و یکپارچگی بود و این خود یک رفراندوم بود و تخمین حضور بیست میلیون نفر در هفت شهر ایران و عراق گواه مطلب بود،تمام اقوام و مذهب و جناح و قبیله شرکت کردند و این نشان داد که هرکس در مسیر ولایت حرکت کند در قلوب همه خواهد بود ،پس مسئولین و کاندیداها بدانید اگر در مسیر ولایت گام بردارید موفق و پیروز خواهید بود.

,

حجت الاسلام فصیح نیا از اقدام سپاه در سیلی که به مقر امریکا زد تقدیر و تشکر کرد و گفت :امروز با شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به این رسیدیم که دنیا ، دنیای موشک است نه مذاکره،و به این رسیدم که اگر مطیع محض ولایت و رهبری باشیم عزیز دل خواهیم بود از این رو سیاسیون و کاندیداهای مجلس بدانید که ولایت ماندگار است و برای رسیدن به عاقبت به خیری و سعادت مسیر و گامهای خود را در راستای ولایت قرار دهید.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه