اخبار داغ

معاون بهبودات دامی جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی خبر داد

اختصاص 268 میلیارد تومان اعتبار جهت پرورش شتر و دام سبک در خراسان‌جنوبی/ بیش از 5 هزار نفر مشغول بکار می‌شوند

اختصاص 268 میلیارد تومان اعتبار جهت پرورش شتر و دام سبک در خراسان‌جنوبی/ بیش از 5 هزار نفر مشغول بکار می‌شوند
اشرفی گُل گفت: طی تفاهم نامه ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) و استانداری خراسان جنوبی جهت پرورش دام سبک و شتر 268 میلیارد تومان سرمایه گذاری و برای پنج هزار و 186 نفر شغل ایجاد خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، محمود اشرفی معاون بهبودات دامی جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی صبح امروز در نشست خبری با موضوع هاب شتر و وضعیت دامپروری در استان خراسان‌جنوبی اظهار کرد: در استان 70 هزار راس گاو و گوساله، 30 هزار نفر شتر و یک میلیون و 600 هزار راس دام سبک داریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان، , خاورستان، , خاورستان، ,
 
,
وی افزود: میزان تولید گوشت قرمز استان سالانه 13 هزار و 500 تن و میزان شیر تولیدی 114 هزار تن است.
,
 
,
معاون بهبودات دامی جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی بیان کرد: میزان شیر تولید شده در استان با شیری که توسط مراکز زیر نظر جهاد کشاورزی جمع آوری می‌شود برابر نیست و به  طور میانگین روزانه 150 تن شیر در استان جمع آوری و تحویل بازارهای هدف می‌شود.
,
 
,
ورود 8 هزار نفر شتر شیری به استان/ ایجاد شغل برای 3 هزار نفر
, ورود 8 هزار نفر شتر شیری به استان/ ایجاد شغل برای 3 هزار نفر, ورود 8 هزار نفر شتر شیری به استان/ ایجاد شغل برای 3 هزار نفر,
 
,
اشرفی عنوان کرد: طبق تفاهم‌نامه‌ای که با ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) و استانداری منعقد شده قرار است طی سه سال هشت هزار نفر شتر شیری جهت  ایجاد شغل برای سه هزار نفر وارد استان شود که تا کنون 144 نفر شتر در راستای این تفاهم نامه وارد استان شده است.
,
 
,
وی با بیان این‌که توسعه شتر در خراسان‌جنوبی ساده نیست، اظهار کرد: استان با توجه به کویری بودن ظرفیت خوبی برای پرورش شتر شیری است.
,
 
,
معاون بهبودات دامی جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: علاوه بر ورود شتر به استان موارد دیگری در این تفاهم نامه ذکر شده که شامل احداث کارخانه جمع آوری و فرآوری شیر شتر، تهیه شیر خشک شتر، ورود 25 هزار راس دام سبک به استان، ایجاد مرکز جمع‌آوری شیر دام‌ها،کارگاه بسته‌بندی گوشت شتر، کارگاه ریسندگی، کارگاه بسته‌بندی روغن کوهان شتر و تهیه صابون و شامپو و تولید علوفه زارعی در اراضی غیر دولتی می‌شود.
,
 
,
ایجاد شغل برای 5186 نفر
, ایجاد شغل برای 5186 نفر, ایجاد شغل برای 5186 نفر,
 
,
اشرفی بیان کرد: در مجموع طی این تفاهم‌نامه مقرر شده برای پنج هزار و 186 نفر شغل ایجاد شود.
,
 
,
وی تصریح کرد: در راستای این تفام‌نامه سه سایت قرنطینه دام در دوکوهانه، حیدرآباد و یزدان، راه‌اندازی یک مرکز تولید حاشی در دشت بجد، ایجاد بازار تخصصی دام در نهبندان و زیرکوه و ایجاد انبار علوفه در 10 نقطه استان از دیگر اقداماتی است که در حال انجام است.
,
 
,
معاون بهبودات دامی جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: تا کنون یک هزار و 61 راس گوسفند و بز و 144 نفر شتر از طریق این تفاهم نامه وارد استان شده است.
,
 
,
اشرفی با بیان اینکه دام و شترهای وارد شده به استان باید به افراد فاقد شغل و که در روستاهای پنج شهرستان نهبندان، بشرویه، خوسف، زیرکوه و طبس زندگی می‌کنند داده شود، گفت: در این راستا 27 تسهیل‌گر در این شهرستان‌ها شناسایی شدند که افراد واجد شرایط از طریق این تسهیل‌گران جهت دریافت دام و شتر معرفی می‌شوند.
,
 
,
40 میلیون تومان تسهیلات جهت پرورش دام و شتر
, 40 میلیون تومان تسهیلات جهت پرورش دام و شتر, 40 میلیون تومان تسهیلات جهت پرورش دام و شتر,
 
,
وی ادامه داد: وام در نظر گرفته شده برای پرورش دام و شتر 40 میلیون تومان است. این مبلغ به نام متقاضی در بانک بلوکه شده و فرد در ازای پول بلوکه شده می‌تواند دام و شتر دریافت کند.
,
 
,
معاون بهبودات دامی جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی برای پرورش دام و شتر و فراهم کردن زیرساخت‌های مورد نیاز 6.5 هکتار زمین در منطقه حیدرآباد نهبندان واگذار شده است که ظرفیت پرورش 300 نفر شتر و 1500 راس دام را دارد.
,
 
,
اشرفی اظهار کرد: در مجاورت فضای پرورش دام و شتر در حیدرآباد زمین دیگری به مساحت 400 هکتار جهت کشت خارشتر در نظر گرفته شده همچنین دو هزار هکتار زمین دیگر در نهبندان و زیرکوه برای کشت خارشتر در نظر گرفته شده است.
,
 
,
وی افزود: پیش‌بینی می‌شود با توجه به ظرفیت شهرستان نهبندان در پرورش شتر جشنواره‌ای تحت این موضوع بهار سال آینده در نهبندان برگزار شود.
,
 
,
معرفی 188 طرح پرورش دام به بانک/ 35 طرح وام دریافت کردند
, معرفی 188 طرح پرورش دام به بانک/ 35 طرح وام دریافت کردند, معرفی 188 طرح پرورش دام به بانک/ 35 طرح وام دریافت کردند,
 
,
معاون بهبودات دامی جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون 188 طرح پرورش دام با بانک به ارزش 44 میلیارد و 936 میلیون تومان معرفی شدند که به 35 طرح به مبلغ 3 میلیارد و 882 میلیون تومان وام پرداخت شده است.
,
 
,
مهدی فرجامی فرد مسئول پیگیری تفاهم‌نامه پرورش شتر و دام سبک ستاد اجرایی فرمان امام راحل (ره) با استانداری خراسان‌جنوبی و جانشین معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی نیز دراین نشست گفت: در خراسان جنوبی پنج شهرستان طبس، خوسف، نهبندان، بشرویه و زیرکوه مرکز پرورش شتر است.
,
 
,
وی با بیان اینکه هاب یعنی مرکز منطقه‌ای پرورش شتر، افزود: تسهیلگران جهت معرفی افراد برای پرورش دام و شتر در این شهرستان ها حضور دارند.
,
 
,
268 میلیارد تومان سرمایه گذاری در استان
, 268 میلیارد تومان سرمایه گذاری در استان, 268 میلیارد تومان سرمایه گذاری در استان,
 
,
جانشین معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: مجموع سرمایه گذاری که  در این تفاهم‌نامه در نظر گرفته شده و تا سال 1400 باید اجرایی شود 268 میلیارد تومان است که توسط ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) و استانداری خراسان جنوبی تامین خواهد شد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه