اخبار داغ

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی:

سفر تاجران ویتنامی برای خرید سیب ارومیه لغو شد

سفر تاجران ویتنامی برای خرید سیب ارومیه لغو شد
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی، با بیان اینکه سفر هیات تجاری ویتنامی به ارومیه لغو شده، علت این مسئله را مشکلی از کشور مبدا خوانده و از وجود ۷۰۰ هزار تن سیب در سردخانجات استان برای صادرات خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ غلامرضا بابایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اروم‌نیوز، در خصوص سفر هیاتی ویتنامی برای خرید سیب آذربایجان غربی، اظهار داشت: متاسفانه باتوجه به مشکلات پیش آمده در کشور مبدا، تیمی که متشکل از ۵۰ نفر متخصص و تاجر برای خرید انواع محصولات کشور بوده به ۱۴ نفر کاهش یافته بود که هیچ تاجر میوه و تره باری در بین آنها وجود نداشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم‌نیوز,

وی، افزود: باتوجه به گفت و گوهای انجام شده قرار بر سفر دوباره تیمی جدید متشکل از تاجران میوه و بار به کشور شده و امیداست تا قبل از عید این سفر انجام شود.

,

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی، ادامه داد: کشور ویتنام با بزرگترین تولیدکننده سیب همسایه بوده و تنها شانس کشور و استان ما جهت تجارت با این کشور بحث تهاتر و واردات میوه های گرمسیری از ویتنام در برابر صادرات سیب است.

,

وی، در خصوص آخرین آمار وجود و صادرات سیب در استان، عنوان کرد: تاکنون طبق آخرین آمار ارائه شده ۵۰ هزار تن سیب از آذربایجان غربی به کشور های همسایه صادر شده و امروز ۷۰۰ هزار تن سیب در سردخانجات در انتظار بازار مصرف و صادرات هستند.

,

بابایی، بیان داشت: باتوجه به اینکه برخی از مردم سیب تولیدی خود را به صورت انباری جهت فروش در اول بازار بسته بندی کرده و در سردخانجات قرار نداده بودند. سیب تولید شده در استان بیش از ۷۵۰ هزارتن بوده که حدودی از این‌مقدار نیز به مصرف داخلی رسیده است.

,

وی، خاطرنشان کرد: در صدد رفع موانع صادرات در استان جهت بهبود بازار سیب و قروش محصولات مردم هستیم و امیدوارم موفق به فروش سیب مردم درمدت زمان باقی‌مانده تا عید شویم.

,

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی، در پایان تصریح کرد: ۸ هزار و ۸۰۰‌ تن خرید تضمینی جهت تنظیم بازار شب عید برای ۱۱ استان معین خریداری شده و با توجه به زمان بندی به مرور دربازارهای هدف تزریق خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه