اخبار داغ

جاده‌هایی که عزم مهاجرت از روستا به شهر را جزم می‌کنند؛

روستاهای دهگلان همچنان در محرومیت دست و پا می‌زنند!

روستاهای دهگلان همچنان در محرومیت دست و پا می‌زنند!
مهاجرت بی رویه روستاییان به شهرها که ناشی از عوامل گوناگونی است باعث تخلیه بسیاری از روستاهای دهگلان و مهاجرت به شهرها شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، بحث راه روستایی و توجه به حمل و نقل جاده ای از مهمترین نیازهای روستائیان است که به عنوان یکی از زیرساخت های مهم  در توسعه هر کشور محسوب می شود که روستائیان متاسفانه از این لحاظ از عقب ماندگی شدید رنج می برند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی,

 شهرستان 70 هزار نفر ی دهگلان به عنوان یکی از بخش های شهرستان قروه در سال 86 به عنوان فرمانداری از قروه تفکیک شد که در همه زمینه ها بسیار محروم می باشد و متاسفانه هیچکدام از نمایندگان مجلس ادوار مختلف نتوانستند در صدد رفع مشکلات این شهرستان محروم بر آیند.

,

 با توجه به اینکه شهرستان دهگلان در زمینه کشاورزی و دامداری در استان و کشور حرف برای گفتن دارد متاسفانه بی توجهی مطلق به شهرستان باعث مهاجرت بیشتر مردم روستاها به شهر شده است.

,

, ,

اکثر روستاهای دهگلان از نبود جاده ارتباطی مناسب و دیگر امکانات رفاهی بسیار نگران و ناراضی هستند که متاسفانه هیچگونه توجهی به این قشر محروم کشاورز نمی شود بنابراین نیاز است مسئولان در راستای کاهش مهاجرت این قشر تولیدکننده به شهرها، اقدامات عملی و راهکارهای مناسب و موثر به کار گیرند.

,

هرچند بی توجهی به روستاها باعث مهاجرت به شهرها و افزایش سریع جمعیت شهرها، نبود امکانات شهری متناسب، ایجاد محله های حاشیه نشینی، فقر و بیکاری می شود.

,

 روستای قشلاق خداکرم بخش مرکزی شهرستان دهگلان با حدود 30 خانوار از وضعیت نامناسب جاده ای رنج می برند چندین سال است با وعده های داده شده  دست به گریبانند و همین موضوع باعث شده بیش از 60 الی 70 خانوار به شهرهای دهگلان و سنندج مهاجرت کنند و وعده های چندین ساله به وضعیت نامناسب جاده ارتباطی روستای قشلاق خداکرم باعث نگرانی و نارضایتی مردم شده است.

,

بشیر مطاعی جانباز شیمیایی دوران جنگ تحمیلی از ساکنان روستا در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه روستای قشلاق خداکرم مشکلات زیادی دارد اظهار داشت: وضعیت نامناسب جاده باعث نارضایتی مردم شده است که تردد با تراکتور هم به سختی صورت می گیرد.

,

وی یکی دیگر از عوامل مهاجرت را دستمزد پایین کار در روستاها دانست و گفت: تا زمانی که این روند ادامه دارد نمی توان از مهاجرت ممانعت به عمل آورد.

,

, ,

مطاعی نبود زیر ساخت های مناسب در روستاها از جمله جاده، مدرسه، ادامه تحصیل  دانش آموزان در مقاطع بالاتر، و وجود امکانات اجتماعی از جمله سالن های ورزشی و مکان های تفریحی در شهرها را از عوامل اجتماعی مهاجرت دانست.

,

پرویز علیزاده دیگر اعضای شورای این روستا بیان داشت: این روستا فاقد هرگونه امکانات است و با وجود نبود دسترسی به جاده نه خبری از گاز کشی هست و نه طرحی در آن اجرا شده  و با مراجعات مکرر به ادارات شهرستان دهگلان هنوز هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

,

وی با اشاره به وضعیت نامناسب جاده روستا بیان داشت: ادارات راه و شهر سازی و راهداری وحمل و نقل جاده ای با تیغه زنی جاده نه اینکه وضعیت مناسب نشد بلکه باعث شدند در فصل بارندگی به گل و لای تبدیل شود و تردد بسیار به سختی صورت گیرد.

,

, ,

 ابراهیم صفایی یکی دیگر از ساکنان این روستا گفت: روستای قشلاق خداکرم خانه بهداشت ندارد و ما باید برای کار بهداشت به روستای بریان خان مراجعه کنیم که نبود جاده هم باعث مشکل برای ما شده است زیرا برای رفتن به بیمارستان باید دفترچه در خانه بهداشت تایید شود که مشکلات جاده با این روستا باعث شده به صورت آزاد کار بیمارستان را انجام دهیم.

,

یکی دیگر از ساکنان این روستا گفت: متاسفانه از آنتن دهی تلفن همراه و شبکه تلویزیونی هم محروم هستیم اصلا به ما توجه نمی شود که همین بی توجهی باعث مهاجرت 60 الی 70 خانوار به شهرها شده است.

,

وی اظهار داشت: همسرم مریض است که باید شیمی درمانی شود و در هفته باید دوبار به پزشک مراجعه کند که با این شرایط سخت نبود جاده ارتباطی مناسب این مشکل را برای ما دو چندان کرده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه