اخبار داغ

با گذشت حدود 5 سال؛

طرح ساماندهی فروشندگان گاوازنگ به کجا رسید؟

طرح ساماندهی فروشندگان گاوازنگ به کجا رسید؟
طرح ساماندهی فروشندگان و دکه های غیر مجاز منطقه گاوازنگ زنجان از سال 93 آغاز شده اما با وجود گذشت چند سال هنوز ساماندهی حاصل نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا؛ ائل داغی یا گاوازنگ یکی از مناطق تفریحی مردم زنجان محسوب می شود که مردم و گردشگران در این منطقه که در شمال شهر زنجان قرار دارد، حضور می یابند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا,

سد گاوازنگ نیز از جاذبه های طبیعی این منطقه است که مردم را به جذب کرده و چند ساعتی ساعات خوشی را برای مردم رقم می زند. اما عدم ساماندهی سفره خانه ها و فروشندگان سیار چهره نامطلوبی به این فضا بخشیده است که در چند سال گذشته طرح های اجرایی نیز ناکارآمد در این زمینه بوده است.

,

طرح ساماندهی دست فروشان این منطقه از سال 93 در این استان اجرایی شده است اما هنوز نتیجه ای را در بر نداشته است،این طرح با گذشت 5 سال اجرایی نشده است و مشکلات آن همچنان باقی است.

,

*افزایش واحدهای صنفی غیر مجاز در گاوازنگ

, *افزایش واحدهای صنفی غیر مجاز در گاوازنگ, *افزایش واحدهای صنفی غیر مجاز در گاوازنگ,

در سال 93 در حالی که تنها 8 واحد غیر مجاز در این منطقه فعالیت می کردند و این افراد جمع آوری شدند اما با رشد قارچ گونه این معضل در سال های بعد موجب افزایش  واحدهای صنفی بدون مجوز در این منطقه شد.

,

در سال 96 علیرغم اینکه قرار بود شیوه نامه ای تنظیم شود اما نتیجه مثمر ثمری نداد و در سال گذشته با تشکیل کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی شهرستان نتیجه خاصی گرفته نشد.

,

در حال حاضر 24 قهوه خانه و سفره خانه در این منطقه فعالیت می کنند و بیش از 10 منزل با تغییر کاربری به سفره خانه فعالیت های خود را ادامه می دهند.

,

تنها یک سفره خانه و تالار مجوز دار در این منطقه فعالیت داشته اما در سال گذشته از سوی سازمان همیاری شهرداری های استان 18 غرفه در لاین غربی این منطقه راه اندازی شد که هنوز مورد استقبال فروشندگان این منطقه قرار نگرفته است.

,

آنچیزی که به عنوان معضل این منطقه محسوب می شود این است که مرجعی پاسخگو و مسئولیت آن را برعهده نداشته یا حضور کمرنگ موجب عدم ساماندهی فروشندگان سیار در این منطقه شده است.

,

"امیدی" رئیس سازمان همیاری شهرداری های استان زنجان نیز در این زمینه معتقد است: مغازه ها،سفره خانه های غیر مجاز،دست فروشان و ساخت و سازهای غیر مجاز از معضلات گاوازنگ است که هنوز به دلیل عدم قبول مسئولیت از سوی نهادهای ذیربط معضل آن حل نشده است.

,

*مشکلات بهداشتی روند گردشگری گاوازنگ را دچار مشکل کرده است

, *مشکلات بهداشتی روند گردشگری گاوازنگ را دچار مشکل کرده است, *مشکلات بهداشتی روند گردشگری گاوازنگ را دچار مشکل کرده است,

وی با بیان اینکه فقدان آب و گاز و مشکلات بهداشتی روند گردشگری این منطقه را دچار مشکل کرده است،افزود: هنوز ساماندهی خوبی در این زمینه انجام نشده است.

,

سرپرست شهرداری زنجان نیز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا، اظهار داشت: ساماندهی دکه های منطقه گاوازنگ به شهرداری مربوط نیست چرا که هنوز این منطقه به شهرداری واگذار نشده است.

,

غلامحسن احمدی با بیان اینکه اگر شهرداری وارد موضوع می شد و مشکلی پیش می آمد،باید پاسخگو می شد،خاطرنشان کرد: شهرداری بارها اعلام کرده است که می تواند از امکانات و ظرفیت خود برای ارتقای این منطقه استفاده کرده و در بحث جمع آوری و مدیریت دکه های غیر مجاز اقدام کند.

,

این مسئول با اشاره به اینکه گاوازنگ جزو تفرجگاه های اصلی شهر زنجان محسوب می شود که می تواند مورد بهره برداری قرار گرفته و امکانات خوبی به آنجا انتقال یابد،گفت: دیر با زود باید این مجموعه تحویل شهرداری شود تا با برنامه ریزی ویژه ساماندهی شده و معضلات آن حل شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه