اخبار داغ

مدیرکل ثبت احوال قزوین:

ازدواج دختران زیر ۱۴ سال به ۴۱۳ نفر در استان کاهش یافت/ افزایش میزان دوام ازدواج

ازدواج دختران زیر ۱۴ سال به ۴۱۳ نفر در استان کاهش یافت/ افزایش میزان دوام ازدواج
مدیرکل ثبت احوال قزوین گفت: برای خانم‌ها در سال گذشته ۴۳۸ نفر در رنج سنی ۱۰ تا ۱۴ سال که غالبا ۱۲ سال به بالا یعنی در سنین ۱۳ و ۱۴ ساله بودند نیز ازدواج ثبت شد که این عدد امسال به ۴۱۳ نفر کاهش یافت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن وفایی در گفت‌وگو با  صبح قزوین، اظهار کرد: آمار طلاق در استان نگران کننده است به طوری که در کشور ۳/۶ درصد کاهش داشته اما در قزوین همین میزان افزایش پیدا کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین, ،,

وی افزود: طول مدت ازدواج نسبت به سال گذشته برای ازدواج‌های کمتر از یک سال کاهش پیدا کرده است اما برای ازدواج‌های دو تا سه سال افزایش داشتیم.

,

مدیرکل ثبت احوال استان قزوین ادامه داد: در سال ۹۸ بیشترین ازدواج در گروه سنی ۱۹ تا ۲۰ سال اتفاق افتاده به طوری که در سال گذشته ۱۶ نفر و در سال جاری ۳۴ نفر در این رنج سنی ازدواج کردند.

,

این مقام مسئول بیان کرد: در سال ۹۷ و ۹۸ برای مردان ازدواجی درگروه سنی ۱۰ تا ۱۴ سال اتفاق نیفتاده است اما برای خانم‌ها در سال گذشته ۴۳۸ نفر در رنج سنی  ۱۰ تا ۱۴ سال که غالبا ۱۲ سال به بالا یعنی در سنین ۱۳ و ۱۴ ساله بودند نیز ازدواج ثبت شد که این عدد امسال به ۴۱۳ نفر کاهش یافت.

,

وفایی بیان کرد: طبق قانون مدنی ازدواج دختر زیر ۱۳ سال را نمی‎توان ثبت کرد مگر اینکه قاضی اجازه صادر کند و یکی از مشکلات ما در دفاتر ازدواج و طلاق عقدهای شرعی است که هیچ آماری از آن نداریم.

,

یکی از مشکلات در دفاتر ازدواج و طلاق عقدهای شرعی است

, یکی از مشکلات در دفاتر ازدواج و طلاق عقدهای شرعی است,

وی یادآور شد: ازدواج خانم‌ها در رنج سنی ۱۵ تا ۱۹ سال نیز ۷/۰ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته اما ازدواج مردان در همین سن نسبت به سال گذشته ۲۴ درصد کاهش داشته است.

,

مدیرکل ثبت احوال استان قزوین ابراز کرد: بیشترین تعداد ازدواج در مردان در ۸ ماهه اول امسال با تعداد ۱۹۳۰ نفر مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۲۹ سال است که نسبت به سال گذشته ۳ درصد کاهش داشته است.

,

این مقام مسئول بیان کرد: بیشترین تعداد ازدواج در ۸ ماهه اول امسال در بانوان با ۱۴۲۲ واقعه در گروه سنی ۱۵ تا ۱۹ سال است که افزایش ۷/۰ درصدی نسبت به سال گذشته داشته است.

,

وفایی عنوان کرد: بیشترین طلاق ثبت شده در ۸ ماهه امسال برای مردان در گروه سنی ۳۰ تا ۳۴ سال با ۴ درصد افزایش نسبت به سال گذشته است اما برای بانوان بیشترین طلاق نسبت به سال گذشته در گروه سنی ۲۵ تا ۲۹ سال با ۶ درصد افزایش مواجه بوده است.

,

وی ادامه داد: دوام زندگی در استان ما نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است چراکه پیش از این دوام زندگی به طور متوسط ۷ سال بود اما اکنون نزدیک به ۱۰ سال رسیده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه