اخبار داغ

مدیرعامل خانه مطبوعات:

ششمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری سیستان وبلوچستان برگزار می شود

ششمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری سیستان وبلوچستان برگزار می شود
محمدهادی طهرانی‌مقدم گفت: ششمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان در بهمن ۹۸ برگزار می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدهادی طهرانی‌مقدم در گفت وگو با عصرهامون افزود: این جشنواره در سال ۹۸ با هدف رقابت سالم میان اصحاب رسانه به منظور ارتقای سطح کیفی خبر و اطلاع رسانی در استان، گسترش فرهنگ مطالعه و روزنامه‌خوانی، شناسایی نقاط قوت و ضعف رسانه‌های سیستان و بلوچستان و توسعه ظرفیت‌های موجود مطبوعات برای ششمین سال متوالی توسط خانه مطبوعات استان و با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشنواره شامل ۱۱ بخش اصلی «یادداشت و سرمقاله، عکس (خبری و مستند)، خبر، گزارش تحلیلی _ توصیفی، گزارش خبری، گزارش ویدیویی، مصاحبه تفصیلی، تیتر، طراحی و صفحه آرایی، طنز مکتوب و کاریکاتور و پوستر و اینفوگرافیک» است.

مدیرعامل خانه مطبوعات استان گفت: بخش‌های موضوعی این جشنواره نیز شامل چهل سالگی انقلاب و تبیین پیشرفت‌ها و آسیب‌ها برای تحقق گام دوم انقلاب، چالش‌ها و رهیافت‌های رونق تولید در سیستان و بلوچستان، ظرفیت‌های مرز، مرزبانی و مرزنشینی، نقش رسانه‌ها در توسعه همه جانبه استان، معرفی و ارتقای فرهنگ(ارزش‌ها، نگرش‌ها، آداب و رسوم بومی) و خرده فرهنگ‌های سیستان و بلوچستان، چالش ها و آسیب‌های اجتماعی در حوزه‌های اعتیاد به موادمخدر، طلاق، حاشیه‌نشینی، فقر، بیکاری، فضای مجازی و غیره،  فرصت‌ها و چالش‌های زیست محیطی استان، معرفی ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان با تاکید بر ارائه تصویری مطلوب و مناسب از استان، توجه به زبان و ادبیات بلوچی و گویش سیستانی به عنوان بخشی از هویت و فرهنگ ایرانی، بررسی راهکارهای مدیریت منابع آبی استان با توجه به اقلیم خاص سیستان و بلوچستان است.

مدیرعامل خانه مطبوعات سیستان و بلوچستان افزود: آثاری در این جشنواره شرکت داده می‌شوند که در فاصله زمانی ابتدای مرداد ۹۷ تا پایان دیماه ۹۸ در یکی از نشریات استانی، خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های خبری استان و  نشریات سراسری (ویژه سیستان و بلوچستان) منتشر شده باشند.

وی بیان کرد: هر شرکت کننده مجاز به ارائه آثار در ۲ بخش جشنواره است و در هر بخش می‌تواند حداکثر تا سه اثر را بارگذاری کند که در مجموع ۶ اثر پذیرفته خواهد شد.

طهرانی مقدم ادامه داد: این جشنواره علاوه بر بخش اصلی دارای ۲ بخش ویژه نیز با عناوین "معرفی ظرفیت‌های نهفته سیستان و بلوچستان" و "ایثار و شهادت و جبهه مقاومت با تاکید بر شهادت سپهبد قاسم سلیمانی" است که به صورت مجزا از برگزیدگان این بخش تقدیر خواهد شد.

وی از متقاضیان شرکت در ششمین جشنواره مطبوعات استان خواست با مراجعه به سایت sistanbaloochestan.pressfestival.ir آثار خود را تا تاریخ ۳۰ دیماه بارگذاری کنند.

مدیرعامل خانه مطبوعات سیستان و بلوچستان گفت: آیین اختتامیه این جشنواره با حضور اصحاب رسانه استان و مسئولان ملی و استانی برگزار خواهد شد و از منتخبان این دوره از جشنواره تجلیل به عمل خواهد آمد.

وی تاکید کرد: اصحاب رسانه سیستان و بلوچستان در صورت نیاز به اطلاع از جزئیات جشنواره با مراجعه به سامانه یادشده فراخوان جشنواره را مطالعه کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه