اخبار داغ

رحمت الهی که با بی تدبیری مسئولان به عذاب تبدیل می شود؛

بیشتر راه های روستایی و بین شهرستانی هرمزگان مسدود است

بیشتر راه های روستایی و بین شهرستانی هرمزگان مسدود است
استان هرمزگان که در سال جدید میزبان سامانه های بارشی بسیاری بوده از نبود زیر ساخت های لازم در سطح شهرستان و روستا های برای کنترل سیلاب رنج می برد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ باران همیشه یکی از معضلات در استان هرمزگان بوده؛ این رحمت الهی که با نبود خود فشار خشکسالی چندین ساله را برای مردم این استان چند برابر می کند با بارش خود هم باعث بروز مشکلاتی در مرکز و شهر و روستا های اطراف می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

با شروع سال جدید موج بارش هایی که سراسر کشور را در برگرفته استان هرمزگان را هم بی نصیب نگذاشته و پیامد های خوب و بد بسیاری را به دنبال داشته است که از جمله این پیامد ها می توان به خوشحالی مردم در جهت کاهش فشار خشکسالی، آبگیری سازه های آبخیزداری و رونق مجدد کشاورزی بوده است.

,

در بسیاری از مناطق استان هرمزگان که یکی از محرومترین شهرستان های کشور مانند بشاگرد را در خود جای داده باران و طغیان رود خانه ها هر ساله علاوه بر از بین بردن مسیر های ارتباطی، جان چندین نفر را هم می گیرد.

,

, ,

 

,

بندرعباس هم به عنوان مرکز استان هرمزگان، وضعیت چندان مناسبی پس از بارندگی ها نداشته که بیشتر دلایل آن را می توان به نبود مدیریت صحیح در شهر دانست.

,

با سطحی ترین بارش ها، خیابان های سطح شهر غرق در آب شده و در محلات با بافت فرسوده و روستا های مجاور، چهچکور و آبشورک دلهره ورود آب به منازل را دارند.

,

با ورود سامانه بارشی جدید که از پنجشنبه هفته گذشته به استان هرمزگان وارد شده، بار دیگر شاهد ضعف در زیر ساخت های اصلی به خصوص راه های ارتباطی هستیم؛ خیابان های شهر بار دیگر به زیر آب رفته و تردد خودرو ها به خصوص در خروجی های شهر با مشکل اصلی رو به رو شروع است.

,

خیابان هم مانند بارش های گذشته و این بار نقاط مختلف مانند بلوار مام خمینی (ره ) نشت کرده و با فروکش کردن آب تلی از گل و لای در خیابان به جای مانده است.

,

بروز مشکل های تکراری با بارندگی ها، پیامی جز عدم پیشرفت و نبود اقدام مؤثر در جهت افزایش سطح آمادگی ها و جلوگیری از چنین بحران هایی ندارد.

,

مردم هم در فضای مجازی، اعتراض خود را با انتشار تصاویری از اسکی بر روی آب در خیابان، یا قایق سواری در کوچه و پس کوچه نشان می دهند که انگار برای مسئولان جذابیت چندانی ندارد.

,

با توجه به نزدیک بودن دریا به شهر، با حفر کانال هایی جمع آوری انتقال آب های سطحی، می توان تمام آب را از مناطق جمع آوری و به سمت ساحل روانه کرد.

,

مسیر های ارتباطی در سایر شهرستان های هرمزگان و به خصوص بشاگرد که عمده مسیر های آن خاکی است مسدود شده و بیش از ۱۳ روستا در حوزه درابسر، ۴۰ روستا در بخش گافر و پاراموند در انتظار باز گشایی جاده هستند.

,

گزارشات مردمی خبر از تخریب دو پل و آسیب به شبکه انتقال برق برای تعدادی از روستا ها در سطح بشاگرد بر اثر تغیان رودخانه را داده است؛ راه های ارتباطی بشاگرد به شهرستان های همجوار از جمله میناب و جاسک هم با طغیان رود خانه ها مسدود شده است.

,

, ,

 

,

مدیرعامل آب منطقه ای استان هرمزگان هم از سر ریز شدن سد جگین با ظرفیت ۲۱۰ میلیون متر مکعب خبر به سمت روستا های پایین دست خبر داد.

,

ملایی با اشاره به بارش های کم سابقه در هرمزگان از میزان آبگیری ۵۶ میلیون متر مکعبی این سد خبر داد که آب آشامیدنی بشاگرد ، جاسک و ۳هزار و پانصد  هکتار زمین کشاورزی تأمین می کند.

,

طبق اعلام معاون مدیر کل مدیریت بحران استانداری هرمزگان ۱۱ مسیر جاده ای بین شهرستان های بندرلنگه، پارسیان، رودان، جاسک، بشاگرد بر اثر تغیان رودخانه ها بسته است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه