اخبار داغ

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

وزارت خارجه نسبت به اخراج سفیر انگلیس از تهران اقدام کند

وزارت خارجه نسبت به اخراج سفیر انگلیس از تهران اقدام کند
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: از اینکه سپاه با صداقت مسئولیت را پذیرفته تشکر می کنیم؛ آنان می توانستند کاری انجام دهند که هیچ گونه آثاری از زدن موشک نباشد و یا حتی جعبه سیاه را دچار مشکل کنند؛ اما این اقدام نشان داد که سپاه و جمهوری اسلامی ایران سعی دارد که با مردم خود صادق باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد مهدی زاهدی در گفتگو با راه آرمان؛ ضمن عرض تسلیت جان باختن تمام مسافران و خدمه هواپیما اوکراینی گفت: روز گذشته فرمانده کل سپاه پاسداران به مجلس آمدند و توضیحات مفصلی در این باره در جلسه غیر علنی بیان کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی ادامه داد: مجموعه سخنان سردار سلامی نشان دهنده این بود که فردی که این شلیک را انجام داده در لحظه و موقعیتی قرار گرفته بود که چاره ای جز شلیک نداشته است.

,

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: برای آن فرد از نظر حرفه ای ثابت شده بود که موشک کروز است که از منطقه خاص شلیک شده و در این بین خلایی که بابت قطع چند ثانیه ارتباطی ایجاد شده؛ آن فرد ناچار بوده که چنین تصمیمی را بگیرد.

,

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: از اینکه سپاه با صداقت مسئولیت را پذیرفته تشکر می کنیم؛ آنان می توانستند کاری انجام دهند که هیچ گونه آثاری از زدن موشک نباشد و یا حتی جعبه سیاه را دچار مشکل کنند؛ اما این اقدام نشان داد که سپاه و جمهوری اسلامی ایران سعی دارد که با مردم خود صادق باشد.

,

زاهدی اظهار کرد: اشکال کار در این بود که اعلام این مسئله با تأخیر صورت گرفت؛ اگر در ساعات اولیه که مشکوک به شلیک موشک بودند و در پایان روز چهارشنبه که از آن مطمئن شدند این مسئله را اعلام می کردند؛ روند این مسئله بهتر می شد.

,

وی ابراز کرد: سردار سلامی توضیحاتی دادند که ستاد نیروهای مسلح تصمیم گرفته بود که تیمی را برای بررسی دقیق و کامل اعزام کند و پس از انجام تحقیقات اعلام نظر انجام شود و همین مسئله اتفاق افتاد که خطای انسانی صورت گرفته است و آنچه که سردار سلامی بیان کرد این بود که خطا به هیچ عنوان عمد نبوده است.

,

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در یک لحظه خاص برای فرد مسلم شده است که این موشک قصد هدف گیری یک منطقه نظامی را دارد، عنوان کرد: هم اکنون باید حتما دلجویی لازم را انجام دهیم و در کنار آن شاهد بودیم که دوستان سپاهی معذرت خواهی انجام دادند و مسئولیت این حادثه را به عهده گرفتند.

,

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت باید از مردم کشورمان و به ویژه خانواده جانباختگان این حادثه عذرخواهی کند و به طور یقین در مجامع بین المللی باید حضور پیدا کند و از صداقتی که نشان داده شده است دفاع کنند و نسبت به سایر جانباختگان این حادثه اقدامات لازم را به عمل آوردند.

,

زاهدی با اشاره به تجمع دو شب قبل به بهانه برگزاری ترحیم و بزرگداشت جانباختگان حادثه هواپیما اوکراینی مقابل دانشگاه امیر کبیر اظهار کرد: این مراسم به یک جریان خلاف شئونات اسلام و نظام منجر گردید.

,

وی در پایان خاطر نشان کرد: حضور سفیر در مقابل دانشگاه امیر کبیر در جمع تجمع کنندگان نشان دهنده یک توطئه در پشت صحنه داشت که عوامل آمریکا و انگلیس مکار به نوعی صحنه گردان برخی حوادث در تهران هستند؛ از وزارت امور خارجه انتظار داریم نسبت به اخراج سفیر انگلیس از تهران اقدام کنند و در این زمینه کوچکترین تساهلی را نمی پذیریم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه