اخبار داغ

پای لنگ ارشاد استان بوشهر و سنگ بودجه

پای لنگ ارشاد استان بوشهر و سنگ بودجه
متولی فرهنگ و هنر استان بوشهر در برزخ نبود بودجه مناسب بسر می برد و اراده جدی مسئولان برای حمایت از فعالیت های فرهنگی نیاز است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس؛ با گذر از دوران پرفراز و نشیب سکانداری حمیده ماحوزی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر و تکیه زدن فاطمه کرمپور بر مسند آن، انتظارها برای تحول در فعالیت های فرهنگی و هنری شدت گرفت. سخنان کرمپور از ابتدای مسئولیت در خصوص ساختار، بودجه و کمبود نیروی انسانی در ارشاد استان حکایت از مشکلات درونی سازمانی برای تحقق وعده ها و انتظارات می داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

به ندرت می توان مسئولی را  یافت که از کمبود بودجه و اعتبارات گلایه نداشته باشد اما تاکیدهای مکرر مدیرکل ارشاد بوشهر در این مورد دغدغه های او را نشان می دهد. بهمن سال گذشته کرمپور در آیین افتتاحیه جشنواره فیلم فجر در شهر بوشهر بیان کرد: اساسیترین چالش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی عدم وجود نیروی انسانی متخصص در برخی زمینه‌ها و کمبود بودجه است به همین دلیل در بحث برخی زیرساخت‌ها با کمبود روبرو هستیم اما علیرغم این کمبودها در برخی شهرستان‌ها پروژه‌های عمرانی در دست ساخت وجود دارد.

,

آبان سال جاری نیز مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی اظهار کرد: بوشهر به همراه اصفهان تنها استان‌هایی هستند که فصل پنج استانی که مربوط به بودجه فعالیت‌های فرهنگی است را دریافت نکرده و میزان اعتبارات فرهنگی امسال نسبت به سال گذشته یک سوم تقلیل یافته است.

,

اردیبهشت ۹۸ عبدالامیر قاسمی  فرماندار شهرستان دیلم به همراه کرمپور در نشست  با مسئولین انجمن‌های فرهنگی هنری دیلم  گفت: اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان دیلم کمبود نیروی انسانی دارد.

,

خرداد امسال هم کرمپور به فقر شدید ادارات شهرستانی ارشاد در زمینه نیروی انسانی و منابع مالی اشاره کرد و گفت: شایسته است برای بهبود فضای فرهنگ و هنر هنرمندان در کنار بخش خصوصی این ضعف‌ها را پوشش دهند و فضای حاکم بر هنر که برگرفته از روح وسیع هنر است را بر روابط حاکم کنند. خرداد ۹۸ این تنها اظهار مدیرکل ارشاد استان نبود فاطمه کرمپور در نشست با هنرمندان و مسئولین انجمن‌های فرهنگی هنری شهر آب‌پخش وی یکی از مشکلات و دغدغه‌های مهم فرهنگ و ارشاد اسلامی را موضوع اعتبارات دانست و اضافه کرد: امیدواریم با نگاه ویژه مسئولان شاهد رفع کمبودهای اعتباری در حوزه فرهنگ و هنر باشیم.

,

 

,

این موارد تنها نمونه هایی از اظهارات مدیرکل ارشاد استان درباره ساختار، بودجه و کمبود نیروی انسانی آن اداره است. قبل از این هم مدیرکل سابق ارشاد انتقادهایی مشابه را مطرح کرده بود. حمیده ماحوزی در نشست بررسی مسایل مناطق اولویت‌دار اجتماعی در فرمانداری شهرستان گناوه  در سال ۹۶ اظهار داشت: کمبود اعتبارات حوزه فرهنگی از مشکلات مهم است که در کل کشور وجود دارد و این استان نیز که قطب انرژی کشور است ولی در حوزه فرهنگی نیاز جدی به حمایت دارد.

,

مدیرکل سابق ارشاد در نشست با مدیران سازمان‌های تابعه وزارت فرهنگ و ارشاد در استان بوشهر نیز گفته است: کمبود بودجه و نیروی انسانی موانع اصلی اجرای برنامه‌های فرهنگی این استان است.

,

به گزارش سپاس؛ اداره ارشاد استان و مجموعه تابعه آن وظایف مهم فرهنگی بر عهده دارند و با توجه به رسالت خود که اقدام های فرهنگی و فرهنگ سازی است اگر نتوانند وظایف خود را به خوبی انجام دهند هر چند در کوتاه مدت نقصی دیده نشود اما در آینده این خلاهای فرهنگی موجب آسیب در سایر شئون جامعه دیده خواهد شد.

,

هر چند که رسانه سپاس خود از منتقدان برخی سیاست های اداره ارشاد استان به ویژه در مدیریت سابق آن است اما رسالت رسانه ای ایجاب می کند همانگونه که نقاط ضعف جهت اصلاح اطلاع رسانی شود، نقاط مثبت نیز بیان شود و عهده مسئولین استانی به ویژه مدیرارشد دولت در استان است که حداکثر تلاش خود را برای احقاق حق استان بوشهر از بودجه انجام دهد زیرا استان بوشهر که از مهمترین تامین کنندگان درآمدهای با مصوبات موجود و استفاده از حق قانونی خود از درآمدها مشکلات بودجه ای به ویژه در بخش فرهنگ و هنر مرتفع می شود.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه