اخبار داغ

آخرین جزئیات بارندگی در شرق هرمزگان؛

تخلیه ۹ روستا بر اثر سیل در جاسک/ بارندگی ها همچنان ادامه دارد

تخلیه ۹ روستا بر اثر سیل در جاسک/ بارندگی ها همچنان ادامه دارد
تاکنون ۹ روستا در شهرستان جاسک بر اثر سیل تخلیه شده و امداد رسانی و انتقال شهروندان از مکان های درگیر سیل با قایق صورت می گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ با شروع بارندگی در اقصی نقاط استان هرمزگان همزمان هشدارهای هواشناسی و ستاد بحران نیز آغاز شد و از روز پنج شنبه گذشته تا شنبه تمام فرمانداران، نیروهای هلال احمر و امدادی و... در حالت آماده باش در آمدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرم,

بارندگی های سیل آسا در مرکز استان با توجه به پیش بینی های از قبل خسارت خاصی را به وجود نیاورد و در این راستا استاندار هرمزگان پیام تقدیر و تشکر خود را از همکاری مردم با دستگاه های امدادی اعلام کرد؛ با وجود تقدیر استاندار از مردم همچنین وعده بر آورد خسارت های سیل؛ اما همچنان شرق هرمزگان درگیر سیل بوده و نیارمند کمک هستند.

,

شهرستان جاسک به عنوان مرکز سواحل مکران دارای 300 کیلومتر نوار ساحلی و جمعیتی بالغ بر 60 هزار نفر است که از روز گذشته با کاهش و قطع بارندگی ها در مرکز استان اوج بارندگی ها به شرق رفته و شهرستان جاسک و سیریک را درگیر سیل کرد.

,

با توجه به اینکه شهرستان جاسک مانند شبه جزیره است و سه طرف آن را آب گرفته با شروع بارندگی ها مسیر چابهار به جاسک، بشاگرد به جاسک و میناب به جاسک  قطع شده است.

,

روز گذشته نیز چهار روستای لیره ای، کروچ، گرندو و حاجی آباد به دلیل آبگرفتگی فراوان و سیل تخلیه شده و مردم این مناطق به مکان های اضطراری در روستای محمود آباد اسکان داده شده اند.

,

دو نفر از کارگران فصلی از شدت بارندگی و ایجاد سیلاب در منطقه گابریک به بالای تنه درخت پناه آورده اند و منتظر کمک هستند.

,

خدمات رسانی به روستاهای درگیر سیل از ساعات اولیه توسط مردم، مسئولان نیروهای نظامی و... در حال انجام است و شهروندان با قایق های صیادی خود و قایق های نیروهای نظامی در مناطق سیل زده مشغول انتقال مردم به مکان های امن هستند.

,

روستاهای سورگلم، دیول، حصار، گنجک و هنگستان  امروز به دلیل سریز شدن سد جگین طغیان رودخانه گابریک و قرار گرفتن آنها در مسیر سیل و رودخانه ها اهالی آن تخلیه شده و به مکان های اضطراری انتقال داده شده اند.

,

گفتنی است بارندگی در شهرستان جاسک همچنان ادامه دارد.

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه