اخبار داغ

از سوی مدیرعامل سایپا؛

توقف تولید پراید ۱۳۲ اعلام شد

توقف تولید پراید ۱۳۲ اعلام شد
مدیرعامل سایپا گفت: هفته گذشته و ۱۰ روز زودتر از وعده داده شده، تولید خودرو پراید۱۳۲ متوقف شد و مطابق برنامه اعلام شده، خودروهای پراید ۱۱۱ و پراید ۱۳۱ هم در چند ماه آینده از چرخه تولید کنار گذاشته می‌شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدجواد سلیمانی در گردهمایی زنجیره تامین محصول جدید سایپا (رهام) که باحضور مدیران عامل و فعالان صنایع قطعه‌سازی و شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار شد، افزود: تولید انبوه خودرو رهام در سال آینده، آغاز می‌شود و در فاز نخست، 12 هزار دستگاه از این خودرو به بازار عرضه خواهیم کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

به گفته وی سایپا طبق برنامه‌ریزی، در سال 1400، حدود 70 هزار دستگاه و در سال 1401، حدود 100 هزار خودرو رهام تولید خواهد کرد.

,

وی ادامه داد: دو محصول جدید دیگر در سال آینده و پنج محصول نیز در سال‌های 1400 و 1401 به بازار عرضه خواهیم کرد تا سبد محصولات سایپا کامل شود.

,

مدیرعامل سایپا با بیان این مطلب که تمام فرایند طراحی این محصولات توسط محققان و متخصصان فعال در این گروه و بدون دریافت کمک از خارج از کشور اجرا شده است، افزود: دانش فنی طراحی خودرو در گروه سایپا تکمیل شده و ما بدون هرگونه نیاز به خارج، اهداف خود را در این زمینه دنبال می‌کنیم.

,

سلیمانی با اشاره به هدایت 95 درصد درآمدهای گروه سایپا به چرخه تولید، گفت: با اجرای برنامه تجدید ارزیابی دارایی‌ها تا پایان امسال و همچنین ایجاد انضباط مالی و کنترل هزینه‌های تولید، گروه سایپا سال آینده از زیان خارج شده و وارد مرحله سودآوری خواهد شد.

,

وی تصریح کرد: در یک‌سال گذشته باوجود همه مشکلات و محدودیت‌ها، تولید خودرو از روزانه کمتر از 700 دستگاه به 2000 دستگاه رسیده که بیانگر استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها است.

,

وی با بیان این‌که سایپا قصد دارد از توانمندی‌های موجود در کشور برای تعمیق داخلی‌سازی محصول رهام استفاده کند، گفت: در حال حاضر حدود 92 درصد از قطعات این خودرو داخلی‌سازی شده و ما آماده هستیم برای 8 درصد باقیمانده، زمینه لازم را برای تولیدکنندگان داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم کنیم.

,

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا خواستار همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی در تولید گیربکس اتوماتیک شد و گفت: سایپا آماده‌ مشارکت در اجرای این پروژه مهم برای صنعت خودرو کشور است.

,

سلیمانی از داخلی‌سازی قطعات انژکتور و کیسه ایمنی هوا (ایربگ) نیز خبرداد و افزود: خوشبختانه این دو قطعه جزو مهم‌ترین و پیچیده‌ترین قطعات بودند که توانستیم با همکاری طرف‌های ایرانی، تولید آن‌ها را نهایی کنیم.

,

وی گفت: تولید قطعات باکیفیت و برخوردار از قیمت رقابتی اولویت مهم سایپا در همکاری با قطعه‌سازان و شرکت‌های داخلی محسوب می‌شود.

,

 انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه