اخبار داغ

معاون اداره کل اوقاف خبر داد؛

کمک 337 میلیونی واقفان اصفهانی به حوزه سلامت استان

کمک 337 میلیونی واقفان اصفهانی به حوزه سلامت استان
معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان از کمک 337 میلیون ریالی واقفان اصفهانی از محل موقوفات منطبق با نیات بهداشت و سلامت و دارو و درمان به افراد نیازمند و مراکز بهداشتی خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ و به نقل از صاحب نیوز؛ حجت‌الاسلام ولی الله روان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اداره اوقاف  و امور خیریه  برای  اجرای  وظیفه  ذاتی  خود مبنی  بر اجرای  نیات  واقفان  نیک اندیش  از ابتدای  امسال  تاکنون  از محل موقوفات  منطبق  با  کمک  افراد  نیازمند  جهت تهیه  دارو  و درمان ، کمک  به بیماران صعب العلاج  جهت  تهیه  دارو  و همچنین  کمک به بیمارستان ها  و مراکز  بهداشتی  در قالب  طرح  مهر  تندرستی  کمک  های مالی  را انجام داده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: خیران و واقفان نیک اندیش  به بهداشت و سلامت همنوعان  خود نگاه ویژه‌ای داشته اند و برای این نیز موقوفاتی را  از خود به یادگار گذاشتند.

,

وی افزود: در حال حاضر در سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه 185 موقوفه در استان اصفهان با نیت دارو و درمان و 22  موقوفه نیز با نیت کمک به مراکز درمانی به ثبت رسیده است که متاسفانه تعدادی از این موقوفات به دلایل مختلفی همچون خشکسالی فاقد درآمد هستند و این نیز برای اداره اوقاف و امور خیریه جهت اجرای نیات واقفان نیک اندیش   مشکلاتی را ایجاد کرده است.

,

حجت‌الاسلام روان اضافه کرد: با وجود همه مشکلات، امسال تاکنون 337 میلیون ریال کمک مالی از محل موقوفات منطبق با نیات کمک به تهیه دارو و درمان افراد نیازمند و مراکز درمانی در قالب طرح مهر تندرستی پرداخت شده است.

,

وی با اشاره به موقوفات شاخص اصفهان خاطر نشان کرد: موقوفه های گرمابه پاچنار، حمامین  محمدکریم بیک، دخت عبدالمطلبی  و محمدتقی رز از در اصفهان، صفر علی رهنما  در فلاورجان، حاجیه  بانو منور  فقیه  در کاشان، محمد جعفر حسب الوصیه محمد حسین در شهرضا  و مسجد  و حسینیه امام حسین (ع) در شاهین شهر هستند که از محل درآمد  این موقوفات  به بیماران  نیازمند  برای تهیه دارو  و درمان کمک می شود.

,

معاون فرهنگی اوقاف اصفهان بیان کرد: شناسایی افراد مستحق، مطابق نیات واقفین و بهره‌مندی از اجرای نیت، اطلاع‌رسانی نسبت به آثار و برکات اجرای نیات واقفین در جامعه، زمینه‌سازی ایجاد وقف جدید متناسب با نیازهای روز، ترغیب، تشویق و جذب خیرین در امر کمک به بیماران نیازمند و تامین هزینه‌های درمانی نیازمندان و گسترش وقف تجهیزات پزشکی مورد نیاز مراکز درمانی وقفی و خیریه از دیگر اهداف این طرح است.

,

وی ادامه داد: 39 بیمارستان  و مرکز درمانی  نیز در سراسر استان  اصفهان  در موقوفات   ساخته شده است که شاخص ترین  این مراکز شامل  بیمارستان های سید الشهداء(ع)، صدوقی  و امیر المومنین (ع) در اصفهان، بیمارستان  نقوی در کاشان ، بیمارستان  آیت الله گلپایگانی در گلپایگان  و بیمارستان نیک آباد در جلگه و جرقویه هستند.

,

حجت‌الاسلام روان تصریح کرد: خیرین  و واقفان  نیک اندیش همچون گذشته  با هدف  کمک  به همنوعان  خود  به ایجاد  وقف های جدیدی  برای کمک  به بیماران  نیازمند  و مراکز بهداشت و درمان  اقدام کنند، قطعا اداره اوقاف  و امور خیریه  در آینده نیز می تواند  گام های موثر تر  و بلندی  را در جهت  کمک  به بهداشت  و سلامت  در جامعه  بردارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه