اخبار داغ

حال ناخوش شرق هرمزگان پس از بارندگی؛

پاسخ هلال احمر به مردم سیل زده بشاگرد: اگر خودرویی دارید به دنبال ما بیایید تا به شما خدمات رسانی کنیم

پاسخ هلال احمر به مردم سیل زده بشاگرد: اگر خودرویی دارید به دنبال ما بیایید تا به شما خدمات رسانی کنیم
یکی از روستا نشینان بشاگردی با اشاره به قطعی برق، جاده و تلفن همراه در پی سیلاب، گفت: هلال احمر شهرستان ماشین برای امداد رسانی ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ با شروع سال جدید سیل مهمان ناخوانده تمام استان های کشور شد و توجه مردم و نهاد های نظامی دولتی به این مناطق و ارسال کمک های معیشتی در ساعات اولیه و انجام امورات عمرانی توانست داغ سنگین این مسائل را برای مردم سیل زده کمتر کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

بشاگرد غرق در سیلاب

, بشاگرد غرق در سیلاب,

اما مسئله سیلاب ها که با ورود سامانه بارشی در پنجشنه هفته گذشته در استان هرمزگان به راه افتاده و بسیاری از زندگی ها را در خود غرق کرده هیچ بازتابی نداشته است.

,

شهرستان بشاگرد یکی از قربانیان این سیلاب ها است که بیش از 70 روستای آن از دسترس خارج شده و نیازمند کمک رسانی فوری مردم و گروه های امدادی است.

,

مردم این شهرستان با 270 روستا که خود در انواع محرومیت ها دست و پا می زنند حال با بارش کم سابقه باران و به راه افتادن سیلاب ها بیش از گذشته درد محرومیت را حس می کنند.

,

امکانات ادارات شهرستانی جوابگوی حجم خسارات نیست

, امکانات ادارات شهرستانی جوابگوی حجم خسارات نیست,

باران های اخیر راه های روستایی این منطقه که 90 درصد آن خاکی بوده را از بین برده و امکانات ادارت سطح این شهرستان جوابگوی این حجم از خسارت نیست.

,

 

,

, ,

از روز جمعه و با شدت گرفتن بارندگی ها برق برخی از مناطق نیز قطع شده که نبود راه و امکانات مناسب امکان خدمات رسانی به مردم را بسیار مشکل کرده است.

,

تلفن های همراه در اکثر نقاط هم آنتن نداشته که این مسئله باعث ناراحتی افرادی است که برای کار و یا تحصیل به شهرستان های مجاور سفر کرده و هیچ خبری از خانواده خود ندارند.

,

حال ناخوش روستا های شرق هرمزگان

, حال ناخوش روستا های شرق هرمزگان,

اوضاع در شهرستان جاسک که در فاصله 120 کیلومتری بشاگرد واقع شده هم بحرانی می باشد و تعداد بسیاری از روستا ها به زیر آب رفته است؛ 9 روستای این شهرستان به دلیل سر ریز شدن سد جگین بشاگرد تخلیه شده اند و بیش از 23 روستای شهر لیردف هم غرق در آب شده و مردم آن چشم انتظار بالگرد برای نجات هستند.

,

, ,

 

,

حسین صالحی زاده عضو شورای اسلامی روستای بشنو شهرستان بشاگرد، با اشار به خسارات این بارندگی ها، اظهار کرد: این بارش ها بخش بزرگی از مناطق شهری و روستایی را تحت تأثیر قرار داده است.

,

وی افزود: خانواده های بسیاری بخصوص در حوزه «داربسر» بشاگرد دچار خسارات مالی بسیاری گشته اند که بدون یاری مردم و نهاد های دولتی جبران آن ها بسیار مشکل است.

,

عضو شورای اسلامی روستای بشنوبه خراب شدن پل آبنمای این منطقه اشاره کرد و گفت: این آبنما به صورت غیر اصولی و به دور از نظارت های لازم احداث شده بود که بارها به مسئولان گوشزد شده بود و با نادیده گرفتن آن اکنون راه ارتبطی بسیاری از روستا ها قطع شده است.

,

وی خاطر نشان کرد: سیلاب به بیشتر خانه ها به خصوص افراد کم بضاعت تحت پوشش ارگان های دولتی خسارت وارد کرده و زمین های کشاورزی آن ها را از بین برده است.

,

پاسخ هلال احمر بشاگرد: اگر خودرویی دارید به دنبال ما بیایید تا به شما خدمات رسانی کنیم

, پاسخ هلال احمر بشاگرد: اگر خودرویی دارید به دنبال ما بیایید تا به شما خدمات رسانی کنیم,

حیدری، از ساکنین روستای اوهکن بخش گوهران شهرستان بشاگرد هم با اشاره به خسارات سیلاب، اظهار کرد: منزل کپری بنده به زیر آّ رفته و سقف حمام و سرویس بهداشتی هم فروریخته است.

,

وی افزود: بنده با هلال احمر شهرستان بشاگرد تماس گرفته که پاسخ دادند به دلیل نداشتن خودرو نمی توانند کمکی انجام دهند و اگر خودمان خودرویی داریم به دنبالشان برویم.

,

این شهروند بشاگردی به مسدود شدن راه ها اشاره کرد و گفت: کوه به داخل جاده ریزش کرده و  مردم با دست خالی در حال بازگشایی مسیر ها هستند.

,

حیدری ادامه داد: برق روستا هم از روز جمعه قطع شده و به دلیل خرابی راه اداره برق شهرستان نمی تواند آن را وصل کند.

,

, ,

قابل به ذکر است که روستا های «اوهکن»، «کوشک» و «ناشکی» بیش از 200 خانوار جمعیت داشته و در فاصله زمانی 45 دقیقه ای از مرکز شهرستان بشاگرد قرار دارند.

,

راه ارتباطی 35 روستا بشاگرد همچنان قطع است

, راه ارتباطی 35 روستا بشاگرد همچنان قطع است,

زعیمی، عضو شورای بخش گوهران شهرستان بشاگرد هم از مسدودی بیشتر راه های روستایی این منطقه خبر داد و گفت: بیش از 35 روستای این شهرستان همچنان راه ارتباطی نداشته که به واسطه آن و با توجه به آغاز فصل امتحانات دانش آموزان این روستاها به مدرسه نرفته اند.

,

طاهری، عضو شورای روستای «کور و بن حصار» شهرستان بشاگرد هم به مسدودی جاده های یک بار مصرف بشاگرد پرداخت و اظهار کرد: راه روستا بر اثر بارندگی مسدود شده و ما بیمارانمان را با وانت به مرکز شهرستان فرستاده ایم که به دلیل خرابی راه، بیش از 11 ساعت در مسیر بوده اند.

,

وی در پایان خاطر نشان کرد: برق روستا قطع شده و سرمای استخوان سوز کوه های بشاگرد امان را از مردم سیل زده گرفته است.

,

لازم به ذکر است که تجهیزات روستایی و تکیه بر امکانات اداره های سطح این شهرستان به هیچ وجه جوابگوی این حجم از خسارت نبوده و انتظار می رود مسئولان استانی و کشوری هرچه سریعتر به یاری این مردم برخیزند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه