اخبار داغ

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی مازندران اعلام کرد؛

رتبه نخست مازندران در تولید گل‌های آپارتمانی

رتبه نخست مازندران در تولید گل‌های آپارتمانی
مدیر باغبانی جهاد کشاورزی مازندران گفت: مازندران دارای رتبه نخست در تولید گل‌های آپارتمانی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هادی ایزدی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ با بیان اینکه در حال حاضر مازندران دارای رتبه نخست تولید درخت و درختچه‌های زینتی با تولید 150 میلیون اصله در سال است، ادامه داد: مازندران دارای رتبه نخست در تولید گل‌های آپارتمانی با تولید 27/5 میلیون گلدان در سال و رتبه سوم تولید گل‌های شاخه بریده با تولید 527 میلیون شاخه در کشور است.

وی افزود: پرورش گل و گیاه در مازندران از ارزآوری خوبی برخوردار است به‌گونه‌ای که سالانه در گلخانه‌های مدرن بین 50 تا 100 دلار و در گلخانه‌های معمولی بین 20 تا 50 دلار در هر هکتار ارزآوری برای کشور دارد.

وی گفت: میزان صادرات گل و گیاه به خارج از کشور 0/5 درصد معادل دو میلیون اصله، شاخه، گلدان به کشورهای آسیای مرکزی حوزه خلیج فارس و عراق است.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی مازندران گفت: در هزار و 80 هکتار از زمین‌های کشاورزی مازندران، انواع گل‌ و گیاهان زینتی، آپارتمانی، شاخه بریده، درخت و درختچه پرورش داده می‌شود و برای 10 هزار نفر شغل ایجاد می‌شود.

ایزدی افزود: 4 هزار و 454 بهره‌بردار در 300 هکتار گلخانه فضای بسته و 780 هکتار گلخانه فضای باز در استان اقدام به پرورش گل و گیاه می‌کنند که سالانه 491 میلیون اصله، شاخه، گلدان با ارزش اقتصادی 13 هزار و 450 میلیارد ریال در مازندران گل تولید می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ ,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه