اخبار داغ

با حضور مسئولان کشوری و استانی؛

مراسم بزرگداشت حماسه غرورانگیز فتح میمک در ایلام برگزار شد

مراسم بزرگداشت حماسه غرورانگیز فتح میمک در ایلام برگزار شد
مراسم بزرگداشت حماسه غرورانگیز فتح میمک با حضور مسئولان کشوری و استانی در یادمان منطقه عملیاتی میمک برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ایلام بیدار، مراسم بزرگداشت حماسه غرورانگیز فتح میمک ظهر امروز جمعه با حضور امیر آریان فر فرمانده قرارگاه غرب ارتش جمهوری اسلامی ایران، حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، استاندار ایلام، فرماندهان ارتش، سپاه، نیروی انتظامی، مدیران دستگاه‌های اجرایی و با حضور گسترده مردم در یادمان منطقه عملیاتی فتح میمک برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایلام بیدار,

چهار ماه بعد از تجاوز رژِم بعثی عراق به ارتفاعات میمک، فرماندهان و دلاور مردان تیپ یک لشکر ۸۱ زرهی کرمانشاه - موسوم به تیپ اسلام آباد- به فرماندهی سرهنگ اسماعیل سهرابی توانستند یک عملیات تاکتیکی حساب شده را با جمع‌آوری و برآورد اطلاعاتی دقیق، طرح‌ریزی و اجرایی نموده و ضمن آزادسازی کامل ارتفاعات سوق الجیشی میمک، اولین شکست رسمی را به نیروهای بعث عراق تحمیل کنند.

,

این عملیات که در تاریخ ۱۹ دیماه ۱۳۵۹ اجرا شد، به یاد یکی از افسران تیپ اسلام آباد، عملیات خوارزم نام داشت.

,

عملیات ضربت ذوالفقار که منجر به فتح ارتفاعات استراتژیک میمک شد یکی از ۱۳ عملیات مهمی است که رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس درحوزه سرزمنی استان ایلام اجرا کرده‌اند.

,

"قاسم سلیمانی دشتکی"، استاندار ایلام در این مراسم گفت: این دیار با بیش از سه هزار شهید سرافراز و ۱۲ هزار جانباز نماد و افتخار ایثارگری و فداکاری در دوران جنگ تحمیلی بوده‌اند، در هشت سال جنگ تحمیلی عملاً فرصتی برای کار و توسعه نبود به همین خاطر امروز همه ایران مدیون مردم ایلام هستند.

,

وی اظهار کرد: خون سردار سلیمانی همه را بسیج کرد و به صحنه آورد. این احساس مسئولیت مردم چون اول انقلاب و زمان امام راحل (ره) و صحنه‌های حضور امام در ۱۲ بهمن ماه ۵۷ و همدلی مردم در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل را تداعی کرد.

,

سلیمانی دشتکی افزود: شهادت این سردار عزیز باعث انسجام و وفاق ملی شد واین همبستگی باعث شد که آمریکا زمین گیر شود تا بعد از موشک باران پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق توسط سپاه، آنها نتواند هیچ واکنشی نشان دهند.

,

وی با اشاره به اینکه خون سردار سلیمانی هیمنه و ابهت آمریکا را در منطقه و جهان درهم شکست، گفت: در این شرایط هر چه می‌توانیم به مردم کمک کنیم.

,

استاندار ایلام گفت: شش پروژه در حوزه زیربنایی، اقتصادی و فرهنگی با اعتباری ۱۶.۸ هزار میلیارد تومان و اشتغال بیش از ۸ هزار و ۶۰۰ نفر در شرف افتتاح است.

,

وی تصریح کرد: ۱۸ پروژه با سرمایه گذاری ۱۳ هزار میلیارد تومان و اشتغالزایی بیش از ۵ هزار و ۷۰۰ نفر بعضاً شروع شده‌اند.

,

سلیمانی دشتکی ادامه داد: پروژه‌های لرزه نگاری و اکتشاف نفت و گاز در ایوان، چرداول، آبدانان و دهلران، تقویت چاهای گاز در دهلران، قرارداد با شرکت‌های خارجی برای توسعه میادین نفتی و … نیز آماده اجرا و در شرف اجرا هستند.

,

استاندار ایلام گفت: پروژه‌های مهم دیگر با اعتباری بیش از ۳۷ هزار میلیارد تومان از جمله راه آهن ایلام، پروژه‌ی آزادراه حمل به ایلام کربلا و آزاد راه پل زال به چیلات نجف اشرف، PP، پتروشیمی مهران، هلیلان و … همه آماده شروع به فعالیت هستند که در ادامه نقش بسیار مهمی در توسعه و اشتغال استان دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه