اخبار داغ

کوشکی:

حمله به پایگاه‌های آمریکا تنها راه حفظ صلح و امنیت کشور بود

حمله به پایگاه‌های آمریکا تنها راه حفظ صلح و امنیت کشور بود
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: حمله به پایگاه‌های آمریکایی تنها راه حفظ صلح و امنیت کشور بود؛ لذا درخواست مذاکره با آمریکا به جای انتقام سخت کاملاً اشتباه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدصادق کوشکی، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی شبکه خبری تهران نیوز با اشاره به درخواست عده‌ای از تئوریسین‌های اصلاح‌طلب برای مذاکره با آمریکا به جای انتقام سخت بعد از ترور سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی اظهار داشت: دنیای امروز، دنیای تخصص و بحث‌های علمی و کارشناسی است و هر حوزه‌ای یک بستر مطالعات علمی و تحقیقاتی دارد که بر اساس این مبانی علمی باید صحبت شود.

وی گفت: حوزه امنیت، جنگ و مبانی راهبردی جز مباحثی است که به شدت نیازمند پیشینه علمی، نظری و پژوهشی است؛ لذا سلایق افرادی اصلاً مهم نیست، ولی اگر شخصی بخواهد از روی سلیقه اظهار نظر کند، بی‌دانشی و عدم عقلانیت آن شخص را می‌رساند.

کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: افرادی که در ارتباط با مسائل امنیتی، راهبردی و منطقه‌ای صحبت می‌کنند باید تخصص لازم و دانش این حوزه‌ها را داشته باشند و صرف اینکه آن فرد چون قبلاً مسئولیتی داشته بخواهد در حوزه امنیتی و مسائل راهبردی سخن بگوید، اصلاً مورد قبول نیست.

کوشکی با بیان اینکه بحث دفاع و امنیت ذیل موضوعات علمی به‌ویژه مطالعات منطقه‌ای و علوم راهبردی است، گفت: اگر تهاجمی به یک کشور شود و آن کشور بتواند این تهاجم را با جدی‌ترین حالت پاسخ دهد، به عنوان بهترین روش برای پیشگیری از جنگ به شمار می‌رود؛ لذا اگر کشوری به ما حمله کند و اگر نتوانیم به این تجاوز به بهترین نحو پاسخ دهیم، ممکن است مجوزی برای حملات بعدی به ما محسوب شود.

وی با اشاره به اینکه ترور سردار سلیمانی تهاجم به خط قرمز امنیتی ایران به حساب می‌آید، یادآور شد: ما باید خط قرمز امنیتی ایالات متحده را در منطقه هدف قرار می‌دادیم تا آمریکایی‌ها منطقه را ترک و سپس موازنه امنیتی در منطقه برقرار می‌شد.

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران با بیان اینکه برای پیشگیری از جنگ فراگیر باید به مواضع آمریکای‌ها حمله می‌کردیم، گفت: تنها راه حفظ صلح و امنیت کشور همین ضربه متقابل اخیر ما به آمریکایی‌ها بود.

ستون پنجم‌های دشمن در داخل به دنبال زیر سؤال بردن نظام هستند
کوشکی گفت: همین افرادی که بعد از ترور شهید سلیمانی مدام می‌گفتند به‌جای پاسخ نظامی به ایالات متحده با مذاکره مشکلات راحل و فصل کنیم، اگر به آمریکایی‌ها سیلی محکم نمی‌زدیم و بعد از آن کشور مورد حملات پیاپی ایالات متحده قرار می‌گرفت، همین طرفداران مذاکره یا ستون پنجم داخلی دشمن نظام را زیر سؤال می‌بردند و می‌گفتند چرا همان اول پاسخ نظامی ندادید؟ اگر پاسخ ترور سردار سلیمانی را محکم می‌دادید الان آمریکا جرئت حمله نداشت.

وی افزود: به همین خاطر نظام برای اینکه امنیت کشور را بازیچه ستون پنجم آمریکا در داخل نکند، خواسته حداکثر مردم؛ یعنی انتقام سخت را جامه عمل پوشاند تا به واسطه آن آمریکایی‌ها اجازه حملات بعدی را نداشته باشند.

به گفته کوشکی؛ پاسخ قاطعانه ایران سبب شدده تا آمریکا به فکر تخلیه عراق و سایر کشورهای منطقه بیفتد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ستون پنجم‌های دشمن در داخل به دنبال زیر سؤال بردن نظام هستند, ستون پنجم‌های دشمن در داخل به دنبال زیر سؤال بردن نظام هستند,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه