اخبار داغ

با موافقت کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی

وام ازدواج 50 تا 70 میلیون تومان خواهد شد

وام ازدواج 50 تا 70 میلیون تومان خواهد شد
عضو کمیسیون اجتماعی و تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی دنبال افزایش 50 تا 70 میلیون تومانی وام ازدواج به ازای هر نفر است و به همین منظور بانکها را فراخوانده ایم ولی رقم دقیق روزهای آینده مشخص خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در حال بررسی بودجه پیشنهادی دولت برای سال 99 است، به همین منظور یکی از موضوعات داغ نمایندگان عضو این کمیسیون افزایش وام ازدواج برای هر نفر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,
 
,
به طوری که آنها معتقدند با توجه به افزایش شدید تورم در سالهای اخیر، زوج های زوج و خانواده های آنها قدرت خریدشان به شدت کاسته شده است و وام 30 میلیون تومانی به ازای هر نفر کفاف خرید بخشی از جهیزیه آنها را ندارد.
,
 
,
به همین دلیل انتظار می رود در روزهای آینده این نمایندگان یا وام ازدواج را افزایش دهند یا قانون کلی وام ازواج را که بر مبنای منابع بانکی و نه بودجه دولت پرداخت می شود به تصویب برسانند، قانونی کلی که طبق آن بانکها مکلف می شوند هر سال رقم وام ازدواج را متناسب با تورم ماه آخر سال قبل افزایش دهند.
,
 
,
دنبال وام 50 تا 70 میلیون تومانی هستیم
, دنبال وام 50 تا 70 میلیون تومانی هستیم, دنبال وام 50 تا 70 میلیون تومانی هستیم,
 
,
در همین خصوص رضا شیران خراسانی، عضو کمیسیون اجتماعی و تلفیق مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خاورستان گفت: وام ازدواج که قطعا باید افزایش پیدا کند، البته باید ببینیم منابع قرض الحسنه بانکها چقدر است به صورتی که اگر این منابع را در نظر نگیریم این قانون اجرایی نخواهد شد، کمیسیون تلفیق پیگیر است ولی حتما تغییر پیدا می کند.
,
 
,
وی افزود: کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی دنبال افزایش 50 تا 70 میلیون تومانی وام ازدواج به ازای هر نفر است و به همین منظور بانکها را فراخوانده ایم ولی رقم دقیق روزهای آینده مشخص خواهد شد.
,
 
,
وی در خصوص پیشنهاد برخی از کارشناسان در خصوص قانون شدن افزایش نرخ تورم به میزان ماه پایانی سال قبل از آن نیز  گفت: رقم های اعلامی توسط دولت از جمله تورم نقطه به نقطه و سالیانه همواره مورد شک است به همین دلیل باید تنها تورم کالاهای اساسی و تورم کالاهای موجود در جهیزیه آورده شود نه این که 400 قلم تورم حساب کنیم و تورمشان 20 درصد اعلام شود.
,
 
,
وام ازدواج حداقل 50 میلیون تومان می شود
, وام ازدواج حداقل 50 میلیون تومان می شود, وام ازدواج حداقل 50 میلیون تومان می شود,
 
,
نادر قاضی پور، نماینده مردم اورمیه و عضو کمیسیون تلفیق مجلس نیز در گفت‌وگو با خاورستان گفت: هنوز به قسمت هزینه ها در بودجه نرسیده ایم و فعلا در مرحله درآمدها هستیم اما وام ازدواج به ازای هر یک از زوجین حداقل بالای 50 میلیون تومان تصویب خواهد شد.
,
 
,
این عضو کمیسیون تلفیق مجلس در پایان در خصوص پیشنهاد برخی از کارشناسان در خصوص قانون شدن افزایش نرخ تورم به میزان ماه پایانی سال قبل از آن نیز گفت: بودجه سالانه است و باید موارد هزینه ای دقیقا در آن قید شود، دولت متناسب با تورم حقوق ها را افزایش نمی دهد بنابراین نباید انتظار داشت که وام افزایش ازدواج اجرایی شود.
,
 
,
بازپرداخت وام 7 ساله است
, بازپرداخت وام 7 ساله است, بازپرداخت وام 7 ساله است,
 
,
سیده فاطمه ذوالقدر نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به نشست کمیسیون فرهنگی مجلس گفت:‌ در جلسه امروز تبصره‌های باقیمانده از لایحه بودجه سال 99 مربوط به حوزه فرهنگ مورد بحث و بررسی و تصویب قرار گرفت.
,
 
,
وی افزود:‌ با مصوبه امروز کمیسیون مقرر شد وام ازدواج 50 میلیون تومانی شود و بازپرداخت آن طی 7 سال صورت گیرد.
,
 
,
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار کرد: اعضای کمیسیون فرهنگی در این جلسه مصوب کردند تا باز پرداخت 7 ساله وام ازدواج با نظارت کمیسیون فرهنگی انجام شود.
,
 
,
دولت تمایلی به افزایش وام ازدواج ندارد
, دولت تمایلی به افزایش وام ازدواج ندارد, دولت تمایلی به افزایش وام ازدواج ندارد,
 
,
این در حالی است که در لایحه بودجه 99 که از سوی رئیس جمهور به مجلس تقدیم شد، رقم وام ازدوج بدون تغییر مانده است.
,
 
,
در تبصره 16 این لایحه آمده است: به منظور حمایت از ازدواج جوانان، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، موظف است از محل پس انداز و جاری قرض الحسنه نظام بانکی، تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به زوج هایی که تاریخ عقد ازدواج آنها بعد از 1396/01/01 می باشد و تا کنون وام ازدواج دریافت نکرده اند، با اولویت نخست پرداخت کند.
,
 
,
تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج ها در سال 99 سیصد میلیون (300.000.000) ریال با دوره بازپرداخت پنج‌ساله با اخذ یک ضامن معتبر و سفته است.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه