اخبار داغ

تأیید صلاحیت ۹۰ نامزد مجلس در کرمانشاه/ مهلت اعتراض تأییدنشده‌ها

تأیید صلاحیت ۹۰ نامزد مجلس در کرمانشاه/ مهلت اعتراض  تأییدنشده‌ها
۹۰ نفر از مجموع ۴۱۲ نفر ثبت‌نام‌کننده در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان کرمانشاه تایید صلاحیت شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز هیأت نظارت استان‌ها که به صورت مشترک با هیأت نظارت مرکزی به مدت ۲۰ روز از دوم دی ماه تا پایان روز ۲۱ دی ماه کار رسیدگی به صلاحیت داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را انجام دادند از امروز نتایج تأیید صلاحیت نامزدهای مجلس را در اختیار فرمانداران قرار دادند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز ,

طی تماسی که منابع معتبر داشتیم آنها اعلام کردند که در این دوره از ۴۱۲ نفر ثبت‌نام‌کننده در استان کرمانشاه برای کاندیداتوری مجلس ۹۰ نفر تأیید صلاحیت شدند.

,

طبق آمار منتشر شده در این دوره از انتخابات مجلس آمار عدم احراز صلاحیت‌ها بالاست و بنا بر اخبار رسیده به خبرنگار مرصاد در استان کرمانشاه هم ۱۲۵ نفر عدم احراز صلاحیت و ۱۵۰ نفر هم رد صلاحیت شده‌اند؛ البته ۴۶ نفر نیز انصراف دادند.

,

با توجه به قانون انتخابات ضعیف موجود - که در اوایل انقلاب شکل گرفته و در شرایط کنونی پاسخگوی نیازهای کشور نیست - علی رغم اینکه دلسوزان نظام و شورای نگهبان بارها تقاضای بازنگری آن‌را داشته و با وجود اینکه مجالس مختلف به ویژه مجلس دهم به این موضوع ورود کرده و در صحن علنی هم آن‌را مطرح کردند، اما اصلاحیه این قانون را تصویب نکردند؛ شاهد بودیم که در این دوره ۱۶ هزار نفر در کل کشور ثبت‌نام کردند و در کرمانشاه هم ۴۱۲ نفر برای نمایندگی مجلس کاندید شدند.

,

از سوی دیگر با توجه به فرصت ۲۰ روزه رسیدگی از طرف هیأت نظارت استان‌ها و هیأت مرکزی امکان شناسایی تمام داوطلبان برای این دو هیأت میسر نبوده است و یکی از ایراداتی که به این هیأت‌های اجرایی هم وارد بود ناشی از همین موضوع می‌شد.

,

قطعاً اگر هیأت‌های اجرایی در رسیدگی به صلاحیت‌ها و مجلس هم در تصویب اصلاحیه قانون انتخابات به وظیفه خود درست عمل می‌کرد حالا شاهد این حجم از عدم احراز صلاحیت‌ها نمی‌بودیم.

,

به هر حال تمام افرادی که صلاحیت آنها احراز و تأیید نشده از نظر قانونی از ۲۲ تا ۲۶ دی ماه فرصت دارند به هیأت نظارت مستقر در فرمانداری کرمانشاه از ساعت ۸ صبح تا ۱۶ بعدازظهر مراجعه کنند و ضمن طرح شکایت، مستندات مثبته خود را ارائه دهند.

,

بر اساس قانون، مجدداً شورای نگهبان ظرف مدت ۱۶ روز در خصوص بررسی این اعتراضات فرصت دارد و بعد از این مرحله نیز باز هم مرحله دیگری در قانون برای اعتراض کاندیداها در نظر گرفته شده است.

,

از کاندیداهایی که داعیه قانون‌گذاری دارند توقع می‌رود که با سعه صدر و مستندات در چارچوب قانون پیگیر شکایات خود باشند و شرایط کشور را مدنظر داشته باشند تا شورای نگهبان هم بتواند در فضای آرام به شکایات افراد رسیدگی و اعلام نظر کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه